Waarom zou je dat willen? Enige verschil is dat je dan op je voorligger kan knallen.het ontbreken van een cruise control (zonder het adaptive deel),
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Waarom zou je dat willen? Enige verschil is dat je dan op je voorligger kan knallen.het ontbreken van een cruise control (zonder het adaptive deel),
ik reed met CC niet om gedachteloos te kunnen rijden (wat het ultieme doel van de FSD fans lijkt te zijn ) maar om een zo constant mogelijke snelheid te kunnen rijden. Als ik een auto naderde op mijn rijstrook kon ik daar met kijken, knipperen en sturen omheenrijden op dezelfde snelheid. Bij de adaptieve CC van Tesla moet ik opletten wanneer hij gaat ingrijpen (snelheid loopt langzaam terug), en terwijl ik naar links stuur blijft hij snelheid verminderen todat ik VOLLEDIG op de linkerstrook ben, en dan zoekt hij weer de ingestelde snelheid op. Irritant. BTW ik reed laatst in een i4 en die deed het al veel beter (zag dat ik naar links ging en remde dus niet af).Waarom zou je dat willen? Enige verschil is dat je dan op je voorligger kan knallen.
Bij de adaptieve CC van Tesla moet ik opletten wanneer hij gaat ingrijpen (snelheid loopt langzaam terug), en terwijl ik naar links stuur blijft hij snelheid verminderen
Als je bij CC zelf keek, knipperde, stuurde en eromheen reed, dan kun je dat bij TACC toch ook doen, je hoeft niet te wachten tot de snelheid afneemtik reed met CC niet om gedachteloos te kunnen rijden (wat het ultieme doel van de FSD fans lijkt te zijn ) maar om een zo constant mogelijke snelheid te kunnen rijden. Als ik een auto naderde op mijn rijstrook kon ik daar met kijken, knipperen en sturen omheenrijden op dezelfde snelheid. Bij de adaptieve CC van Tesla moet ik opletten wanneer hij gaat ingrijpen (snelheid loopt langzaam terug), en terwijl ik naar links stuur blijft hij snelheid verminderen todat ik VOLLEDIG op de linkerstrook ben, en dan zoekt hij weer de ingestelde snelheid op. Irritant. BTW ik reed laatst in een i4 en die deed het al veel beter (zag dat ik naar links ging en remde dus niet af).
@krisjaen @Mars2020 natuurlijk zijn op zich de handelingen hetzelfde, alleen nu moet ik naar mn snelheid kijken om te zorgen dat ik - net vóór de auto gaat afremmen - de inhaalbeweging ga inzetten. Vroegah deed ik dat als ik naar mijn eigen zin dichtbij genoeg was. De afstand heb ik al op 1 ingesteld. Wel eens met het feit dat je met mijn vroegere methode tijdens! het overschrijden van de stippellijn wss eventjes iets dichter op de inhalende auto zit als optimaal is. Als je de gap te groot instelt kom je met al dat nog steeds 130kmu rijdende verkeer links.... nooit meer voorbij je voorligger. En ik wil geen notoire linksrijder worden.Als je bij CC zelf keek, knipperde, stuurde en eromheen reed, dan kun je dat bij TACC toch ook doen, je hoeft niet te wachten tot de snelheid afneemt
Als de snelheid afneemt, kom je waarschijnlijk te dicht bij je voorganger. Dat vind ik dus het nadeel van CC, de auto blijft doorrijden met het gevolg dat je regelmatig te dicht op je voorganger komt te rijden, wat weer tot onveilige situatie kan leiden of irritatie van andere weeggebruikers.
Op enkel TACC? Gebruik je je richtingsaanwijzer? Op Autopilot doet ie dat namelijk netjes.Bij de adaptieve CC van Tesla moet ik opletten wanneer hij gaat ingrijpen (snelheid loopt langzaam terug), en terwijl ik naar links stuur blijft hij snelheid verminderen todat ik VOLLEDIG op de linkerstrook ben, en dan zoekt hij weer de ingestelde snelheid op. Irritant. BTW ik reed laatst in een i4 en die deed het al veel beter (zag dat ik naar links ging en remde dus niet af).
Als ik met TACC een auto nader op mijn rijstrook kan ik daar met kijken, knipperen en sturen omheenrijden op dezelfde snelheid.Als ik een auto naderde op mijn rijstrook kon ik daar met kijken, knipperen en sturen omheenrijden op dezelfde snelheid.
Ja ik geef uiteraard netjes richting aan. En ja ik rij meestal alleen met adaptive cruise control aan (TACC is dat toch?). Als ik de stengel 2x naar beneden druk en hij ook binnen de lijnen blijft (ik blijf er moeite mee hebben om dat 'autopilot' te noemen), dan gaat die Autopilot uit zodra ik de richtingaanwijzer aanraak. ACC (sorry TACC) blijft dan wel aan. Ik denk dus niet dat verschil maakt, maar ik zal het testen.Op enkel TACC? Gebruik je je richtingsaanwijzer? Op Autopilot doet ie dat namelijk netjes.
Dan doe je iets verkeerd. Je geeft waarschijnlijk tegelijk een ruk aan het stuur.Als ik de stengel 2x naar beneden druk en hij ook binnen de lijnen blijft (ik blijf er moeite mee hebben om dat 'autopilot' te noemen), dan gaat die Autopilot uit zodra ik de richtingaanwijzer aanraak.
Op auto's zonder enhanced auto pilot zit nog wel de normale auto pilot (voorheen autosteer, als ik het goed heb).Dan doe je iets verkeerd. Je geeft waarschijnlijk tegelijk een ruk aan het stuur.
Als je enkel de richtingaanwijzer bedient, gebeurt er niets. Je moet de wagen ook nog laten voelen dat je nog wakker bent, door wat rotatiekracht te geven op het stuur (naar links of naar rechts maakt niet uit). Geen ruk, want dan vliegt AP er uit. Enkel wat neigen.
Juist. Hij zal zo’n versie hebben. Gratis TaCC en dan klagen. Bij andere wagens is dat een dure optie.Op auto's zonder enhanced auto pilot zit nog wel de normale auto pilot (voorheen autosteer, als ik het goed heb).
Deze simpel versie kan geen lane change doen, als je met deze versie rijdt zal, pas nadat je richtig aangeeft, met een minimale weerstand de autopilot uitgeschakeld worden.
Klopt, AP heeft geen auto lane change. Als je bij AP van baan wisselt schakelt AP uit en blijft TACC aan.Op auto's zonder enhanced auto pilot zit nog wel de normale auto pilot (voorheen autosteer, als ik het goed heb).
Deze simpel versie kan geen lane change doen, als je met deze versie rijdt zal, pas nadat je richtig aangeeft, met een minimale weerstand de autopilot uitgeschakeld worden.
Welke auto rijd je? In een Model 3 werkt dit niet zo.dan gaat die Autopilot uit zodra ik de richtingaanwijzer aanraak. ACC (sorry TACC) blijft dan wel aan.
In een M3 met AP werkt dat wel zo. Alleen als je EAP of FSD hebt is de werking iets anders omdat je dan wel de lane change hebt (en die ontbreekt bij AP).Welke auto rijd je? In een Model 3 werkt dit niet zo.
Dus je hebt Autopilot aan… en als je richting geeft gaat Autopilot automatisch uit? Alleen door het bewegen van je richtingaanwijzer?In een M3 met AP werkt dat wel zo. Alleen als je EAP of FSD hebt is de werking iets anders omdat je dan wel de lane change hebt (en die ontbreekt bij AP).
Neen, je hebt geen autopilot gekocht en dus enkel de ‘gratis’ TaCC. Blijkbaar gaat die dan uit als je de richtingaanwijzer bedient. Ik heb geen ervaring met Tesla’s zonder AP.Dus je hebt Autopilot aan… en als je richting geeft gaat Autopilot automatisch uit? Alleen door het bewegen van je richtingaanwijzer?
Nu ben ik helemaal in de war. Er wordt door meerdere mensen gezegd dat ze Autopilot hebben. Dus de "blauwe streepjes" op de weg die er voor zorgen dat je binnen de lijnen blijft. En dat Autopilot zou dan uitgaan enkel en alleen door richting aan te geven. Dat is hoe het zou moeten werken (vind ik), maar is niet hoe het werkt. Voor zover ik weet.Neen, je hebt geen autopilot gekocht en dus enkel de ‘gratis’ TaCC. Blijkbaar gaat die dan uit als je de richtingaanwijzer bedient. Ik heb geen ervaring met Tesla’s zonder AP.
Dat is blijkbaar net hoe de standaard werkt. Als je daar niet kan mee leven, moet je 3600€ uitgeven voor AP.
Iets zoals, “ik heb geen metallic lak besteld en klaag nu dat de verf dof wordt.”
Was ook mijn verwarring eerst. Maar verschillende mensen lijken dus AP te zeggen als ze TaCC bedoelen (omdat ze geen AP gekocht hebben).Nu ben ik helemaal in de war. Er wordt door meerdere mensen gezegd dat ze Autopilot hebben.
Dat zou kunnen, maar lijkt me sterk. De cruise control zou uitgaan als je richting aan geeft? Bijzonder.Was ook mijn verwarring eerst. Maar verschillende mensen lijken dus AP te zeggen als ze TaCC bedoelen (omdat ze geen AP gekocht hebben).
TaCC zou dus uit gaan als je de hendel beroert.
Ook dat klopt niet. Autopilot wisselt niet automatisch van rijstrook bij het inhalen. Dat gebeurt alleen als je FSD of EAP hebt gekocht. Dan heb je de "Navigate on Autopilot" optie die zelf inhaalt en van baan wisselt en af en opritten neemt.AP (moet je wel gekocht hebben) wisselt dan van rijstrook als de omstandigheden het toelaten: de strook is zichtbaar en vrij en je hebt recent nog laten weten dat je nog wakker bent (dead-man switch). Als de voorwaarden niet voldaan zijn, gebeurt er niets tot de time-out gong komt.