ChristopheDC
Member
Ook via de Smartphone toch te ontgrendelen? Ik heb ergens gelezen dat ze de kabel mogelijks ook gaan ontgrendelen als het laden is gestopt en de koffer wordt geopend. Ik hoop dat dit waar is, want dan moet je zelfs uw smartphone niet meer uithalen om te ontgrendelen, ik mis een ontgrendelknopje naast de laadkabel.Gisteren roadside assistance gebeld omdat ik mijn laadkabel niet los kreeg uit de laadklep.
Het was nog maar de 2e keer publiek laden met mijn MY na 11000km.
Op het scherm en in de app was het bliksemikoontje waarmee ik de laadpoort wou ontgrendelen grijs ipv wit en er op drukken deed niets.
De noodontgrendeling geprobeerd, maar ook dat lukte niet. Zelfs geen klik te horen of te voelen.
Tesla gebeld. Ik moest tegelijk aan de kabel en de noodontgrendeling trekken en zo moest het zeker lukken.
Uiteindelijk stond ik met het uitgerukte kabeltje van de noodontgrendeling In mijn handen. Te hard getrokken
Na 7! uur wachten (gelukkig kunnen werken ondertussen) is een ranger aangekomen die mij via het laadmenu de knop ‘laadpoort ontgrendelen’ toonde, waarmee de kabel direct los kwam.
Is het sedert een update dat het bliksem symbooltje niet meer werkt of is het typisch voor de MY dat dat niet lukt of heeft dit nooit gewerkt? Bij mijn MS ontgrendelde ik via de keyfob. Al meen ik te weten dat het via het bliksem ikoontje ook lukte. De eerste keer met de MY ondervond ik geen problemen, maar misschien ging ik dan toevallig wel via de laadmenu.
Lijkt mij contra-intuïtief dat op het beginscherm alle ikoontjes werken om te openen en te sluiten en dat van de laadpoort niet.
Lijkt mij gek dat de helpdesk dat aan de telefoon niet meldt.
Lijkt mij ook niet correct dat de noodontgrendeling niet werkt.
Uiteindelijk nog een goeie 40 € moeten betalen voor het terugplaatsen van het kabeltje van de noodontgrendeling.