Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.12.*

This site may earn commission on affiliate links.
Je kunt al lang wifi aanzetten terwijl je in Drive geschakeld bent; maar voorheen moest je dat - in ieder geval bij mij - elke keer als je vanuit P naar D schakelde doen.

Nu staat er in datzelfde scherm de mogelijkheid om een check-in-de-box te zetten, zodat de wifi hotspot verbonden blijft. Die had ik nog niet eerder.

Daar doelde ik ook op. Die checkbox gekoppeld aan een SSID zit er echt al lang in.

Wifi tijdens de rit kon al sinds ik m'n S100D in september 2018 kocht.
 
  • Informative
Reactions: OttoR
Ik snap niet, met zoveel klachten van het aangaan van de wissers bij droog weer, dat men niet de werkwijze van BMW implementeert. (of nog beter, laat de gebruiker dit kiezen als optie)
Daar blijven de ruitenwissers uit tot je op het knopje op de stalk drukt. Pas dan gaan ze op automatisch. Dat zou al veel ergernis schelen en op zijn minst voorkomen dat de ruitenwissers over de ruit schrapen bij droog/zonnig weer. Volgende keer starten staan ze weer uit.

Na 30.000 km moeten de mijn eigenlijk al vervangen worden want ik heb last van strepen. Dit komt doordat ik regelmatig last heb van het wissen bij een droge of stoffige ruit.
Dat principe van BMW vond ik net erg irritant... Ging ik aan mijn pook de ruitenwisser aan zetten, maar stond de pook al in ruitenwisser-stand...

Nee, dan liever Tesla manier.
 
Ik kan op autopilot gewoon de ruitenwisser uitschakelen hoor . Versie 2023.12 5
PXL_20230512_151236475.jpg
 
Sinds deze update 2023.12 heb ik nu al een paar keer 'gedoe' gehad met media.

Mijn Apple Music reageert soms niet en ik heb zelfs al een keer gehad dat ie het ineens deed nadat ik Spotify maar had opgestart, toen had ik 2 keer hetzelfde liedje door elkaar.

Dan moet ik dus een reset uitvoeren met beide knoppen op het stuur. Hiervoor in mijn beleving nooit hoeven te doen.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Ah, dit viel mij dus gisteren op inderdaad bij mijn nieuwe MY. Grootlicht staat ook op automatisch bij AP ingeschakeld en is niet uit te zetten.

Denk alleen wanneer je geen update met vision only hebt geïnstalleerd. Ik heb een radar maar die heeft de fabrikant op afstand uitgeschakeld 😶. Vision only vereist dat bij lane assist de auto zelf ruitenwisser en grootlicht bedient.