Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.20.*

This site may earn commission on affiliate links.
De afgelopen weken heb ik al enkele keren gehad dat de auto uit zichzelf richting aan geeft ter hoogte van een afslag.
Enkele weken geleden in Spanje gebeurde dit twee keer op dezelfde plek, en vanochtend net voorbij de van Brienenoordbrug.

Zijn er meer die ditzelfde gedrag hebben gezien?
Al een tijdje last van. Als er dan ook nog een andere auto rijdt op de afslag heb ik al een paar keer gehad dat hij die andere auto spontaan ging volgen door de afslag te nemen terwijl ik op NoA gewoon de snelweg zou moeten volgen. Je schrikt je een ongeluk. Altijd handen aan het stuur dus!
 
Vroeger kon je onbeperkt checken of er een update klaar stond. Sinds een jaar ongeveer nog maar één keer per dag maar inmiddels helemaal niet meer. Die van mij staat op 30 juni. Maar ik zit wel in Italië. Geen ramp maar wel goed om te weten of dit de nieuwe standaard is? Bedankt alvast voor het checken!
 
Vroeger kon je onbeperkt checken of er een update klaar stond. Sinds een jaar ongeveer nog maar één keer per dag maar inmiddels helemaal niet meer. Die van mij staat op 30 juni. Maar ik zit wel in Italië. Geen ramp maar wel goed om te weten of dit de nieuwe standaard is? Bedankt alvast voor het checken!
Doe eens een reboot via de knopjes op het stuur.
 
Vanochtendvroeg weer eens gepland vertrek met 100% SoC gebruikt, maar op de geplande vertrektijd zei de app dat er nog 30 minuten nodig waren. Dat heb ik nog niet eerder gezien. 99% ipv 100% en geen haast dus soit & boeie, maar blijkbaar is het BMS een beetje van de leg. Ook de aankomst SoC werd zwaar onderschat (20% schatting bij vertrek, 30% werkelijk bij aankomst, regen en wind onderweg). Zal hem even een nachtje laten slapen met 30% om yin en yang weer in beter balans te brengen.
(gisteren geupdate naar 2023.20.8)
 
Last edited:
SoC schatting hangt ook af van werkelijk verbruik.

Ik heb afgelopen zondag gezien dat ie op een supercharger laadde tot geschat 15% SOC bij bestemming, maar toen ik vertrek vertelde ie me dat ik met 30% ging arriveren. Maar 300km verder, waarvan 200km op Duitse snelwegen en ik arriveerde met 12%.
 
SoC schatting hangt ook af van werkelijk verbruik.

Ik heb afgelopen zondag gezien dat ie op een supercharger laadde tot geschat 15% SOC bij bestemming, maar toen ik vertrek vertelde ie me dat ik met 30% ging arriveren. Maar 300km verder, waarvan 200km op Duitse snelwegen en ik arriveerde met 12%.
Dat is precies de fout die ik elders in het draadje van @Tozz meldde. Totale overschatting. Gelukkig weet je dat het niet kan kloppen dus blijf je nog maar wat langer staan maar is gewoon firmware fout. Sinds eerder dit jaar.
 
Vanochtendvroeg weer eens gepland vertrek met 100% SoC gebruikt, maar op de geplande vertrektijd zei de app dat er nog 30 minuten nodig waren. Dat heb ik nog niet eerder gezien. 99% ipv 100% en geen haast dus soit & boeie, maar blijkbaar is het BMS een beetje van de leg. Ook de aankomst SoC werd zwaar onderschat (20% schatting bij vertrek, 30% werkelijk bij aankomst, regen en wind onderweg). Zal hem even een nachtje laten slapen met 30% om yin en yang weer in beter balans te brengen.
(gisteren geupdate naar 2023.20.8)
Same here onlangs. Tip van de SeC was om een een nachtje leeg weg te zetten en in deep sleep te laten gaan en (geen externe verbindingen dus) en vervolgens een nacht op 100% aan de lader te laten staan.
Dit om de BMS hercalibratie te laten uitvoeren.

Bij mij lijkt dit behoorlijk te hebben gewerkt...
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Dat heb ik vandaag ook gezien. Zelfs met 3% SoC bij aankomt vond hij het best. Dat was vroeger echt veel meer.
Heb ik ook al eens gehad. Gaat de navigatie er standaard van uit dat je op locatie gaat/kan opladen? Want in dat geval zou het prima zijn als je met 3% SoC aankomt. Eigenlijk zou je dan ook moeten kunnen aangeven met hoeveel % je wenst aan te komen zodat je alsnog langs een SuC gestuurd wordt zonder dit handmatig in te moeten voeren.
 
  • Like
Reactions: Hayden and Mars2020
IMG_2164.jpeg
Voornamelijk vertrouwd op ABRP want de Tesla navigatie bakte er niks van. Zie foto: Allemaal snelwegkilometers af te leggen en schatting was 441km met 62% accucapaciteit . Toen ik net vertrokken was ging ie herrekenen en schatte zelfs dat ik met 54% ging aankomen. Dit daalde dan voortdurend om ook een keer of 5 van superchargerbestemming te veranderen. ABRP was op 2% afwijking na telkens spot on. Werk aan de winkel bij Tesla!
 
Last edited:
  • Informative
  • Like
Reactions: Runescom and Hbrink
View attachment 956959Voornamelijk vertrouwd op ABRP want de Tesla navigatie bakte er niks van. Zie foto: Allemaal snelwegkilometers af te leggen en schatting was 441km met 62% accucapaciteit . Toen ik net vertrokken was ging ie herrekenen en schatte zelfs dat ik met 54% ging aankomen. Dit daalde dan voortdurend om ook een keer of 5 van superchargerbestemming te veranderen. ABRP was op 2% afwijking na telkens spot on. Werk aan de winkel bij Tesla!
Versie 2023.20.8?