Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 6.2 en eerste rit

This site may earn commission on affiliate links.
Cool! (Foto? Durf je dat bij die snelheid?)
Nog uit m'n fossiele tijdperk met een Nokia. Was veel veiliger dan die iDingen:redface:

image.jpg
 
De update is nu geïnstalleerd. Blijkbaar is dit de upgrade naar 250 km/u. Eerst even wat bijladen en dan testen...

Jan, alleen dat? wat staat er verder in de release notes?

- - - Updated - - -

Ja, er is een versie die het voor een aantal mensen weer doet. Ontwikkelaar is er mee gestopt wegens al het gedoe er omheen. Als je het te vaak gebruikt, dan kun je ook niet meer inloggen met je telefoon voor een aantal dagen.

"Watch your screens" - ik ben bezig om de Tesla API te integreren in openHAB (www.openhab.org), en kan je de wagen laten spreken met de laadpaal, of de poortmotor, of geofencing doen etc. In 1 wip maak ik het geheel 6.2 compatibel (niet het geval voor visualtesla), met instelbare rate limiter om niet in de clinch te gaan met de Tesla faire use policy.

- - - Updated - - -

eh? slechts 12.4l / 100km? M3?

Toegeven, aan 300km/h beginnen de boompjes of paaltjes aan de kant van de weg er heel raar uit te zien :-0 En met een Nokia zonder auto-focus aan die snelheid met M-vering is het een behoorlijk foto ;-)

Nog uit m'n fossiele tijdperk met een Nokia. Was veel veiliger dan die iDingen:redface:

View attachment 77565
 
Mannen, het is niet gelukt de 250 te halen. Ben gestrand op 233. Hij knijpt veel te snel het vermogen. Eens je boven de 160 a 170 begint te komen krijg je bijna onmiddellijk een geknepen 225 kW. En dan is het geen Red Musketeer meer maar een Fred Flinstone om er vaart in te krijgen. Heb hem op minder dan een uur bijna leeg gereden. De omstandigheden lieten het vandaag niet toe. Maar het is me wel duidelijk geworden dat hij meer dan 213 haalt na de update van vanmiddag.

Ik vind het verder niet erg dat het geen snelheidsmonster is. Daar heb ik hem niet voor gekocht.
 
.......

"Watch your screens" - ik ben bezig om de Tesla API te integreren in openHAB (openHAB - empowering the smart home), en kan je de wagen laten spreken met de laadpaal, of de poortmotor, of geofencing doen etc. In 1 wip maak ik het geheel 6.2 compatibel (niet het geval voor visualtesla), met instelbare rate limiter om niet in de clinch te gaan met de Tesla faire use policy.

Heel interessant, maar dat is toch een andere use-case? Of gaat thuis mijn Philips Hue van kleur veranderen als ik de 200 haal? :)

Just kidding, ben benieuwd waar je mee bezig bent!
 
Vorige week de tesla opgehaald, zit nog steeds op versie 6.0.

Dit weekend heb ik een tripje gepland naar Duitsland dus had graag de update gehad, helaas!

Weet niet of het uitmaakt, maar hij staat al 5 dagen niet aan het stroom en niet aan het WiFi (nog wel 250km in de accu).
 
eh? slechts 12.4l / 100km? M3?

Toegeven, aan 300km/h beginnen de boompjes of paaltjes aan de kant van de weg er heel raar uit te zien :-0 En met een Nokia zonder auto-focus aan die snelheid met M-vering is het een behoorlijk foto ;-)
Yep, en TC off:cool:. Moet toegeven dat ik niet veel naar de paaltjes en boompjes kijk op dat soort momenten maar de stabiliteit die de auto vertoonde was wel indrukwekkend. Anders zou ik ook niet met één hand hebben durven sturen en m'n telefoon door het stuur te steken om een scherpe foto krijgen.

Om on topic te blijven, hij was ook begrensd op 250 en liep daar erg makkelijk tegenaan itt de Tesla. Het grote pluspunt van de Tesla is dat ie veel minder vermoeiend is om te rijden op de roadtrips.
 
Vorige week de tesla opgehaald, zit nog steeds op versie 6.0.

Dit weekend heb ik een tripje gepland naar Duitsland dus had graag de update gehad, helaas!

Weet niet of het uitmaakt, maar hij staat al 5 dagen niet aan het stroom en niet aan het WiFi (nog wel 250km in de accu).
6.0? is het niet 6.1 dan...
Ik was net hetzelfde aan het denken. Hier hangt hij de laatste tijd ook niet meer aan de stroom wegens regelmatige superchargesessies en weinig km rijden.
Hem net toch maar eens aan de stekker gehangen. Je weet nooit of het ergens goed voor is.
 
Na update van 2.4.124 naar 2.4.153 heeft mijn 85D een 'Sport' instelling bij acceleratie. Op fora in de US lees ik dat ik nu ongeveer een seconde sneller op 100 zit en dat de 85D nu heel dicht bij de P85D komt. PK's zijn omhoog gegaan (naar 422?), werden kennelijk geknepen (tot 376?).
Verder krijg ik dezelfde Relaes Notes als bij 6.2 en kan ik nog geen officiele beschrijving van de update vinden op internet. Heeft iemand die wel gevonden?

- - - Updated - - -

Hier kan je e.e.a. vinden over de upgrade van de 85D:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/45525-Upgraded-85D
 
Ik wacht ook nog steeds op de update die mijn normale S 85 naar 425 pk brengt!
Ooit eens van een Tesla medewerker meegekregen dat het verschil tussen de normale en de P-versie puur softwarematig was.
Dus wie weet ;)
't zou me niet verbazen... Ik heb wel van meerdere (onbetrouwbare) bronnen begrepen dat er een andere inverter in de P zit, maar ik zet daar vraagtekens bij... Qua logistiek en service is het veel slimmer en goedkoper om de hardware hetzelfde te houden.
 
Ik heb 6.2 ook nog niet ontvangen, een S85 van Augustus 2014.

Volgens mij heeft het gewoon ook te maken met hoelang het downloaden van de package duurt. Mijn auto staat de meeste tijd gewoon voor de deur en onze 3G ontvangst is niet zo best (ik heb WiFi uitgezet ivm de remote access problemen).

SpeedOf.Me Lite, HTML5 speed test for mobiles (overigens een prima site die zonder flash in de Tesla de netwerk snelheid meet) geeft bij mij gemiddeld 1-3 Mbps en daarmee zal het binnenhalen ook wel een tijdje op zich laten wachten.
Het zou leuk zijn als je ergens kon zien of dat downloaden wel al bezig is, of anders dus dat je auto gewoon nog niet aan de beurt is.

Misschien straks nog maar weer even dicht bij het access point zetten, voor een snellere verbinding en hopen dat de update dan sneller binnenkomt..
 
De detailer (jawel: Serge) was zo vrij geweest om 6.2 alvast maar voor mij te installeren. Top Service :). Daarna 180km gereden en wat mij vooral opviel is dat het geluid merkbaar beter was geworden, ook met het Ultra HiFi pakket. Grootste verandering is de Dolby Surround setting die bij mij tot nu toe niet langer dan 1 minuut heeft aangestaan wegens 0,0 toevoeging, maar in de 6.2 versie is dit opeens de moeite waard geworden! Een half uur mét gereden, en na het weer uitschakelen vond ik het mét Dolby surround gewoon beter klinken**.

Wat mij ook opviel was het abnormaal lage verbruik (nog nooit eerder gezien bij snelwegsnelheden), maar dat zal wel met de temperatuur (15ºC en windrichting (meewind) te maken hebben gehad.

Eerder las ik dat er geen vermogensbeperking meer is bij lage SOC. Bij mij werd het vermogen al wel beperkt bij ongeveer 40% SOC (en vloeren van het watt-pedaal), maar dat kan wellicht ook te maken hebben gehad met de temperatuur van de accu.

**subjectieve waarneming. Let op: smaken verschillen ;)