Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 6.2 en eerste rit

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen nacht weer een update 6.2(2.4.153) gehad (had eerder al 6.2). Dit keer met grote letters aangekondigd dat 250 km/u enabled was.... De eerdere update was bij aflevering, dus niet gezien of dat er al eerder bij stond...Nog maar niet uitgeprobeerd :cool:. Een paar dagen geleden hebben ze ook mijn klokje goed gezet. Stond nog op Pacific Timezone....
 
Nog maar niet uitgeprobeerd :cool:.

Als je een filmpje wil zien van een poging, kan je hier eens gaan kijken: P85D going 155 mph / 250 km/h with newest .153 Firmware (Video)

Zoals je kan zien is het een hele opgave om hem tot 250 te krijgen. De beste methode is met een hoge SoC bij het oprijden van de autosnelweg meteen vol kunnen acceleren zonder te moeten inhouden. Dan heb je kans zonder knijpen rond de 200 te geraken en zit de vaart er in om hem in de kortst mogelijke tijd tot aan zijn max te duwen. Gezien het een heel gedoe is, is het duidelijk dat die 250 er maar staat om de max van de meeste premium merken te matchen. Wie een snelheidsmonster wil, zal bij de P85D niet zijn gading vinden...
 
hier is 6.2 ook binnen, even gespeeld met de navigatie.

Beetje een tegenvaller.
Hoewel ik thuis aan de lader hing, wilde de navigatie (ingesteld naar een plaats in het oosten) niet blijven laden maar (in tegengestelde richting) eerst naar de SuC in adam.
ik wilde de 'SuC adam' wissen omdat ik inmiddels net genoeg geladen had om zevenaar te halen, maar er blijkt geen mogelijkheid te zijn één van de chargers over te slaan/ te wissen. Allemaal kan wel.

In eerste instantie trouwens een vreemd overzicht omdat de navi eerst enkel de eerste stop/ laadplek aangeeft. Als je onder op de overzichtslijst klikt draait deze "om" en zie je wel de gehele route.

Grootste gemis vind ik echter dat de geen "retour-bereik" funtionaliteit meer is. In de vorige versie kom je onderop de routelijst klikken en kreeg je een indicatie of je ook terug kon komen. Deze functie is nu verdwenen. ( of zie ik iets over het hoofd?)

wel mooi dat we updates krijgen, dan nu maar wachten op de volgende update.
 
Beetje een tegenvaller.

In eerste instantie trouwens een vreemd overzicht omdat de navi eerst enkel de eerste stop/ laadplek aangeeft. Als je onder op de overzichtslijst klikt draait deze "om" en zie je wel de gehele route.

Grootste gemis vind ik echter dat de geen "retour-bereik" funtionaliteit meer is.

Ik houd mij maar even op de been met de gedachte dat het een beta is, Als ik de route naar mijn zoon in Oostenrijk, vlak voor St. Anton, opvraag dan gaf hij een paar dagen geleden een route noordelijk langs de Bodensee aan, wel iets korter en volgens de tijdsindicatie ook wel snel. Nu geeft hij een route onderlangs de Bodensee. Betekent wel een vignet voor Zwitserland erbij kopen.

Jammer dat je geen laadpunten kun uitzetten (gewoon die je aanwijst en niet allemaal) of een andere route "prefereren".

Verder nog wat zaken die ik had verwacht over de SuC's maar dat op eer plaatsen genoemd en het "zal wel kommen".
 
Er is een andere verbetering met versie 6.2.
Ik merk dat de auto gelukkig weer beter de aanwezigheid van de keyfob detecteert.
Vanaf de achterzijde de auto benaderend, komen de deurgrepen er uit voordat ik bij het achterportier ben.
Ook detecteert hij de sleutel in de auto beter dan bij 6.1.
Gelukkig, bij die vorige versie dacht ik dat de batterij in mijn keyfob leeg was.
Toch apart dat men met de software de gevoeligheid van de ontvangst kan regelen, je zou verwachten dat dat in de hardware (plaatsing antennes e.d.) zou zitten.
 
Grootste gemis vind ik echter dat de geen "retour-bereik" funtionaliteit meer is. In de vorige versie kom je onderop de routelijst klikken en kreeg je een indicatie of je ook terug kon komen. Deze functie is nu verdwenen. ( of zie ik iets over het hoofd?)

deze functie is er nog wel maar dus enkel bij een route die geen tussenlading nodig heeft. ( gelukkig ;>))
dat maakt het echter niet mogelijk makkelijk te berekenen of je dezelde route ook weer terug kunt rijden als je wat verder van huis moet.
 
Last edited:
Wellicht deed je het al maar ik draag de sleutel rechts en m'n telefoon links. Dat lijkt ook te helpen.

Nee Hendrik, dat je telefoon en sleutel bij elkaar weg moet houden was mij natuurlijk al bekend. Maar het bereik van de keyfob was bij 6.1 duidelijk minder dan bij 6.2.
Bij 6.1 vaak gehad dat ik met slechts de de keyfob in mijn rechter broekzak niet kon wegrijden. Eerst moest ik de keyfob even bij het dashboard houden.
Dat is in 6.2 voor zover ik nu kan nagaan volledig opgelost.
Ook geen wifi-problemen meer met de telefoon om via de app de auto op afstand te bedienen. Heel erg prettig dat dit weer goed werkt.
 
Gisteren ook weer een leuke smart-route gezien: vanuit Drachten naar Alkmaar. Dat is over de A7, Afsluitdijk en dan naar huis. In totaal zo'n 135 kilometer. De navigatie besloot, na een blik op mijn energie voorraad, me te laten rijden via Zwolle en dan onderlangs langs Amsterdam te laten gaan. Totale reistijd, inclusief laden bij de SuC: 2.5 uur. Ik besloot om de adviezen te negeren en de laadstop verwijderd. Toen kreeg ik een route voorgeschoteld die me in 1:30 naar huis zou brengen met uiteindelijk nog 17% charge over. Wat me voldoende lijkt.....

Ik weet niet of ik die beta prediction nu wel zo vertrouw!