Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 6.2 en eerste rit

This site may earn commission on affiliate links.
Ook net 6.2 binnen. Even navigatie via SuC's gecheckt - Zermatt ingesteld voor de oefening; reed in Waver met 290 range richting Luxemburg/Metz (is doenbaar, weet ik), stelt ie me voor om even in Nijvel (of all places) te gaan bijladen. Probeer 'm duidelijk te maken dat het idee idioot is, maar dan is ie verbolgen en neemt ie àlle SUC's onderweg uit de navigatie terwijl ik er alleen Nijvel uit wil. Kan/zal wellicht beter worden...

Trouwens, is prognose over aantal minuten laden per SuC niet wat optimistisch?

Wel overigens een schitterend hulpmiddel denk ik, die reisroutes-via-SuCs, zelfs met kinderziektes.
 
Ik had ditzelfde probleem. Niet alleen er naast plotten maar ook daardoor rare routes geven. Na een reset van het scherm werd het iets beter maar is nog niet helemaal goed. Morgen nog even een reset van alle schermen doen..
ja ook gedaan maar dat scheelde ook niet. ga morgen maar de weg proberen te volgen en wat mooie plaatjes schieten. Wellicht wordt er een 85D verwacht en kunnen wij met de Classic RWD niet over deze wegen rijden ;-)
 
Vanmorgen de Valet-mode uitgetest op weg naar het werk.
Het verminderde vermogen heeft (allicht in combinatie met de zachte temperatuur van vanmorgen) meteen voor een persoonlijk zuinigheidsrecord gezorgd. 180 Wh/km in Brussel stad!

ik ben ook op weg om een nieuw persoonlijk zuinigheidsrecord te breken. (zonder valet mode)
ben eens benieuwd waar ik ga uit komen. mijn vorige record stond op 352km op één lading met AVG 158Wh/ per km
het al dan niet feller optrekken heb ik nog niet kunnen testen natuurlijk:wink:
20150414_211157.jpg
20150414_211221.jpg
 
Vandaag een tijdje op de cruise control 50 km/h gereden.
Nog nooit eerder gemerkt dat de cc dan niet goed werkt. Het gaat een beetje met kleine schokjes. Alsof er iets teveel vermogen geleverd wordt en meteen weer geminderd.
Deed me denken aan de diesel Benzen uit de 70-er jaren; toen had je het 'Bonanza' effect bij gas geven of minderen. Door de abruptheid daarvan en het kantelen van het motorblok duwde je voet het gaspedaal dan weer net de verkeerde kant op.
Zo erg is het niet met deze s/w versie, eerder een soort 'Parkinson' effect.
 
6.2 zit er nu 24 uur op. Ik krijg een systemreset zodra ik een route langs de SuC's wil laten berekenen. Amsterdam-Rome dacht ik nageven dat het ook wat te veel gevraag was.. Maar ook naar Parijs blijkt te ver.. Iemand anders zelfde effect ?

Nee. En heb ook al paar verre routes berekend. Heb je al reset geprobeerd?

Ik krijg sinds de update nu wel regelmatig dat de blauwe lijn op t navigatiescherm wegvalt. Had ik met 6.1 geen last van..