Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 6.2 en eerste rit

This site may earn commission on affiliate links.
Dit bekend dan wel dat meer tesla's dezelfde route gaan rijden toch? Dus meer drukte op bepaalde superchargers? Of zal de navigatie daar ook weer rekening mee houden? De info is er.
In de blog (Model S Has You Covered | Tesla Motors Nederland) van Tesla staat:

"The Range Assurance application is always running quietly in the background even when navigation is not in use. In realtime, it communicates with the network of Tesla Superchargers and destination chargers, discarding any that are in heavy use or inactive and warns you before you drive out of range."

Hij zou daar dus wel rekening mee moeten houden, maar hoe intelligent het precies is weet ik niet natuurlijk, dat is Tesla's geheim. Geen idee wat er dus gebeurt als een Supercharger nu geen enkele auto aan het laden heeft en er ineens 20 Tesla's op af worden gestuurd op Zwarte Zaterdag in de zomer.
 
Navigeert ie zelf van A naar B via de SuC's. Hoef je de route niet van te voren zelf uit te puzzelen.

Voor ik aan zo'n rit naar Kopenhagen begon, zou ik eerst eens kijken hoe goed die voorspellingen zijn. Anders rijdt je als een oud wijf over de Autobahn. Je moet toch een Plan B maken, voor als het niet werkt. 6.2 zou dan wel wind en temperatuur meenemen in de schattingen, maar met het gewicht in de zolen van schoenen heeft 6.1 nog grote problemen. Ik denk niet dat dit met deze release wel goed wordt meegenomen.
 
Afgelopen vrijdag heb ik mijn MS 85 mogen afhalen
in Aartselaar.
De uitleg die we kregen was zeer vlot en volledig.

Na dit weekend ben in al verkocht aan
deze MS. Is echt een sensatie om mee te
rijden.