Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 6.2 en eerste rit

This site may earn commission on affiliate links.
Dank je Paul, laat mijn geheugen me niet in de steek. Conclusie is dat de frunk geen veilige plaats is. En inderdaad niet slim, de bedoeling is dat je alle deuren van de Tesla kunt openen zonder elektra. De achterdeuren kun je openen met twee trekkoordjes achter de vloerbedekking bij de achterbank, de achterklep met een koordje verstopt achter een klein klepje in de achterklep. Goed om te weten voor noodgevallen.
 
Woohoo, vanmiddag in Maasmechelen met een P85D gereden. Waanzinnig snel gewoon in vergelijking met een gewone 85 (niet dat die langzaam is).

Na drie keren vanuit stilstand het pedaal volledig indrukken, bleven de kriebels in mijn buik nog zeker een kwartier aanwezig. Fenomenaal snel gewoon... (Het was bij de passagiers vooral grappig dat ik tijdens het aftellen (3, 2, 1) gewoon al na 3 het pedaal volledig indrukte, dat hadden ze niet verwacht :tongue:

En ik heb nu weer iets om van te dromen! :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
Kan ik alleen maar bevestigen ! Jongens, wat een acceleratie - de term "insane" is daar zeker op haar plaats. En het meest verbazingwekkende vond ik dan nog dat heel dat vermogen zonder een krimp op het natte wegdek gezet kon worden.

De next-gen seats blijken trouwens inderdaad een enorme stap vooruit te zijn - die dingen zitten echt als gegoten :smile:

En nog een nieuwtje voor degene die nu geen testrit hebben kunnen vastleggen : van 09 april tot 09 mei zal er een pop-up-store op het Village verschijnen ( al kon niemand met zekerheid zeggen dat er dan ook een P85D beschikbaar zal zijn voor testritten ).
 
Kan ik alleen maar bevestigen ! Jongens, wat een acceleratie - de term "insane" is daar zeker op haar plaats. En het meest verbazingwekkende vond ik dan nog dat heel dat vermogen zonder een krimp op het natte wegdek gezet kon worden.
Tractie controle werkt erg goed op de Tesla. Heb een weekje zonder gereden,:smile: dan merk je ineens dat t wel heel veel vermogen is:scared:. Hij is gelukkig wel erg goed op te vangen.
 
Ik sprak vanmorgen met een medewerker van Tesla die mij garandeerde dat de uitrol gaande was en het ook (bij ons in NL) snel zou moeten gaan. (Voor wat het waard is - ik kan me enkel het lange wachten van de voorgaande keren herinneren....:wink:).
 
Heb 6.2 net binnen! Bij de SEC Amsterdam hebben ze deze geïnstalleerd toen ze mijn midden console aan het installeren waren.
IMG_0403.jpg
 
Last edited:
Kreeg net een email van Tesla met de aankondiging: Totale gemoedsrust; U kunt rekenen op Model S. Met daarbij uitleg over de 2 nieuwe functies die het makkelijker maken op reis te gaan: Range Assurance en Trip Planner. Dat kan nu echt niet lang meer duren.

Had die mail ook vanmorgen.
Maar ik sta nog steeds onderaan de lijst vanwege maandenlang wegdrukken van 5.8, vrees ik.... :biggrin:
 
Ik heb 'm hier ook en heb voor de lol even de route naar Ljubljana laten berekenen. Ziet er erg goed uit. De berekening zelf gaat ook erg snel, ik ben gewend van o.a. TomTom dat zo'n lange route met tussenpunten vaak echt wel even duurt. Maar bij de Tesla gaat het aardig snel en dan zie je ook al de hoeveelheid tijd dat je moet laden aan de Superchargers. Dus de aankomsttijd is ook direct accurater, want een andere navigatie weet natuurlijk niet hoe lang je gaat staan laden :)

Heb het nog niet daadwerkelijk getest, maar ik ben er wel enthousiast over. Dit is zoveel handiger dan zelf je hele route uitstippelen.
 
Ik heb 'm hier ook en heb voor de lol even de route naar Ljubljana laten berekenen. Ziet er erg goed uit. De berekening zelf gaat ook erg snel, ik ben gewend van o.a. TomTom dat zo'n lange route met tussenpunten vaak echt wel even duurt. Maar bij de Tesla gaat het aardig snel en dan zie je ook al de hoeveelheid tijd dat je moet laden aan de Superchargers. Dus de aankomsttijd is ook direct accurater, want een andere navigatie weet natuurlijk niet hoe lang je gaat staan laden :)

Heb het nog niet daadwerkelijk getest, maar ik ben er wel enthousiast over. Dit is zoveel handiger dan zelf je hele route uitstippelen.


ik heb het ook even getest en wat ik zo op het eerst oog jammer vind is dat je niet kan zien met welk percentage batterij je op je bestemming aankomt. Bijvoorbeeld bestemming Barcelona, daar is (nog) geen Supercharger om even snel bij te laden. En heb dus geen idee hoe lang je daar dan nog rond kan rijden zonder bij te laden.