Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 6.2 en eerste rit

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik wel merk is dat ik sinds de laatste update nogal wat problemen met TuneIn en RDio heb. TuneIn valt regelmatig uit, Rdio moet ik vrijwel iedere keer opnieuw inloggen. Dat was voor de laatste update niet zo.
Hier ook hetzelfde probleem en inmiddels twee updates gekregen en nog steeds niet opgelost. Misschien toch maar eens de Voice Feedback gebruiken hiervoor om het probleem aan te melden.
 
Idem hier, als ik via radio iets wil zoeken, moet ik altijd eerste even inloggen (op Rdio tikken, moeilijker is het niet), maar dat had ik vroeger niet... Wat bedoel je precies met voice feedback?

Hier ook hetzelfde probleem en inmiddels twee updates gekregen en nog steeds niet opgelost. Misschien toch maar eens de Voice Feedback gebruiken hiervoor om het probleem aan te melden.
 
Idem hier, als ik via radio iets wil zoeken, moet ik altijd eerste even inloggen (op Rdio tikken, moeilijker is het niet), maar dat had ik vroeger niet... Wat bedoel je precies met voice feedback?

De Voice button indrukken op je stuur en ipv dat je zegt Play Justin Bieber, zeg je: "Note", "Report", "Bug Note" of "Bug Report" gevolgd door het probleem/bug/feedback.
Voorbeeld: Bug Report my car won't play tracks from Justin Bieber. ;)
 
Wat ik wel merk is dat ik sinds de laatste update nogal wat problemen met TuneIn en RDio heb. TuneIn valt regelmatig uit, Rdio moet ik vrijwel iedere keer opnieuw inloggen. Dat was voor de laatste update niet zo.

Rdio werkt bij mij al ongeveer een maand voor geen meter meer (ik denk sinds upgrade 2.4.250).
Mijn favoriete station op TuneIn (KOHL uit Fremont) lukt ook niet meer, maar dat kan ook aan hun liggen want andere streaming stations werken wel nog.

De laatste maand bijna enkel USB geluisterd.
 
algemene 3G ontvangst is ook hier achteruit gegaan, 2 updates geleden : radio+web+maps

ik had gehoopt dat de laatste update opnieuw verbetering zou brengen, niet dus.
het zal dan wel voor een volgende update zijn.

ik bedoel : het is al erger geweest én toen ook gefixed.
jammer dat we nu een stap terug gezet hebben.
 
Last edited:
Moet je eens TuneIn proberen, lokale radio's en helemaal naar beneden scrollen, daar vind je alle zenders van de VRT en met een kwaliteit die DAB evenaart.
Het nadeel was wel dat ik tijdens onze hele reis naar Italië door vrouw en dochter verplicht was om naar Q-music te luisteren…...
 
Waarom niet altijd via internet? Die kwaliteit is toch veel beter dan FM?

Kwaliteit technisch gezien correct. Als ik al eens FM luister dan valt het me wel op dat de ontvangst niet al te best is. Wellicht omdat de radio nog op de frequentie staat van een andere provincie. Even switchen naar een andere zender en dan terug lost het ontvangst probleem doorgaans op.

De kwaliteit van radio in het algemeen vind ik niet al te best. In dit digitaal tijdperk lijkt me het eenrichtingsverkeer dat klassieke radio is compleet achterhaald. Geef mij maar een radio die de muziek speelt die ik op dat moment wil horen gebaseerd op mijn voorkeuren, moment van de dag, etc...
Aangezien dat (nog) niet bestaat, luister ik hoofdzakelijk via usb. Bijkomend voordeel: geen vervelende reklame...


Terug on topic: de laatste update bij mij dateert van net na 1st Tuesdays (4 augustus 2015). De versie is volgens mij niet gewijzigd. Nog steeds 6.2 (2.5.21). Release notes identiek aan de vorige update. Wellicht gewoon de fix voor de "Tesla hack" die rond diezelfde tijd in het nieuws kwam.
 
Terug on topic: de laatste update bij mij dateert van net na 1st Tuesdays (4 augustus 2015). De versie is volgens mij niet gewijzigd. Nog steeds 6.2 (2.5.21). Release notes identiek aan de vorige update. Wellicht gewoon de fix voor de "Tesla hack" die rond diezelfde tijd in het nieuws kwam.

Heb begrepen dat dat inderdaad de "Tesla Hack" update was. Ik zie ook berichten over mensen die de TACC anders vinden acteren (abrupter), maar dat heb ik zelf zo nog niet gemerkt.
 
Volgens mij is dit nieuw: bij het slepen van een icoontje (bv energie) naar het bovenste/onderste schermgedeelte komt er nu een kleine schermaanduiding onder het icoon dat aanduidt als de target boven of onder zal zijn bij het loslaten. Wel weinig toegevoegde waarde, vandaar dat het waarschijnlijk ook niet in de release notes stond :)

Heb begrepen dat dat inderdaad de "Tesla Hack" update was. Ik zie ook berichten over mensen die de TACC anders vinden acteren (abrupter), maar dat heb ik zelf zo nog niet gemerkt.
 
Volgens mij is dit nieuw: bij het slepen van een icoontje (bv energie) naar het bovenste/onderste schermgedeelte komt er nu een kleine schermaanduiding onder het icoon dat aanduidt als de target boven of onder zal zijn bij het loslaten. Wel weinig toegevoegde waarde, vandaar dat het waarschijnlijk ook niet in de release notes stond :)

Nee hoor, dat is al vanaf het begin zo.
 
Volgens mij is dit nieuw: bij het slepen van een icoontje (bv energie) naar het bovenste/onderste schermgedeelte komt er nu een kleine schermaanduiding onder het icoon dat aanduidt als de target boven of onder zal zijn bij het loslaten. Wel weinig toegevoegde waarde, vandaar dat het waarschijnlijk ook niet in de release notes stond :)

dit is al van in het begin zo. vinger even op het icoon laten staan en de schermverdeling komt te voorschijn, dan naar een van de vakjes slepen.
handig om geen vettige strepen over het ganse scherm te moeten trekken.
 
Weer iets bijgeleerd, dat kleine schermverdeling was me dus nog nooit eerder opgevallen. Waarschijnlijk omdat ik veel te hevig dat icoontje naar onder wou slepen :)

dit is al van in het begin zo. vinger even op het icoon laten staan en de schermverdeling komt te voorschijn, dan naar een van de vakjes slepen.
handig om geen vettige strepen over het ganse scherm te moeten trekken.