Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 6.2 en eerste rit

This site may earn commission on affiliate links.
Had vanochtend ook de melding van een software update. Auto staat nu even stil dus updaten maar. Ben weer benieuwd.
Overigens krijgt mijn iPhone App de laatste 2 weken geen verbinding meer met de auto. Krijg continue de melding `waking car´ en de toevoeging dat ik ´always connected´ moet kiezen om sneller contact te krijgen maar dat staat echt aan. Heb nu het vermoeden dat het een wifi probleem is want het gebeurde alleen thuis als de auto aan wifi hangt. Na het verwijderen van het wifi netwerk kreeg ik wel weer verbinding. Hoop dat dit nu verleden tijd is anders toch maar even een afspraak maken met het SeC.
 
Stond vanmorgen klaar - de 6.2. Geinstalleerd toen ik op het werk toekwam - en nu pas kunnen testen op de weg terug naar huis.

Even de Valet mode geprobeerd - werkt goed. Maar als je gewoon bent met een MS te rijden is het wel opletten - dan ben je helemaal zo snel niet weg als je gewoon bent.
Handschoenenkastje bleef geblokkeerd - settings waren verborgen - in navigatie was de Places knop disabled en kon je enkel zelf een adres intypen. Enige wat ik miste is de mogelijkheid om de ingegeven pincode aan te passen.
Enkele malen in en uit valet mode gegaan tijdens de rit (telkens wanneer ik aan een rood licht stilstond in park gegaan hiervoor) - en alleen de eerste keer moest ik een pincode "setten" toen ik Valet mode activeerde.
Kan zijn dat volgende rit je dit terug moet instellen - dan is het ook ok voor mij. Moet wel aanpasbaar zijn op een of andere manier.
Hier een printscreen van je dashboard met Valet mode actief.
2015-03-31 16.38.07.jpg


Had ook de indruk dat de radio ontvangst beter was - normaal heb ik veel storing op Q-music. Zal de komende dagen bevestigd worden of dit beter blijft of dat het toeval was.

Route berekend die zeker buiten mijn huidige range ligt - en werd mooi automatisch langs Oosterhout gerouteerd om vervolgens (is donker aangeduid op de map) de rest van de route te zien.

De adaptieve cruisecontrole is minder bruut. Hij ziet nu de wagens voor je remmen - en begint sneller zelf af te remmen (elektrisch) ipv redelijk dichtbij te komen en dan met de remmen te moeten werken.

Kortom - weerom een goede stap vooruit :biggrin:
 
Vanochtend 6.2 gedownload. De realase notes en alvast een voorproefje hoe mijn reis naar st anton volgens deze route planner er uit zou moeten zien. Dat valt nog wel iets aan te verbeteren. Een uur laden of langer per supercharger...... nee dat lijkt mij niet....
Voor de rest natuurlijk helemaal te gek dat er weer een update is en ik kan niet wachten om de nieuwe features ook uit te proberen. Hoewel automatic braking ik maar even laat zitten :biggrin:

IMG_4913.JPG
IMG_4914.jpg
IMG_4915.jpg
IMG_4916.JPG
IMG_4917.jpg
IMG_4918.JPG
IMG_4920.jpg
 
Vanochtend 6.2 gedownload. De realase notes en alvast een voorproefje hoe mijn reis naar st anton volgens deze route planner er uit zou moeten zien. Dat valt nog wel iets aan te verbeteren. Een uur laden of langer per supercharger...... nee dat lijkt mij niet....
Voor de rest natuurlijk helemaal te gek dat er weer een update is en ik kan niet wachten om de nieuwe features ook uit te proberen. Hoewel automatic braking ik maar even laat zitten :biggrin:

Inderdaad wel erg lang laden. Dat lijkt mij ook niet nodig. Hij zal wel erg op safe spelen.
 
Kan aan mij liggen, wellicht heb ik het eerder gemist. Maar de matrixborden op de A2 gaven vanmiddag een snelheid aan van 90 km en de camera's signaleerde dat blijkbaar en er verscheen 90 km pu in mijn display. Even later waren de matrixborden uit en sprong de snelheid in het display terug naar 100. Dat de camera's de matrixborden lezen was mij nog niet eerder opgevallen. Nieuw in 6.2?
 
Ik heb wel dat hij bij mij vaak het bord begin en einde bebouwde kom niet goed pakt. Meestal snapt hij dan als je een stukje doorrijdt wel wat de correcte snelheid is (wellicht vanuit de navigatie database?), maar het is nooit zo direct als een gewoon snelheidsbord.

Matrix borden heb ik nog niet kunnen testen. We hebben ze hier vrij weinig eigenlijk :)
 
Hier is 6.2 net ook geïnstalleerd. Het enige wat me opvalt is dat hij zijn wifi maar blijft initialiseren, zelfs na een reset van beide schermen.

Nog iemand iets gelijkaardigs opgemerkt?

Voor de rest zien de supercharger stops er goed uit, hoewel ik het wel anders zou doen, maar alle wegen leiden natuurlijk naar Rome..
 
Kan aan mij liggen, wellicht heb ik het eerder gemist. Maar de matrixborden op de A2 gaven vanmiddag een snelheid aan van 90 km en de camera's signaleerde dat blijkbaar en er verscheen 90 km pu in mijn display. Even later waren de matrixborden uit en sprong de snelheid in het display terug naar 100. Dat de camera's de matrixborden lezen was mij nog niet eerder opgevallen. Nieuw in 6.2?
De herkenning van matrix-borden werkte ook al pre-6.2 - maar niet altijd. Als daarop de snelheid wordt weergeven mèt de knipperende lampen op het matrixbord (links en rechts) wordt de aanduiding niet herkend, zonder meestal wel.

- - - Updated - - -

Overigens krijgt mijn iPhone App de laatste 2 weken geen verbinding meer met de auto. Krijg continue de melding `waking car´ en de toevoeging dat ik ´always connected´ moet kiezen om sneller contact te krijgen maar dat staat echt aan. Heb nu het vermoeden dat het een wifi probleem is want het gebeurde alleen thuis als de auto aan wifi hangt. Na het verwijderen van het wifi netwerk kreeg ik wel weer verbinding.
Ik heb hetzelfde probleem - ik vermoed dat dit komt door een slechte wifi connectie (nog net verbinding, maar slechts één puntje).
 
Hier is 6.2 net ook geïnstalleerd. Het enige wat me opvalt is dat hij zijn wifi maar blijft initialiseren, zelfs na een reset van beide schermen.

Nog iemand iets gelijkaardigs opgemerkt?

Voor de rest zien de supercharger stops er goed uit, hoewel ik het wel anders zou doen, maar alle wegen leiden natuurlijk naar Rome..


Dimi.. wifi heeft hier geen issue ; supercharger routering is nog een beetje vreemd ? Als ik met een 10% batterij in Mechelen sta, en ik wil terug naar Maaseik, dan zegt hij doodleuk volgende

CBcLUnUUMAAfe3J.jpg


Ben dan zelf naar SuC aartselaar gereden, en zelfs op 10m afstand van de SuC stelt hij NIET voor om te laden.

Ik vind het ook een beetje jammer dat je geen supercharges kan toevoegen aan je trip .. stel je rijdt van Maaseik naar zuid frankrijk , dan kiest hij een resem superchargers.. De laadtijden zijn dan meestal erg lang (omdat de leg tussen de twee SuC lang is); hij zal dus niet naar Metz & Nancy een stop doen, maar eerder volladen in Metz (aan + 1h10 mins) en dan Nancy overslaan. Ik ben van mening dat ik liever mijn batterij 2x50% oplaad ipv 1x100% ; aangezien dat een stuk sneller is. Het zou handig geweest zijn moest je zelf superchargers aan je trip kunnen toevoegen zodat hij de totale chargetijd per SuC weergeeft. Maar we moeten niet zeuren, dit is al een wereld van verschil tov 6.1 ; 6.3 zal het misschien nog beter doen ;)


Energy Trip Prediction lijkt me ook een stuk beter te zijn, ipv een afwijking op een rit van 120km die voorheen een verschil van 10% aangaf, was het op de terugrit maar 3% . misschien toeval :) (het weer was er thans niet naar)
 
Ik vind de Blind Spot Information nogal useless.
1. wie kijkt erop zijn km/h teller tijdens het inhalen? (andere merken hebben indicaties op of bij de buitenspiegel.
2. de waarschuwingtoon is vrijwel onhoorbaar.
3. De stuur vibratie is het zelfde als de lane departure.
m.a.w. Je wordt erg slecht gewaarschuwd voor naderend gevaar.
 
Wifi werkt weer en ik heb helemaal niets gedaan ervoor, geduld is een schone deugd...


Hier is 6.2 net ook geïnstalleerd. Het enige wat me opvalt is dat hij zijn wifi maar blijft initialiseren, zelfs na een reset van beide schermen.

Nog iemand iets gelijkaardigs opgemerkt?

Voor de rest zien de supercharger stops er goed uit, hoewel ik het wel anders zou doen, maar alle wegen leiden natuurlijk naar Rome..