Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom gebruik je nu volstrekt onware beweringen om je punt te maken? Omdat je dat eigenlijk niet hebt?

Verzekering keert gewoon uit. Als verzekeringen niet gaan uitkeren bij verkeersovertredingen, dan kunnen de premies flink omlaag, denk je zelf ook niet?

Dit nog even naast dat ze het niet vast kunnen stellen, want de Tesla zal in in de log gewoon aangeven dat handen aan het stuur waren.

Excuus. Je hebt gelijk. Ik weet het NIET zeker. Ik denk dat alleen maar. Ik DENK dat als de politie jouw apparaatje in het wrak vindt, dat dat in het rapport komt en dat dan mogelijk de verzekering niet zal betalen. Het is geen overtreding het is een sabotage van het veiligheidssysteem van je auto.
Maar, laat ik andere woorden gebruiken: ik kan echt niet begrijpen waarom jij en anderen zo’n belangrijk veiligheidsmechanisme willen uitschakelen. Zodra Elon Musk de ambtenaren met data overtuigt dat het zonder kan ... is het naggen voorbij. Dit forum en youtube staan vol met voorbeelden van situaties waarbij je maar beter je handen nog aan het stuur kan hebben. Je hebt ze zelf vast ook al meegemaakt. Wees geduldig, rijd veilig, alsjeblieft.
 
De verzekering moet altijd betalen.

Er is wel een scenario waarbij de verzekering een deel van de betaling kan terugvorderen, nl als je veroordeeld wordt tot dronkenschap bij dat ongeval, of je het risico voor de verzekering verkeerd liet inschatten omdat je frauduleus iemand anders als regelmatige bestuurder liet optreden die niet in het verzekeringscontract is opgenomen, of een opzettelijke aanrijding.
 
De verzekering moet altijd betalen.

Er is wel een scenario waarbij de verzekering een deel van de betaling kan terugvorderen, nl als je veroordeeld wordt tot dronkenschap bij dat ongeval, of je het risico voor de verzekering verkeerd liet inschatten omdat je frauduleus iemand anders als regelmatige bestuurder liet optreden die niet in het verzekeringscontract is opgenomen, of een opzettelijke aanrijding.

OK in dat geval. Ga je gang.
 
Ja, vind ik wel.

Het is overigens niet dat ik niet oplet en niet in kan grijpen. Dat kan ik en dat is ook wel eens nodig geweest, Autopilot wil nog wel eens iets aparts doen als bv de belijning niet correct is.

Laten we wel zijn, jij zit ook niet nerveus met jouw voet op het rempedaal. Dus stuur lafjes vast of niet maakt geen donder uit voor de veiligheid.
Je voet niet boven het rempedaal en je stuur helemaal niet vasthouden zijn totaal niet vergelijkbaar. Maar ik denk niet dat wij het eens gaan worden. Hoop wel dat het saboteren/omzeilen van veiligheidssystemen in de toekomst hard aangepakt wordt, omdat er altijd mensen zoals jij zullen zijn die blijkbaar vinden dat de regels niet voor hen gelden.
 
  • Like
Reactions: Dutch-Courage
Hoop wel dat het saboteren/omzeilen van veiligheidssystemen in de toekomst hard aangepakt wordt, omdat er altijd mensen zoals jij zullen zijn die blijkbaar vinden dat de regels niet voor hen gelden.
Het is duidelijk welke kant het op gaat: omwille van hier en daar een gevalletje van een ongehoorzame/creatieve gebruiker worden er nieuwe limieten opgelegd voor goeie gebruikers, die hun breaking point ook wel eens bereiken en ook ongehoorzaam/creatief worden.
 
En dat is dus mijn argument voor een interval van +30 seconden ipv eentje van 10 seconden vanaf 2019.16.x. Bij 30 seconden laat ik los, maar als ik in slaap zou dommelen zou de auto het na een minuut merken. Bij 10 seconden hangt mijn hand ook aan het stuur, en kan je dus inderdaad perfect indommelen en de auto heeft niks door.

Ik ga ook echt niet gewichtjes aan mijn stuur hangen, maar de 10s interval helpt de veiligheid niet.

Niet vergeten dat naar schatting 100% van iedereen die met een klassieke auto in slaap is gevallen en van de baan is geraakt, ook hun handen aan het stuur hielden.
Als ik mij laat afleiden om iets anders te doen, dan op de weg te lette, zelfs met mijn hand aan het stuur, dan krijg ik de nags. Als ik met hetzelfde hand aan het stuur op de weg let, heb ik de nags niet.
Beveiliging doet zijn werk dus.
Als je afgeleid bent, ‘vergeet’ je aan het stuur te ‘hangen’ en voelt de wagen geen tegendruk blijkbaar. Althans bij mij niet.
 
Excuus. Je hebt gelijk. Ik weet het NIET zeker. Ik denk dat alleen maar. Ik DENK dat als de politie jouw apparaatje in het wrak vindt, dat dat in het rapport komt en dat dan mogelijk de verzekering niet zal betalen. Het is geen overtreding het is een sabotage van het veiligheidssysteem van je auto.
Maar, laat ik andere woorden gebruiken: ik kan echt niet begrijpen waarom jij en anderen zo’n belangrijk veiligheidsmechanisme willen uitschakelen. Zodra Elon Musk de ambtenaren met data overtuigt dat het zonder kan ... is het naggen voorbij. Dit forum en youtube staan vol met voorbeelden van situaties waarbij je maar beter je handen nog aan het stuur kan hebben. Je hebt ze zelf vast ook al meegemaakt. Wees geduldig, rijd veilig, alsjeblieft.

Het naggen is ingevoerd omdat idioten video’s gepost hebben terwijl ze op de achterbank zaten terwijl de AP up and running was.
 
Je voet niet boven het rempedaal en je stuur helemaal niet vasthouden zijn totaal niet vergelijkbaar. Maar ik denk niet dat wij het eens gaan worden. Hoop wel dat het saboteren/omzeilen van veiligheidssystemen in de toekomst hard aangepakt wordt, omdat er altijd mensen zoals jij zullen zijn die blijkbaar vinden dat de regels niet voor hen gelden.

Jij rijdt nooit te hard?
 
Interessant, heb je hiervoor een bron.
Ik heb nog gezocht bij de richtlijnen en de motivatie van de aanpassingen maar deze motivatie niet gevonden. Maar het kan zijn dat ik niet goed gezocht heb. Graag je bron.

AP had in het begin geen nag. Kort nadat AP voor het publiek beschikbaar kwam gingen idioten deze video’s posten. Kort daarna kwam een update van de software die de nag introduceerde.

In het begin deed de nag het bij fileverkeer nog niet overigens.
 
  • Like
Reactions: Dries Verhelle
AP had in het begin geen nag. Kort nadat AP voor het publiek beschikbaar kwam gingen idioten deze video’s posten. Kort daarna kwam een update van de software die de nag introduceerde.

In het begin deed de nag het bij fileverkeer nog niet overigens.
Oke, er zijn video's, dit kan ook gewoon een correlatie of zelfs toeval zijn.

In je post:
Het naggen is ingevoerd omdat idioten video’s gepost hebben terwijl ze op de achterbank zaten terwijl de AP up and running was.
lijk je kennis te hebben van een oorzakelijk verband.
Bij het doorvoeren van verandering van de toelatingseisen van de RDW, in dit geval aan Tesla, conform art 21, lid 1 Wegenverkeerswet is doorgaans meer nodig dan een video. Daarnaast had de case mbt de achterbank ook met de al aanwezige controle van de stoelbezetting opgelost kunnen worden.
Ik ga er vanuit dat je niet zomaar wat roept en je een bron hebt die specifiek naar deze oorzaak verwijst bij de veranderde toelatingseisen.

Bedankt,
 
  • Disagree
Reactions: Dries Verhelle
Oke, er zijn video's, dit kan ook gewoon een correlatie of zelfs toeval zijn.

In je post:

lijk je kennis te hebben van een oorzakelijk verband.
Bij het doorvoeren van verandering van de toelatingseisen van de RDW, in dit geval aan Tesla, conform art 21, lid 1 Wegenverkeerswet is doorgaans meer nodig dan een video. Daarnaast had de case mbt de achterbank ook met de al aanwezige controle van de stoelbezetting opgelost kunnen worden.
Ik ga er vanuit dat je niet zomaar wat roept en je een bron hebt die specifiek naar deze oorzaak verwijst bij de veranderde toelatingseisen.

Bedankt,

Destijds was het iedereen wel duidelijk waarom. Als jij het niet wil geloven, ook goed.

Toelatingseisen bestaan niet voor auto’s die al toegelaten zijn overigens.
 
Eens met @wooter , de nag interval is zo kort en zo ontzettend gevoelig dat:

1. ik beide handen in m'n stuur leg op rechte stukken om het te beperken
2. dit nog niet genoeg is en ik continu in m'n cockpit kijk en met m'n stuur waggel

Persoonlijk denk ik dat 45 seconden de perfecte balans is tussen nagging en comfort. Zoals wooter zegt, je basis positie is nu continue zoveel mogelijk contra gewicht te geven. Hierdoor is het juist onveiliger geworden en gaan er zeker meer van dit soort gevallen voorkomen dat de auto doorrijd met iemand die in slaap is gevallen of een hartaanval krijgt.
 
  • Like
Reactions: wooter
Jawel hoor. En bij controle krijg ik een boete.
Maar nogmaals wij gaan het niet eens worden. Jij vindt het ok om te doen wat je doet, ik vind het onverantwoord. Verschil is dat jouw mening niet door de wet ondersteund wordt en daar sprak ik je op aan. Die er mee wat je wilt.

Jij ziet echt niet de hypocretie van mij aanspreken op een regel niet naleven (die overigens helemaal niet zo zwart-wit in de wet staat), terwijl je zelf ook verkeersregels aan je laars lapt als jij meent dat dat kan?

Jouw mening dat je af en toe best iets harder kan rijden wordt ook niet ondersteund door de wet en dat je daarvoor af en toe een boete krijgt maakt dat niet anders.
 
  • Like
Reactions: Dries Verhelle
Jij ziet echt niet de hypocretie van mij aanspreken op een regel niet naleven (die overigens helemaal niet zo zwart-wit in de wet staat), terwijl je zelf ook verkeersregels aan je laars lapt als jij meent dat dat kan?

Jouw mening dat je af en toe best iets harder kan rijden wordt ook niet ondersteund door de wet en dat je daarvoor af en toe een boete krijgt maakt dat niet anders.
Volgens mij gaat het niet zozeer om regels overtreden (zoals een keer de toeter indrukken wat ook niet mag) maar om de gevaarzetting. Je gaat bewust een veiligheidssysteem uitschakelen / blokkeren.
 
Volgens mij gaat het niet zozeer om regels overtreden (zoals een keer de toeter indrukken wat ook niet mag) maar om de gevaarzetting. Je gaat bewust een veiligheidssysteem uitschakelen / blokkeren.

Harder rijden dan toegestaan is niet potentieel gevaarzetting?

Laten we wel zijn, als ik alleen TACC aanzet, dan heb ik de nag niet. Wat denken we hier: zou het veiliger zijn om in slaap te vallen met alleen TACC aan? Lijkt mij niet.

Het argument dat het wettelijk niet mag (wat ik betwist overigens) is helemaal geen argument voor de discussie of het gevaarlijk is.

Dat zou het kunnen zijn als ik in slaap val of ik anderszins mijn bewustzijn verlies, maar dan is dat primair het probleem en heeft iedereen hetzelfde probleem als ze alleen maar TACC gebruiken.

En dat allemaal nog afgezien van het feit dat je hand op zo’n manier laten rusten dat er geen nag meer komt wederom exact hetzelfde ‘gevaar’ in zich heeft.

Kortom: ik ben van mening dat er veel te makkelijk geoordeeld wordt dat de nag daadwerkelijk bijdraagt aan de veiligheid. Het is ook zeker niet zo dat ik de nag uitschakel om mijn handen per definitie van het stuur te hebben, ik schakel het uit omdat het op lange ritten gewoon storend is.
 
  • Like
Reactions: Dries Verhelle
Harder rijden dan toegestaan is niet potentieel gevaarzetting?

Laten we wel zijn, als ik alleen TACC aanzet, dan heb ik de nag niet. Wat denken we hier: zou het veiliger zijn om in slaap te vallen met alleen TACC aan? Lijkt mij niet.

Het argument dat het wettelijk niet mag (wat ik betwist overigens) is helemaal geen argument voor de discussie of het gevaarlijk is.

Dat zou het kunnen zijn als ik in slaap val of ik anderszins mijn bewustzijn verlies, maar dan is dat primair het probleem en heeft iedereen hetzelfde probleem als ze alleen maar TACC gebruiken.

En dat allemaal nog afgezien van het feit dat je hand op zo’n manier laten rusten dat er geen nag meer komt wederom exact hetzelfde ‘gevaar’ in zich heeft.

Kortom: ik ben van mening dat er veel te makkelijk geoordeeld wordt dat de nag daadwerkelijk bijdraagt aan de veiligheid. Het is ook zeker niet zo dat ik de nag uitschakel om mijn handen per definitie van het stuur te hebben, ik schakel het uit omdat het op lange ritten gewoon storend is.
OK. Laten we de wet er buiten houden. De vraag is of het gevaarlijk is zonder handen aan het stuur te rijden of niet. Jij vindt dat dat moet kunnen, ik vind het ronduit gevaarlijk. Je mag het hypocritet noemen dat ik ook wel eens te hard rij, maar ik vind dat je appels met peren vergelijkt. AP is in mijn ogen, en blijkbaar ook in die van de fabrikant, (nog) niet geschikt om zonder handen aan het stuur te rijden.

Als ik mij laat afleiden om iets anders te doen, dan op de weg te lette, zelfs met mijn hand aan het stuur, dan krijg ik de nags. Als ik met hetzelfde hand aan het stuur op de weg let, heb ik de nags niet.
Beveiliging doet zijn werk dus.
Als je afgeleid bent, ‘vergeet’ je aan het stuur te ‘hangen’ en voelt de wagen geen tegendruk blijkbaar. Althans bij mij niet.
Zoals Phil V op dit forum ook al aangaf, zelfs als je een hand losjes op het stuur houdt, maar toch afgeleid wordt, komt de nag er vaak in, en dat is nu precies de bedoeling want dan heb je blijkbaar je aandacht niet bij de weg.

Wellicht heb je het idee dat de functie van de nag alleen is om te detecteren of de bestuurder niet in slaap is gevallen, maar daar gaat het helemaal niet alleen maar om. Het gaat primair volgens mij om het niet geschikt zijn van AP om zonder handen aan het stuur te rijden.