Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Routes met tussenstops komen eraan. Deze functie zit nu nog niet in de navigatie dus het is logisch dat dat nog niet werkt. Alleen van A naar B is op dit moment mogelijk (wel met Supercharger stops, dat dan weer wel.)
Sterker nog, volgens mij doet hij helemaal niets met de specifieke route die je (in Google Maps) kiest. Alleen de eindbestemming wordt feitelijk gebruikt. Deze feature zou juist zo fijn zijn om een bepaalde voorkeursroute door te sturen. Maar misschien komt dit samen met de way points.
 
Dit schijnt de nieuwe trent te zijn in V9.
Was toevallig bij SeC Adam en die hadden het al 7 keer gehoord vandaag. Nog geen oplossing maar het heeft hoge prioriteit...


View attachment 349193

Ik zie een telefoon gesprek
Een auto die op snelwegsnelheid rijdt
Ik zie iemand die een foto maakt

Wie heeft zijn aandacht bij de weg?

Slecht voorbeeld zo hoor
 
  • Like
Reactions: Jelger and SeBsZ
Vandaag iets aparts bij V9. Bij de achteruit-rij-camera had ik last van een splitscreen.zo'n 40% van de camera die onderin zou moeten worden weergegeven, wordt nu boven de 60% van de overige weergegeven. Bijvoorbeeld van een boom wordt dan een gedeelte van de stam en wortels boven de kruin (bladeren) getoond. Hierdoor "zweven" de achteruit-rijbanen hoger en zijn ze niet betrouwbaar meer. Een soft-reset heeft het probleem opgelost.
Dat is een oude bug. Het is mij bij eerdere versies van de software ook al een paar keer overkomen.
 
Bij mij zijn sinds ik V9 heb de teksten van de meeste knoppen onleesbaar. Hoe krijgen ze het voor elkaar?
20181101_164450.jpg
 
Reed van de week op autopilot op een provinciale weg met 2 rijstroken (1 in ieder richting) met diverse op en afritten (N206) waarbij me opviel dat de afstand tot de voorligger flink werd vergroot in de buurt van de op en afritten zelfs zonder invoegend verkeer. Misschien met het idee dat het makkelijker is voor invoegend verkeer. Kom er volgende week weer en ben benieuwd of het te reproduceren is. Ik heb het met v8 in ieder geval niet meegemaakt. Iemand anders dit ook meegemaakt?
 
Hier geen probleem met LTE meer na een "2 wieltjes" reboot. Daarvoor had ik alleen maar 3G KPN.. Na de reboot gewoon volle bak LTE. Daarvoor niet Spotify / Tune In getest, maar sindsdien werkt het prima.

Iets anders wat me vanavond positief opviel: Radio gaat in 42.2 van DAB+ -> FM en daarna automatisch weer terug naar DAB+ ! En zonder dat je het echt merkt. Voorheen bleef ie 'hangen' op FM.
 
  • Informative
Reactions: UnderdogNLD
2018.42.3 DashCam

Een Sandisk 16GB MS geformatteerd en een folder TeslaCam aangemaakt. Vanochtend even klein ritje naar bakker gemaakt. Op het einde even de knop ingedrukt zodat alles netjes zou worden weggeschreven.

Nu ik op de PC kijk zie ik een groot aantal kleine files die niet leesbaar zijn. Echter, er zijn ook grotere files die keurig netjes de rit weergeven. Kwaliteit vind ik vooralsnog prima. Wat mij wel opviel is dat er een uur tijdsverschil is. Iemand dit ook gezien?

Kortom, voor mij een prima eerste stap in de Tesla DashCam.

Wat blijft er te wensen?
- Dashcam beelden van alle camera's (ook zij en zeker achter!);
- Ook opnames tijdens parkeren;
- Eject functie zodat de MS netjes verwijderd kan worden;
- Automatische upload naar cloud, uiteraard tegen betaling.
 
2018.42.3 : rijbanen zien

Ik had gisteren op de terugweg een stuk snelweg (A27 tussen Utrecht en Hilversum) waarbij er maar één baan links van mij getoond werd, terwijl het er meer waren. Alleen op dat stuk, hij heeft al vijf banen (correcte weergave) laten zien.

Nu vraag ik mij af: 'ziet' de camera rijbanen? of komt dit net zoals snelheidsaanduidingen uit een database?
 
Een combinatie. De wide view camera in de voorruit ziet de rijbanen. Gisteren zelfs 5 banen gezien. Je ziet banen ook verdwijnen als er een tijd een bus het zicht blokkeerd. Wat wel uit de database komt straks is in welke baan hij volgens de auto zou moeten zijn om een exit te pakken. Dit laatste gaat in de US nu wel eens mis met Navigate on AP, Dan wordt een exit gemist omdat de werkelijkheid niet overeenkomt met de database.

Wat ik ook heb gemerkt is dat bijvoorbeeld op een eenbaansweg met dus tegemoetkomend verkeer hij de baan niet laat zien en ik dus niet een lane change kan doen. Het zicht van de camera wordt dus voor de banen gebruikt (anders weet hij niet in welke baan hij nu zit) en wordt daarna nog gefilterd met het type weg.

GPS wordt hier echt niet voor gebruikt. Dan zou in tunnels ineens alles fout gaan.
 
Een combinatie. De wide view camera in de voorruit ziet de rijbanen. Gisteren zelfs 5 banen gezien. Je ziet banen ook verdwijnen als er een tijd een bus het zicht blokkeerd. Wat wel uit de database komt straks is in welke baan hij volgens de auto zou moeten zijn om een exit te pakken. Dit laatste gaat in de US nu wel eens mis met Navigate on AP, Dan wordt een exit gemist omdat de werkelijkheid niet overeenkomt met de database.

GPS wordt hier echt niet voor gebruikt. Dan zou in tunnels ineens alles fout gaan.

Dan snap ik helemaal niet waarom op één stuk weg die banen niet getoond worden. Geen regen, goed zicht, weinig verkeer en spiksplinternieuwe belijning.

Vragen, vragen....