Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Het is natuurlijk niet zo dat zijn huidige Tesla de shedder in gaat. Die blijft lekker rijden met een andere eigenaar, dus netto gaat er geen Tesla rijder verloren. Daarnaast is het wel een signaal (via de statistieken) dat Tesla nog niet voor iedereen voldoende kwaliteit levert. You can't win 'm all.
Eens, maar het was beter geweest als er een Tesla/EV rijder bij was gekomen. En als @DriverMS die irritaties niet had gehad, was dat mogelijk geweest. Toch blijft het vreemd dat de ene wel problemen ondervindt en de ander weer niet, of minder. Ik snap dat niet, maar dat zegt waarschijnlijk meer over mezelf en mijn gebrek aan kennis. Vaak lees ik met verbazing waar anderen mee worden geconfronteerd. Ik prijs me dus maar gelukkig met de mijne.
 
Pas op, ik vind de gemelde problemen met V9 heel opvallend want bij mij gaf ie nauwelijks problemen, en sinds .50 draait ie perfect.

Dat is inderdaad vaak frustrerend: bij de één werkt het wel de ander niet. Er zijn ook best verschillen: S, X, III. AP 1 of 2, HW 1, 2, 2.5 of 3, MCU 1 of 2, wel of geen EAP, wel of geen FSD. De accu verschillen laat ik dan nog buiten beschouwing.

Het is bij mij zeker geen janken, maar wel verbazing. En jammer dat Tesla niet echt duidelijk communiceert over ' known problems '. Stom, want zou ze veel calls schelen....

Ik zou bijvoorbeeld graag zien: autowipers: reaction speed: AP1 Oke, AP2 Oke for FW XXX and up.
Enz enz
 
Aan de andere kant onbegrijpelijk dat je uitgerekend in een diesel stapt, terwijl er elektrische alternatieven voorhanden zijn (i-pace en e-tron). Met alles wat we nu weten, kan diesel naar mijn mening niet meer.

Laat je niet teveel wijsmaken door de dieselpaniek. De modernste diesels stoten aanzienlijk minder CO2 uit dan benzinemotoren, het roet wordt goed afgefilterd en de NOX uitstoot wordt sterk verminderd door gebruik van AdBlue.
Bovendien liggen de opgegeven verbruikscijfers van diesels over het algemeen veel dichter bij de werkelijkheid dan die van benzinemotoren.

Voldoende keuze aan elektrische auto's ben ik het niet mee eens. Voor zakelijk gebruik in binnen- en buitenland, en dan bedoel ik geen woon-werk verkeer, is er m.i. nog steeds maar één auto geschikt: Tesla. En helaas is die erg duur en zal de verkoop met de huidige bijtellingsregeling hard afnemen.

Ik neem de kwaliteitsissues dan ook maar zoveel mogelijk voor lief...
 
Laat je niet teveel wijsmaken door de dieselpaniek. De modernste diesels stoten aanzienlijk minder CO2 uit dan benzinemotoren, het roet wordt goed afgefilterd en de NOX uitstoot wordt sterk verminderd door gebruik van AdBlue.
Bovendien liggen de opgegeven verbruikscijfers van diesels over het algemeen veel dichter bij de werkelijkheid dan die van benzinemotoren.

Voldoende keuze aan elektrische auto's ben ik het niet mee eens. Voor zakelijk gebruik in binnen- en buitenland, en dan bedoel ik geen woon-werk verkeer, is er m.i. nog steeds maar één auto geschikt: Tesla. En helaas is die erg duur en zal de verkoop met de huidige bijtellingsregeling hard afnemen.

Ik neem de kwaliteitsissues dan ook maar zoveel mogelijk voor lief...

Gisteren een hele documentaire gezien over de NOx uitstoot door diesel.
De werkelijke NOx uitstoot is nog steeds veel groter dan de opgave en ieder merk heeft nog steeds sjoemelsoftware.
In Europa is dat toegestaan als het is om de motor te beschermen.

De nieuwe eco-benzinemotoren zijn ook veel meer NOx gaan uitstoten dan de oudere.
Dit komt ook door het ver opgepompte vermogen en de veel hogere verbrandingstemperaturen die dit tot gevolg heeft.

Het enige waar het domme publiek en de politiek naar kijkt is het verbruik.
Als het weinig verbruikt zal het wel schoon zijn. Nee dus want zodat de auto's op de weg komen gaan ze in een "noodloop" om zogenaamd de motor te sparen en is de uitstoot ineen 4-5x het wettelijk maximum

De grotere minder zuinige benzinemotoren hebben hier geen last van en omdat deze noodloop in de VS als sjoemelsoftware wordt gezien zie je nu in de VS dan ook alleen maar deze grotere versies van de EU auto's.

CO2 is vervelend voor het "greenhouse" effect maar NOx geeft alleen in Duitsland al ca. 10.000 doden per jaar.
 
Laat je niet teveel wijsmaken door de dieselpaniek. De modernste diesels stoten aanzienlijk minder CO2 uit dan benzinemotoren, het roet wordt goed afgefilterd en de NOX uitstoot wordt sterk verminderd door gebruik van AdBlue.
Wat me van al die studies is opgevallen is dat ze in opdracht van de autoconstructeurs werden uitgevoerd door ADAC. Niet TUV ofzo, maar de ADAC. De testen waren eveneens labotesten, maar hoe ze in mekaar zaten stond er niet bij.

Ik kreeg er vooral een WC-eend gevoel bij.

Ik ben eens dat het EV-aanbod nog niet zo adequaat is, maar mij zie je me echt niet meer nog een ICE aankopen. Heel gek, want toen ik mijn Tesla kocht, was ik daar helemaal niet mee bezig.
 
Laat je niet teveel wijsmaken door de dieselpaniek. De modernste diesels stoten aanzienlijk minder CO2 uit dan benzinemotoren, het roet wordt goed afgefilterd en de NOX uitstoot wordt sterk verminderd door gebruik van AdBlue. Bovendien liggen de opgegeven verbruikscijfers van diesels over het algemeen veel dichter bij de werkelijkheid dan die van benzinemotoren. Voldoende keuze aan elektrische auto's ben ik het niet mee eens. Voor zakelijk gebruik in binnen- en buitenland, en dan bedoel ik geen woon-werk verkeer, is er m.i. nog steeds maar één auto geschikt: Tesla. En helaas is die erg duur en zal de verkoop met de huidige bijtellingsregeling hard afnemen. Ik neem de kwaliteitsissues dan ook maar zoveel mogelijk voor lief...

Hier ben ik het niet mee eens. @RobsEV en @wooter hebben dit goed weten te verwoorden. Naar mijn persoonlijke mening ben je met de kennis die we sinds enige jaren hebben zelfs medeplichtig als je in een diesel stapt. Ancient Auto vergassen de boel willens en wetens, nog steeds. Natuurlijk, ze voldoen aan de regels, maar wat aan de (EU-)regels voldoet, is niet altijd goed. Dat kun je de regelgevers kwalijk nemen, maar van fabrikanten mogen we ook iets verwachten. Zijzelf, hun kinderen en kleinkinderen ademen toch ook die bewezen kankerverwekkende vuiligheid in? Dat die mensen 's ochtends nog in een spiegel durven kijken, is mij een raadsel.

Dat er 'voldoende' keuze aan elektrische auto's zou zijn, heb ik overigens niet gezegd. Er zijn inmiddels (zakelijke) alternatieven voor een S en X: i-Pace, e-tron en in een lager prijssegment de niet-te-vergeten Model 3. In totaal zijn het er dankzij Ancient Auto nog te weinig. Voor gebruik in NL of BE zijn de i-Pace en e-tron ook zakelijk te gebruiken, max. 250 km. per dag zonder bijladen is te doen. Dat is op jaarbasis altijd nog ca. 50.000 km. Op langere trips zul je meer moeten plannen en meer geduld en geluk moeten hebben. Tesla heeft hier een enorme voorsprong door het rijbereik en de uitgebreide en betrouwbare laadinfrastructuur. Maar waar een wil is, is een weg. Dat hebben de Tesla-rijders van het eerste uur bewezen.

Wel blijft het jammer dat Ancient Auto de afgelopen 5 jaar niet beter naar Tesla heeft gekeken. Dat was voor de EV-acceptatie een stuk beter geweest. Inmiddels en helaas weten we allemaal het 'waarom'. Maar genoeg nu, terug on-topic.
 
Laat je niet teveel wijsmaken door de dieselpaniek. De modernste diesels stoten aanzienlijk minder CO2 uit dan benzinemotoren, het roet wordt goed afgefilterd en de NOX uitstoot wordt sterk verminderd door gebruik van AdBlue.
Bovendien liggen de opgegeven verbruikscijfers van diesels over het algemeen veel dichter bij de werkelijkheid dan die van benzinemotoren.
Er is door de meeste autofabrikanten gesjoemeld met alles wat je hierboven beschrijft: CO2, NOX en roet. Op papier zijn ze schoon. In de praktijk zijn ze echt veel smeriger dan benzineauto's.
 
Er is door de meeste autofabrikanten gesjoemeld met alles wat je hierboven beschrijft: CO2, NOX en roet. Op papier zijn ze schoon. In de praktijk zijn ze echt veel smeriger dan benzineauto's.
Over benzineauto’s beginnen heeft op dit forum geen zin. Ik had wat vragen gesteld in een ander draadje. Helaas geen echte antwoorden gekregen. (Off topic: Tesla Fun)
On topic: vanmiddag wederom een vastloper. Na reset wilde inloggen op het spotify tesla account niet meer lukken. De taalwissel truc geprobeerd. Vooralsnog loopt hij als een tiet!
 
Vandaag even de 'oplossing' voor Spotify problemen met V9 geprobeerd. Taal naar UK zetten en daarna weer terug. Inloggen duurde bijna een minuut, maar... hij doet het weer. Ben benieuwd hoe lang :cool:

Wel wat problemen. Na het wisselen van taal restart de auto. Niet alleen grote scherm, maar ook dashboard. Toen ik weer dashboard had, ging ik rijden. Er bleef echter maar een piep gaan (net als wanneer iemand geen gordel aanheeft). Hele rit, wordt je gek van. Op parkeerplaats aan/uit gezet, hielp niet. Toen maar reset gegeven (via menu). Auto bleef zwart, ook na twee minuten. Werd al bang dat het Tesla bellen zou worden. Toen er over heen een soft reset met de scrollwieltje. Dat hielp!

Ik heb zo'n vermoeden dat het met pin to drive the maken heeft....
 
Even voor de v9 statistieken: niets van dat alles, draait gewoon foutloos. Enige gebrek dat ik heb is dat TeslaWaze om de zoveel tijd vastloopt. Even de energiegrafiek op het scherm zorgt voor een reload van de site en dan werkt het weer een paar uur.. Lijkt op een specifiek website probleem icm een beperkte browser.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink