Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Heb ik wat gemist en is er een manier om een update te triggeren? Ik zit nog steeds op 2018.50.7 en zou graag updaten maar tot nu toe geen melding gehad. De wagen staat voor de deur zodat-ie een goede Wifi verbinding heeft, maar al weken gebeurt er niks.

Of is het nog steeds gewoon wachten tot je aan de beurt bent. De laatste twee updates ontving ik vrijwel direct zodra m'n wagen aan een paar uur aan de Wifi hing....

Wil graag de lane change met één tip en dode hoek audiosignalering :p
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Wat mij vooral stoort dat iets als 'drive on nav' met veel tam-tam wordt aangekondigd, dan in zeer afgeknepen vorm in de US komt en een half jaar later geen enkel concreet zicht is wanneer wij deze in Europa kunnen verwachten. De 'soon' kan kennen we zo langzamerhand wel...

Grote vraag daarbij of het ook wel mag in EU / NL, want daar is ook geen duidelijkheid over. Zodra een auto zelf afslagen gaat bepalen is dat alweer iets anders dan beetje remmen, gasgeven en in de baan blijven ....
 
@balblas Er is tot op heden geen enkele manier om een update triggeren. Zelfs wifi is geen garantie. Ik heb ergens een tabelletje gepost: soms ruim 50 dagen, soms na drie dagen...

Wat wel de gewoonte is, is dat je bij onderhoud door SeC altijd een update krijgt. Ook als je erg lang op een oude versie zit, kan je bellen om te kijken of er ergens iets verkeerd is gegaan. Maar gezien de percentages op TeslaFi (65% zit nog op 50.6) kom je daar nog niet voor in aanmerking :)
 
Ik vind die spraakherkenning sinds ding Nederlands kan echt bizar goed. Straat + huisnummer gaat tot nu toe altijd goed. Artiesten namen, ook Engelse namen, snapt ie. Ik vind 't bizar.

Mijn Google Home thuis bakt maar weinig van Nederlands.

Android auto doet het anders ook perfect met Nederlands, en dat is toch echt dezelfde google.
 
Android auto doet het anders ook perfect met Nederlands, en dat is toch echt dezelfde google.

Misschien komt het door het verschil in afstand. Telefoon / auto zit dicht bij je, mijn Google Home staat 6 meter van mij vandaan.
Bij Google Home moet ik de TV muten en vrij luid praten wil hij mij verstaan. Of de Google Home heeft gewoon niet zulke beste microfoons, ik heb geen idee.

Amazon Alexa hoort vrijwel alles goed, ook in luidruchtige omgevingen. Maar die kan alleen Engels.

Maar we dwalen af :)
 
Kreeg net 2019.5.14 gepusht. In de release Notes stond voor mij iets nieuws: Nederlands toegevoegd. Net even getest en spraakherkenning in het Nederlands werkt gewoon prima. Of zat dit er al in?
 
Hangt er vanaf van welke versie je komt :D

5.14 heeft tov de laatste versie voor de S voor zover ik weet alleen DOG mode erbij. Maar onder de motorkap kan onder het mom van bugfixes weer van alles verbeterd zijn. En omdat we praten over Tesla: nieuwe bugs zijn uitgesloten :cool:
 
Net 60 km gereden door stad snelweg en buitengebied. De TACC lijkt iets agressiever te reageren op stoepranden en bochten, de auto houdt ietsje in. De EAP op de snelweg lijkt nog strakker te sturen. Dus ook wat kleine veranderingen onder de motorkap.
De spraakherkenning is nu gewoon top, ben er zeer blij mee.
Had al in de handleiding gezocht, maar kon het niet vinden: is er een lijst van Nederlandstalige commando’s ergens?
 
Net 60 km gereden door stad snelweg en buitengebied. De TACC lijkt iets agressiever te reageren op stoepranden en bochten, de auto houdt ietsje in. De EAP op de snelweg lijkt nog strakker te sturen. Dus ook wat kleine veranderingen onder de motorkap.
De spraakherkenning is nu gewoon top, ben er zeer blij mee.
Had al in de handleiding gezocht, maar kon het niet vinden: is er een lijst van Nederlandstalige commando’s ergens?

NL Spraakcommando's
 
  • Informative
Reactions: Jcamps
Wij zitten met de S nog op 2018.46.2, ga ze maar ff bellen om updates te pushen, hebben al genoeg gewacht denk ik.

Dat is inderdaad wel wat oud (volgens TeslaFI). Of het echt helpt weet ik niet, maar 'men zegt' dat:
A Auto's aan WIFI sneller updates krijgen
B Een soft restart (rempendaal plus twee scrollwieltjes) wel eens kan helpen als er ergens wat is blijven hangen.
 
Dat is inderdaad wel wat oud (volgens TeslaFI). Of het echt helpt weet ik niet, maar 'men zegt' dat:
A Auto's aan WIFI sneller updates krijgen
B Een soft restart (rempendaal plus twee scrollwieltjes) wel eens kan helpen als er ergens wat is blijven hangen.
Uitgeprobeerd, de auto staat naast de WiFi modem met alleen een muur tussen. Hard gereset gegeven en niets. Net gebeld met tesla en ze gaan de update voor ons pushen
 
Staat ie wel op 2.4 gHz? En ook lager dan kanaal 10?

Ja op 2.4. Wij hebben net de auto met de neus naar de modem ook gedraaid en een WiFi versterker aangesloten, helpt wel iig voor een extra streepje voor de WiFi. Auto is nu bezig met updaten, eindelijk ;)
Onze slimme bel van nest is naast de neus van de auto, zoals de auto gebruikelijk staat en die heeft altijd internet.

Edit: bij de lte hebben wij ook maar een streepje hier, volgende x bij onderhoud laat ik het ff nakijken
 
Ja op 2.4. Wij hebben net de auto met de neus naar de modem ook gedraaid en een WiFi versterker aangesloten, helpt wel iig voor een extra streepje voor de WiFi. Auto is nu bezig met updaten, eindelijk ;)
Onze slimme bel van nest is naast de neus van de auto, zoals de auto gebruikelijk staat en die heeft altijd internet.
Bij mijn Apple systeem hielp een Netgear range extender niet. Wie nog een nieuwe Netgear WN3000RP v3 zoekt voor weinig, meld je.
Toen nog maar eens serieus werk gemaakt van de instellingen van mijn Apple Time Capsule en 2 stuks Apple Airport Express. De Time Capsule niet langer draadloos maar met een ethernet kabel verbonden aan een Airport Express in de garage. De tweede Airport Express, deze hangt nu 50 cm van de rechter buitenspiegel onder de carport, draadloos verbonden met de eerste in de garage en alle wifi streepjes in de S zijn nu aanwezig.
 
Kom er net ook achter dat de Tesla niet alleen een 2.4gHz vereist, maar ook een NG-mixed netwerk....:confused:

De auto maakt nu tijdelijk gebruik van een andere Wifi-AP en ik vroeg me al af waarom ie geen connectie kon maken.
AP stond op N-only.

Nu 2018.50.6, maar wacht al weer tijdje op wat nieuws.
Inmiddels verbinding :cool:, dus kom maar door!

PS: Wil je beetje spelen met de sterkte van je verbinding + channel-gaps zoeken of je buren 'wegdrukken' :D: inSSIDer (inSSIDer Plus - Discover and Visualize Your WiFi Environment) heeft mij altijd prima geholpen.