Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
In afwachting van betere tijden reed ik nog bewust op 8.0.
Mijn MX hing ook nooit aan de WiFi.
Tot plots gisteravond het update icoon sinds tijden weer op het scherm oplichtte.
Vanochtend bleek dan 9.0 (2019.5.14) via 4G binnengehaald (ik dacht dat dat niet kon ?).

- aut. ruitenwissers doen het nu perfect ! Als je de automaat uitzet dan krijg je op 1 en 2 een verschillend interval. Werkt ook perfect.
- UI is een grote verbetering.
- Files op de kaart zijn beter te zien
- nog wel rechts op de snelweg inhalen, ik dacht dat dat nu niet meer kon ??
- met één tikje tegen richtingaanwijzer hendel van rijbaan wisselen werkt af en toe. Nog even leren/wennen ?
- ontzettend gelachen met mijn zoon om de vrachtwagentjes, motorfietsen en poppetjes op het AP scherm
- lijkt dat AP de bochten wat strakker en minder tegen de buitenkant neemt.
- 2x zonder reden van 100 naar 80 km/uur op de snelweg vertraagd (heel geleidelijk zonder de remmen te gebruiken).

Al met al weer een hele leuke ervaring, een betere auto en een bevestiging dat ik met Tesla een hele goede keuze heb gemaakt.
 
Dat is enkel van toepassing op de MCU1. MCU2 kan wel 5GHz aan en ook enkel AC. Zo staat het bij mij ingesteld en werkt prima.

Ok. Wist ik niet.

Dan wordt tijd voor de HW3.0 FSD swap deal. Met een nieuwe MCU2 dan he. :cool:

Hoewel ik me afvraag of er ooit zo’n deal uitgevoerd gaat worden. :rolleyes: Edit: Zeker voor wat betreft HW2.0
Tesla zal denk ik liever nieuwe auto’s verkopen dan een deel vd bestaande vloot upgraden.

Weerhoudt me trouwens tot nu van de FSD aanschaf. Welke wel steeds goedkoper wordt.
 
- aut. ruitenwissers doen het nu perfect ! Als je de automaat uitzet dan krijg je op 1 en 2 een verschillend interval. Werkt ook perfect.

Kleine toevoeging op mijn eigen post:
Aut. ruitenwissers doen het overdag perfect; helaas is dat heel anders na het invallen van de duisternis.
Mijn oplossing: uitzetten. Dan heb je 2 verschillende interval standen en dat werkt prima en zonder ergernis.
 
Kleine toevoeging op mijn eigen post:
Aut. ruitenwissers doen het overdag perfect; helaas is dat heel anders na het invallen van de duisternis.
Mijn oplossing: uitzetten. Dan heb je 2 verschillende interval standen en dat werkt prima en zonder ergernis.

Oh, ik wist helemaal niet dat de interval stand nog werkt als je auto wipers uitzet, dat is wel een goeie tip, dank!
 
Heb nu sinds een week of wat eveneens 2019.5.14.

Wat opvat is dat de CC (en AP) zeer onrustig geworden is. Ziet voortdurend fantoom obstakels, waarbij stevig in de (mechanische) rem gegaan wordt. Tot ergernis van de passagiers (en de bestuurder). Heeft iemand dat ook?

Tweede punt (bestond ook bij de vorige release, maar niet verbeterd): het eerste inkomende telefoongesprek mislukt steeds. Oproeper moet steeds een tweede maal bellen, wat wel lukt.
 
Heb nu sinds een week of wat eveneens 2019.5.14.

Wat opvat is dat de CC (en AP) zeer onrustig geworden is. Ziet voortdurend fantoom obstakels, waarbij stevig in de (mechanische) rem gegaan wordt. Tot ergernis van de passagiers (en de bestuurder). Heeft iemand dat ook?

Tweede punt (bestond ook bij de vorige release, maar niet verbeterd): het eerste inkomende telefoongesprek mislukt steeds. Oproeper moet steeds een tweede maal bellen, wat wel lukt.

Dat deel over fantoom obstakels herken ik wel en is meerdere malen al langsgekomen. Hij herkent nu meer, wat volgens sommige komt door het gebruikt van de front camera nu. AP lijkt voorruit te gaan zijn in herkenning, maar achteruit in het bruikbare/comfort. Ik hoop echt dat ze snel het verbeteren, want de passagiers en achterop rijdend verkeer is er minder tevreden mee ;)
 
Heb nu sinds een week of wat eveneens 2019.5.14.

Wat opvat is dat de CC (en AP) zeer onrustig geworden is. Ziet voortdurend fantoom obstakels, waarbij stevig in de (mechanische) rem gegaan wordt. Tot ergernis van de passagiers (en de bestuurder). Heeft iemand dat ook?

Tweede punt (bestond ook bij de vorige release, maar niet verbeterd): het eerste inkomende telefoongesprek mislukt steeds. Oproeper moet steeds een tweede maal bellen, wat wel lukt.

Eerste punt is herkenbaar, gedrag van een opgejaagd hert. Is kennelijk erg algemeen, zal wel worden gecorrigeerd.

Telefoon: geluid harder zetten werkt vaak wel. Of is er gewoon geen verbinding? Dat herken ik niet.
 
Herken het onstuimige gedrag (rem/accelleratie/rem) wel. Het schrikgedrag lijkt erger bij gebruik van CC dan bij het gebruik van AP. Merken jullie dat verschil ook? Kan natuurlijk toeval zijn geweest.
De verbindingsprobleempjes met bellen (op te lossen door scrollwheel te draaien) zijn bij mij weg met 2019.5.14.
Dit is voor mij de 16e update sinds aflevering, ben nog steeds positief verrast elke keer. Vertrouw erop dat de volgende weer iets beter wordt op gebied van AP.
 
Sinds de 2019.5.14 update heb ik ineens last van "Driver Assistance features unavailable", AP/ACC werken niet meer. Heb iig service appointment gepland bij SeC Rotterdam, maar pas over twee weken aan de beurt :(

Hebben meer mensen hier last van?
 
Sinds de 2019.5.14 update heb ik ineens last van "Driver Assistance features unavailable", AP/ACC werken niet meer. Heb iig service appointment gepland bij SeC Rotterdam, maar pas over twee weken aan de beurt :(

Hebben meer mensen hier last van?
Reset met scrollwheels al gedaan? Of auto helemaal uit en aanzetten... lost nog wel eens problemen op.