DutCH_CourA_64
Member
Met passagiers doe ik enkel snelwegen op AP.
Grappig, ik heb juist het omgekeerde. Ik merk dat de AP (TACC en Autosteer) op provinciale wegen met duidelijke lijnen waar iedereen ongeveer dezelfde snelheid rijdt, voor mij goed werkt. Geen onvoorspelbare remneigingen of snelle acceleraties. Helpt ook als je de afstand wat groter maakt, richting 4 of 5, dan gaat het niet allemaal iets minder abrupt.
Op de snelweg daarentegen met meerdere rijbanen lijkt AP het lastig te vinden, vooral als je op de middelste van 3 banen rijdt en er rechts veel vrachtverkeer is. Dan zet ik de AP uit, of hou mijn mijn voet boven het 'gaspedaal', wat niet echt past bij de bedoelde 'assistentie'.
Op de meest rechtse baan en de meest linkse baan gaat het vaak wel aardig, vooral als je met 135 lekker met het verkeer mee kunt rijden. Wel blijven oppassen bij viaducten, zeker waar de weg ook nog naar beneden duikt zoals op de A28 bij Zeist als je vanaf Amersfoort komt. De AP denkt daar blijkbaar dat er een grote vrachtwagen van links of rechts de rijbaan kruist ...