Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
voor wie overheat protection uit heeft staan zou ik zeggen, voel eens aan het grote scherm nadat de auto een dagje in de hitte heeft gestaan. En denk dan even aan gele randen of bubbel problemen. Succes!

In de auto is al 58 graden gemeten... Maar daar zou een auto die ook in Nevada rijdt, tegen moeten kunnen. Ik zou banger zijn voor onderdelen die ik niet zag (zoals AP computer) dan het scherm.

Verder koelt de auto erg snel af. Half uurtje voor instappen even aanzetten....

En om de zgn airco verkoudheid te vermijden: temp tussen 25 en 30 zetten
 
  • Like
Reactions: curry684
Vandaag maar cabin overheat protection aangezet, temp blijft rond 37 graden. Gisteren 48 gezien :/
Hebben jullie dit ook aan of is het beetje onzin en moet de auto gewoon tegen kunnen?

Mocht je nog geen last hebben van het "Yellow Border Syndroom" dan zou ik zeker aanraden om de Cabin Overheat Protection aan te zetten. Als gevolg van de 45+ graden in de auto enige tijd geleden is mijn scherm nu gesierd met die gele rand.
 
Met de beschikbare hardware is het volgens mij niet mogelijk om te achterhalen wat de snelheid van een auto achter je is. Of een auto 200 of 80 rijdt maakt veel verschil. Om veilig te kunnen inhalen.
Met pre-2019.16 ging dat anders wel heel erg goed. Dat was de versie nog zonder timeout, dus je richtingsaanwijzer bleef lekker knipperen tot het andere verkeer op het andere rijvak ruimte liet en dan voegde je Model S of Model X lekker in.
 
Mocht je nog geen last hebben van het "Yellow Border Syndroom" dan zou ik zeker aanraden om de Cabin Overheat Protection aan te zetten. Als gevolg van de 45+ graden in de auto enige tijd geleden is mijn scherm nu gesierd met die gele rand.
Ik had afgelopen dagen 69°C en is niets te zien van gele randen. Als het zo slecht voor het scherm e.d. zou zijn; waarom kan je de optie dan continu uitzetten?
 
Ah... Ik denk dat hier een verschil in zit. Ik rij met EAP/FSD. Dan kan je een lane change opstarten die 'automatisch' wordt uitgevoerd en hoef je dus niets aan/uit te zetten. verschil in startpunt qua beleving :)
Ik heb het ook. Maar als je EAP/FSD niet koopt, heb je dat dus niet. Dus telkens dingdong als je van rijstrook wisselt en dingdong als je autopilot terug aan zet.
 
Vandaag maar cabin overheat protection aangezet, temp blijft rond 37 graden. Gisteren 48 gezien :/
Hebben jullie dit ook aan of is het beetje onzin en moet de auto gewoon tegen kunnen?
Toen ik zag hoeveel het invrat op de batterij, heb ik het subiet uitgezet. Dat vind ik het niet waard. De electronica/kunstleder/display/plastic/etc. moet er gewoon tegen kunnen. Dus idd. vind ik het wel een beetje onzin. :)

Enne, dat gele randje? Is dat niet iets specifiek voor de S/X? En heeft Tesla daar niet een simpele fix voor?

Plus: het steriliseert je auto ook. Geen mier of mug die 60+ graden overleeft. :p
 
Vandaag maar cabin overheat protection aangezet, temp blijft rond 37 graden. Gisteren 48 gezien :/
Hebben jullie dit ook aan of is het beetje onzin en moet de auto gewoon tegen kunnen?
Heb deze week 58 gezien in Eindhoven, om de een of andere reden kun je die overheat protection niet aanzetten in M3?

Interieur is tot graad of 70 overigens "veilig", mensen rijden die dingen ook in Death Valley. Scherm is gecertificeerd tot 80.
 
In de auto is al 58 graden gemeten... Maar daar zou een auto die ook in Nevada rijdt, tegen moeten kunnen. Ik zou banger zijn voor onderdelen die ik niet zag (zoals AP computer) dan het scherm.

Verder koelt de auto erg snel af. Half uurtje voor instappen even aanzetten....

En om de zgn airco verkoudheid te vermijden: temp tussen 25 en 30 zetten
In de Model 3 in 4 (vier!) minuten van 54 graden naar 23 graden. Werkt waanzinnig snel.
 
Inderdaad. Maar als je op automatisch hebt staan wordt enkel interne circulatie gebruikt bij zeer hoge temperaturen en dat zorgt snel voor zeer slechte luchtkwaliteit wat snel voor irritatie en verkoudheid kan zorgen.

Verkoudheid is een virus, luchtkwaliteit koelte/warmte kan verspreiding/besmetting bevorderen, maar je hebt nog altijd het rinovirus nodig in the first place ;)
 
  • Like
Reactions: TANE
Voor de liefhebbers. Versie 2019.28 op de eerste model 3 is via Stats gedetecteerd.

23F41ABD-3FCC-4A83-ACEC-29A84C38FB57.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Hbrink