Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

SpaceX (en aanverwante ruimte avonturen)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik breng toch nog eens graag deze onder de aandacht.
En deze is ook leuk:
8F06F269-53F1-4C52-8BDD-E8FFB2A66D24.jpeg
 
Wow, een stukje technisch vernuft, alleen al hoe ze de thermische belasting voor de raketmotoren opvangen bij de landing op aarde. Die bakken dan ahw in hun eigen exhaust, én dan maken ze het nog economischer dan bvb een kleinere en lichtere raket met dezelfde draagkracht in zee te laten landen aan parachutes.
In de video van Starman live wel veel wegvliegende stofdeeltjes gezien, hopelijk blijven die niet in een baan cirkelen.
Is de Tesla dan toch niet zo ruimtewaardig?:D.
 
Dit is de booster van een vlucht daarvoor. Quote: The flight-proven first stage which launched GovSat-1, floating in the ocean after conducting a very high retrothrust landing in water. SpaceX hoped to tow it back to shore, but called in the Air Force to blow it up instead.
 
Nu in goede draadje (had gisteravond laat per ongeluk in andere merken draadje gepost)

Ik bezocht vanochtend een nieuwe relatie en bleek dat hij jarig was. Zijn collega zei dat een mooi cadeau een ritje mee in de Tesla zou zijn. Dus met hem rondje Nijmegen gedaan. Op Spotify had ik Life on Mars aangezet en hij herkende het waarempel van het SpaceX promootje. Was daar ook lyrisch over. Enorme impact, prachtig gedaan!
 
  • Like
Reactions: J-Peters
Mis ik iets? Dit zijn echt 2 verschillende boosters. Die verschrikkelijke goed hetzelfde doen.

in de Live feed werd wel degelijk twee maal dezelfde booster getoond.
Net zoals op het moment dat de fairings werden afgegooid (en Bowie speelde) er een kaart werd getoond met de positie van de verschillende raketten. helaas.

nadien heeft SpaceX een nieuw filmpje op Youtube gezet mét de beide boosters én met het moment van de fairing separation.
zie ook SpaceX (en aanverwante ruimte avonturen) ; en hier SpaceX (en aanverwante ruimte avonturen)