Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

SpaceX (en aanverwante ruimte avonturen)

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn dochter van 8 vindt het wel bijzonder maar de eerste vraag was: "En wanneer komt de Tesla weer terug?". Ze blijft het maar zo zo vinden om een Tesla zo maar weg te schieten. Kon het wel uitleggen uiteindelijk.

In hoeveel Tesla's zal vandaag David Bowie's Life on Mars gezocht worden? Ik heb hem er al in staan :)
 
Hebben wij iets gemist, weet Nu.nl iets meer dan wij? Lijkt me onwaarschijnlijk maar toch.

"Tijdens de getrapte lancering koppelden de twee zij-raketten als eerste af, de centrale raket gaf de lading vervolgens een laatste zet en keerde daarna ook terug naar de aarde. Alledrie de raketten zijn succesvol geland binnen een kwartier na de lancering."


Centercore zou met 500km/u in zee gecrasht zijn;op enkele honderden meters van het droneship.
Door brandstoftekort zou slechts 1 van de 3 motoren bij de landingburn ontstoken zijn. Jammer, maar :
als de camera's van het droneship het overleeft hebben, zullen we mogelijk nog een spectaculair beeld krijgen.

Opvallend in de persconferentie nadien is dat Musk schijnbaar niet echt veel toekomst ziet in de FH (naast wat lanceringen van zwaardere satellieten), maar enkel verdere ontwikkeling wil van de BFR - die zou volgend jaar moeten klaar zijn - ElonTime.
 
Last edited:
We hebben het ook life meegevolgd op CNN...
Zalig om dit vanop afstand toch mee te kunnen maken. Zoonlief vroeg ook waarom ze nu een tesla roadster zomaar wegschoten naar de ruimte: zo een coole auto.
Wel zoonlief - die auto is nu 1000x cooler dan ervoor en Elon moest waarschijnlijk toch plaats maken in zijn garage voor de nieuwe roadster v2...

Prachtigste moment was ofwel de simultane landing van de 2 boosters of de beelden van de roadster in een baan rond de aarde met de dummy die het stuur vasthield ...
 
klopt, het valt mij ook op dat slechts weinigen het verhaal achter de roadster begrijpen.

En dan te weten dat het -op 31.03-2017;)- allemaal begonnen is via Twitter-volgers.

Voorpaginanieuws vandaag.
20180207_103127.jpg

Het moet geleden zijn van de eerste shuttlevlucht dat er (ook op voorhand) nog zoveel aandacht was voor een lancering.
 
intussen een nieuwe, betere versie van de webcast op youtube.
Nu wel met beelden van de beide boosters, en van de fairing separation.
Fantastisch.
Wel beetje genant dat die vent roept "well, we've just got confirmation that", maar zich toch bedacht om te zeggen "the center core is doing some deep sea exploration", waarna zij eroverheen praat met "hey, people are cheering".
 
Last edited:
  • Like
Reactions: robertvg
Wel beetje genant dat die vent roept "well, we've just got confirmation that", maar zich toch bedacht om niet te zeggen "the center core is doing some deep sea exploration", waarna zij eroverheen praat met "hey, people are cheering".
ja viel me net ook op, net alsof hij nog snel in zijn oortje door kreeg "..maar vertel het nog maar niet Live"
 
  • Love
Reactions: Daniel 74
Centercore zou met 500km/u in zee gecrasht zijn;op enkele honderden meters van het droneship.
Door brandstoftekort zou slechts 1 van de 3 motoren bij de landingburn ontstoken zijn. Jammer, maar :
als de camera's van het droneship het overleeft hebben, zullen we mogelijk nog een spectaculair beeld krijgen.

Opvallend in de persconferentie nadien is dat Musk schijnbaar niet echt veel toekomst ziet in de FH (naast wat lanceringen van zwaardere satellieten), maar enkel verdere ontwikkeling wil van de BFR - die zou volgend jaar moeten klaar zijn - ElonTime.

Iemand op tweakers.net heeft dit punt verder verduidelijkt. De booster zou tekort "igniter" vloeistof hebben gehad om de motoren te kunnen ontsteken. Ik heb de persconferentie niet gezien...maar zei Elon echt fuel of igniter-fluid?