Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spotify in de S

This site may earn commission on affiliate links.
als je "Play Beatles" zegt en dan Albums klikt, dan is het volledige répertoire daar. Maar als je "Play Help by the Beatles" zegt, geeft ie een waslijst van allerhande versies behalve het origineel. Vreemd neen?

Heb net het antwoord gevonden: die "BY" is er teveel aan: "Play Help The Beatles" geeft het origineel op de eerste plaats en "Play Help by The Beatles" geeft alles behalve dat origineel. Spotify luistert dus anders naar commando's dan Rdio blijkbaar. Dat weten we ook alweer :)
 
Dat Tesla account is sowieso vrij geniaal als je verder weinig Spotify gebruikt (ik heb zelf geen premium account - ik gebruik Spotify alleen om sporadisch even een nummer te zoeken). In de Tesla heb je helemaal geen reclame namelijk. Bij de gratis Spotify kun je ook geen specifieke nummers afspelen op de mobiel (kan alleen op de PC) en je kunt maar 5 keer skippen in playlists per uur dacht ik, terwijl je in het account dat je bij de Tesla krijgt al deze beperkingen niet hebt. En dat allemaal zonder iets extra's te betalen. Tesla scoort hier bij mij echt dikke pluspunten mee.
 
En volgens mij zijn het unieke accounts, gekoppeld aan je auto (vin?). Je kunt vanuit de auto dus je eigen favorieten bewaren.
Ja daar lijkt het wel op inderdaad, heb al een paar nummers en playlists in de favorieten geplaatst. En ik neem aan dat hij dat onthoudt dan, anders is die functionaliteit weinig waard :) Ben alleen benieuwd wat er gebeurt als je de Tesla logingegevens voor Spotify reset, of hij dan de playlists ook nog onthoudt. Zou wel moeten kunnen, als het gewoon op de Spotify servers is opgeslagen.

Ten opzichte van Rdio vind ik dit wel echt een upgrade. Je kunt ook nog steeds heel goed playlists zoeken aan de hand van een soort muziek, of bepaalde stemming. Heb nu ook een Jazz playlist in de favorieten staan die wel erg lekker klinkt, terwijl ik normaal gesproken weinig Jazz luister. Is ook wel leuk om zo nieuwe muziek te ontdekken. Bij Rdio vond ik dat vaak wat lastiger (maar ik weet dat sommige mensen er wel echt fan van waren).
 
Oh wat super. Ik was al Spotify fan.
Wel eerste "foutje" ontdekt.
Ik heb mijn eigen account eraan gekoppeld en zie dus ook de afspeellijsten.
Maar ik heb een paar lijstjes gedeeld staan en deze komen niet terug in de lijst met afspeellijsten.
Ook als ik zoek in Tesla op deze afspeellijsten zie ik ze niet.
Iemand ervaring mee?
2016-01-10_13h50_51.png
 
Pff, best teleurgesteld eigenlijk, met deze Spotify app. Slordig uitgevoerd.

Sortering van albums, songs en artiesten is niet logisch, deze komt niet overeen met de app op smartphone. Deze lijkt willekeurig.

Mapjes van playlist herkent hij niet, alle playlists worden klakkeloos door elkaar gegooid op het hoogste niveau. Dat wordt een bende als je veel playlists hebt.

Bij artiesten zie ik veeeeel meer dan die ik zelf expliciet onder artiesten heb opgeslagen. Lijkt wel alsof hij alle artiesten opneemt die ook ergens aan één van de albums gekoppeld zijn, maar dat is niet de bedoeling van het menu 'artiesten'.

'Stations' is leeg, in de Tesla app. Terwijl ik er wel degelijk een aantal onder mijn account heb opgeslagen.

Zoeken: als ik wil zoeken op een (begin)deel van een (artiesten)naam vind hij niks, in tegenstelling tot de iOS app van Spotify.

Een app aankondigen in december op zo'n manier dat velen verwachten dat dit Rdio direct zou vervangen en dat niet waarmaken is tot daar aan toe.
Maar dan vervolgens ook een halve app uitrollen vind ik echt een misser. Die early adopters fase waren we nu wel voor bij, dacht ik. Misschien toch nog niet helemaal...?

Ben ik die enige die hier zo over denkt?
 
Last edited:
Pff, best teleurgesteld eigenlijk, met deze Spotify app. Slordig uitgevoerd.

Sortering van albums, songs en artiesten is niet logisch, deze komt niet overeen met de app op smartphone. Deze lijkt willekeurig.

Mapjes van playlist herkent hij niet, alle playlists worden klakkeloos door elkaar gegooid op het hoogste niveau. Dat wordt een bende als je veel playlist hebt.

Bij artiesten zie ik veeeeel meer dan die ik zelf expliciet onder artiesten heb opgeslagen. Lijkt wel alsof hij alle artiesten die ook ergens aan één van de albums gekoppeld zijn, maar dat is niet de bedoeling van het menu 'artiesten'.

'Stations' is leeg, in de Tesla app. Terwijl ik er wel degelijk een aantal onder mijn accoubt heb opgeslagen.

Zoeken:
Als ik wil zoeken op een (begin)deel van een (artiesten)naam vind hij niks, in tegenstelling tot de iOS app van Spotify.

Een app aankondigen in december op zo'n manier dat velen verwachten dat dit Rdio direct zou vervangen en dat niet waarmaken is tot daar aan toe.
Maar dan vervolgens ook een halve app uitrollen vind ik echt een misser. Die early adopters fase waren we nu wel voor bij, dacht ik. Misschien toch nog niet helemaal...?

Ben ik die enige die hier zo over denkt?

Voor mij werkt t prima als vervanger van rdio. Geen eigen account op Spotify, waardoor ik niets 'mis'.
En wat ik op Spotify als Pkaylist zou hebben had ik al op USB als FLAC.
Vooralsnog tevreden.
 
Voor mij werkt t prima als vervanger van rdio. Geen eigen account op Spotify, waardoor ik niets 'mis'.
En wat ik op Spotify als Pkaylist zou hebben had ik al op USB als FLAC.
Vooralsnog tevreden.

Tja, klopt, kwaliteit van software wordt altijd gemeten op basis van verwachtingen die gebruikers hebben.
Dus als je dit ziet als een vervanging van Rdio is het prima, maar als je reeds een betaald gebruiker bent van Spotify, zou dit wel *iets* tegen kunnen vallen.
 
Last edited: