Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

SSD voor Sentry

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn goto tool is Refus : Rufus - The Official Website (Download, New Releases)

rufus_en.png
 
  • Like
Reactions: P51D
Hi, Ik heb gisteren een samsung SSD T5 gekocht, 500 GB. Ik heb deze gelijk FAT32 geformatteerd via MAC OS. Daarnaast heb ik in de root de map TeslaCam aangemaakt. Helaas ziet mijn model S de schijf niet. Weet iemand wat ik fout doe? Alvast bedankt voor de hulp
 
Hi, Ik heb gisteren een samsung SSD T5 gekocht, 500 GB. Ik heb deze gelijk FAT32 geformatteerd via MAC OS. Daarnaast heb ik in de root de map TeslaCam aangemaakt. Helaas ziet mijn model S de schijf niet. Weet iemand wat ik fout doe? Alvast bedankt voor de hulp

Tegenwoordig kun je de sticks gewoon formatteren in de auto. Ga naar je security instellingen en daar kun je de stick formatteren.
 
ik test momenteel de formateer functie die de MCU zelf nu heeft, overigens heb ik nadat ik het via MCU gedaan heb niet een controle gedaan of de partitietabel bekeken, als nog even tijd vindt zal ik laten weten wat die er van maakt.

Maar ik ga er nu wel vanuit dat je een format actie kan doen, het lijkt me ook onhandig voor langere termijn om het altijd met een externe laptop of computer uit te voeren.
 
Ik heb eerder deze stappen gevolgd.

Dankjewel! Exact zo gedaan; mijn MS ziet de schijf niet. Het blauwe lampje knippert wel een keer, en brandt dan blauw. Dus helaas geen oplossing. Ik formatteer de gepatineerde schijf in FAT32.. echt heel gek dit. Zie hieronder de printscreen. Heb dan op de schijf de folder 'TeslaCam' aangemaakt.

Schermafbeelding 2020-07-14 om 23.18.21.png
 
Last edited:
ik test momenteel de formateer functie die de MCU zelf nu heeft, overigens heb ik nadat ik het via MCU gedaan heb niet een controle gedaan of de partitietabel bekeken, als nog even tijd vindt zal ik laten weten wat die er van maakt.

Maar ik ga er nu wel vanuit dat je een format actie kan doen, het lijkt me ook onhandig voor langere termijn om het altijd met een externe laptop of computer uit te voeren.
Als je dat wil doen, ben benieuwd. Hier GUID/FAT32
 
Zou het kunnen zijn dat de usb-poort niet stabiel is. Begin dit jaar had ik namelijk het probleem dat mijn telefoon niet altijd oplaadde vanuit de rechter usb-poort. Hoewel ik niets heb veranderd lijkt het nu wel goed te gaan, maar ik moet zeggen dat ik niet vaak meer mijn telefoon oplaad in de auto.
 
Dankjewel! Exact zo gedaan; mijn MS ziet de schijf niet. Het blauwe lampje knippert wel een keer, en brandt dan blauw. Dus helaas geen oplossing. Ik formatteer de gepatineerde schijf in FAT32.. echt heel gek dit. Zie hieronder de printscreen. Heb dan op de schijf de folder 'TeslaCam' aangemaakt.

View attachment 564573
Ik had exact hetzelfde, en wat bij mij hielp was om bij het schijf hulpprogramma “MBR” (hoofdopstartrecord)” te selecteren ipv guid-partitieindeling. Voila hij werd door de auto herkend en ik kon hem formatten in het menu