Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storing model x

This site may earn commission on affiliate links.
Wil met met mijn 2018 x100d wegrijden, maar deze doet niets meer. Vleugeldeuren gaan wel open, maar voordeuren en kofferbak niet.
Meldingen in display: onderhoud nodig, acceleratie minder, veiligheidssystemen werken niet, laad niet.
Scroll wieltjes ingedrukt, knoppen en scrollwieltjes en rem geprobeerd, power off gedaan via display.
Iemand enig idee????
 
Wil met met mijn 2018 x100d wegrijden, maar deze doet niets meer. Vleugeldeuren gaan wel open, maar voordeuren en kofferbak niet.
Meldingen in display: onderhoud nodig, acceleratie minder, veiligheidssystemen werken niet, laad niet.
Scroll wieltjes ingedrukt, knoppen en scrollwieltjes en rem geprobeerd, power off gedaan via display.
Iemand enig idee????

Vage klachten, ik weet dat een defecte of wat legere 12Volt accu voor vreemde storingen kan zorgen. De spanning meten via 12Volt (sigaretten aansteker) -> te laag dan is dit mogelijk een oorzaak. Het kan ook zomaar wat anders zijn, van oververhit tot ander defect. Maar de spanning van de 12 Volt accu zorgt voor vage klachten en is eenvoudig zelf te controleren.
 
Na30 minuten in de wacht contact gehad met helpdesk. Uitgelezen en gereset, maar klachten bleven. Man moest overleggende een collega, hij was namelijk van de klantenservice en niet road assistance.
Dus zou opgehaald worden en naar Amsterdam moeten omdat Duiven dicht is wegens reparatie. Verdenking inderdaad op 12v batterij.
Was de auto aan het opruimen en zag een briefje van 20 onder de stoel liggen, dus ik stoel helemaal naar achtergezet en piep alles deed het weer. Vleugeldeuren en achterklep gingen alleen maar voor 75% opa.
Toch maar wel op laten halen omdat ik dit met mijn oproepdiensten niet kan hebben. Gelijk gevraagd of ze het naar links trekken en trillen bij optrekken willen nakijken. Daarnaast schuurt de rechter vleugeldeur tegen de carrosserie.
Was al 1,5 week bezig om een afspraak in Duiven te plannen, maar dat wilde maar niet lukken. Dus nu hopelijk alles in een.
Kon een leenauto krijgen: Ford Fiesta. Aangegeven dat ik daar niets mee kan omdat ik kasten achterin heb.
Vraagt die man dus u heeft u een dan echt een grote auto nodig. Ik: ja anders had ik een model 3 gekocht, die is namelijk een stuk goedkoper.
Uiteindelijk helemaal van de leenauto afgezien. Deze ophalen zou 50 minuten gaan kosten. Wel aangegeven dat ik de X niet in Amsterdam op ga halen. Dat ze hem dus terug moeten brengen.
Volgens de helpdesk zou hij morgen al klaar zijn???

Geen hele goede eerste ervaring. Ik heb de auto iets meer dan een week!!
 
Na30 minuten in de wacht contact gehad met helpdesk. Uitgelezen en gereset, maar klachten bleven. Man moest overleggende een collega, hij was namelijk van de klantenservice en niet road assistance.
Dus zou opgehaald worden en naar Amsterdam moeten omdat Duiven dicht is wegens reparatie. Verdenking inderdaad op 12v batterij.
Was de auto aan het opruimen en zag een briefje van 20 onder de stoel liggen, dus ik stoel helemaal naar achtergezet en piep alles deed het weer. Vleugeldeuren en achterklep gingen alleen maar voor 75% opa.
Toch maar wel op laten halen omdat ik dit met mijn oproepdiensten niet kan hebben. Gelijk gevraagd of ze het naar links trekken en trillen bij optrekken willen nakijken. Daarnaast schuurt de rechter vleugeldeur tegen de carrosserie.
Was al 1,5 week bezig om een afspraak in Duiven te plannen, maar dat wilde maar niet lukken. Dus nu hopelijk alles in een.
Kon een leenauto krijgen: Ford Fiesta. Aangegeven dat ik daar niets mee kan omdat ik kasten achterin heb.
Vraagt die man dus u heeft u een dan echt een grote auto nodig. Ik: ja anders had ik een model 3 gekocht, die is namelijk een stuk goedkoper.
Uiteindelijk helemaal van de leenauto afgezien. Deze ophalen zou 50 minuten gaan kosten. Wel aangegeven dat ik de X niet in Amsterdam op ga halen. Dat ze hem dus terug moeten brengen.
Volgens de helpdesk zou hij morgen al klaar zijn???

Geen hele goede eerste ervaring. Ik heb de auto iets meer dan een week!!
Is deze X geleverd door Tesla? Of heb je hem ergens anders gekocht?
 
Ik heb hem ergens anders gekocht. Deze komt oorspronkelijk uit Duitsland.
Vooralsnog staat de auto nog in Zwolle. Dus deze zal vandaag wel niet gerepareerd worden.
Vandaag nog door Tesla Arnhem gebeld en deze gaven al aan dat ze de auto soms wel enkele dagen in depot laten staan voordat deze naar het SC gaat.
 
Klanten vragen nu waarom ik niet met de Tesla ben.Toch vreemd om dan te moeten zeggen accu(12v) was leeg....
De auto is vanavond naar Wierden verplaatst. Hopelijk volgende week naar Amsterdam.
Honda CH-R als leenauto gekregen. Icm vakanties geen grote modellen voorradig.
 
Ik heb s morgens als er dauw op de auto ligt regelmatig meldingen dat dode hoekspiegel niet werkt en volgens mij heb ik ook vergelijkbare melding gehad. Als de auto droog is dan zijn meldingen weg. Ik ga ervan uit dat de camera’s dan niet goed werken.
 
Ik heb hem ergens anders gekocht. Deze komt oorspronkelijk uit Duitsland.
Vooralsnog staat de auto nog in Zwolle. Dus deze zal vandaag wel niet gerepareerd worden.
Vandaag nog door Tesla Arnhem gebeld en deze gaven al aan dat ze de auto soms wel enkele dagen in depot laten staan voordat deze naar het SC gaat.

Ik zou toch wat mijn twijfels hebben om een auto van nog geen 2 jaar oud te kopen. Naar mijn idee moet daar dan iets mee zijn, waardoor de eigenaar hem weg doet. Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, maar ik zou eens kijken of je kunt nagaan he vaak die auto al bij Tesla gestaan heeft.

Meeste bestuurders hier zijn heel blij met hun auto, maar er zitten ook wel echt een paar maandagochtend modelletjes tussen.
 
De auto doet het nu naar behoren(trilt en rammelt wel). Vorige week bericht gehad dat de onderdelen voor reparatie binnen zijn. Zat al sinds juli te wachten. Bericht gestuurd met welke onderdelen dat dan zijn? Aandrijfassen, CCS ombouw, mobiele lader? Maar geen reactie.....
Kreeg 2 weken geleden ook nog een email met de vraag of ze me nog moesten helpen met het overschrijven van mijn auto. En wel een excuses voor de late reactie...