Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen?
Vandaag na 2.5 week mijn auto weer op kunnen halen.
Uiteindelijk bleek er een probleem te zijn met de Rear Drive Unit, die is helemaal vervangen.
Daarnaast hebben ze de 12v accu, pyro fuse en linker achterlicht vervangen.

Hij doet het weer, echter helaas bij thuiskomst moeten constateren dat de gordel in het midden van de achterbank niet terug is vastgezet. Dus hier moet de mobiele service nog een keer voor langskomen om dat op te lossen. Een beetje slordig...

Hier de details van de vervangende onderdelen:
Screen Shot 2020-05-06 at 2.10.39 PM.png
 

Attachments

  • 41D1959B-354D-4134-9E71-78371A4EE3FE.JPG
    41D1959B-354D-4134-9E71-78371A4EE3FE.JPG
    256.1 KB · Views: 84
Geen/beperkte toegang tot auto en/of piepen auto
1. Nu aantal keren geheel geen toegang tot auto gehad, zowel niet via telefoon, via app als via Card. Daarnaast regelmatig dat toegang via telefoon niet werkt, maar app of card (gelukkig) wel. Ca 50% van de tijd werkt alle toegang wel gewoon. Situatie sinds 29/4, daarvoor incidenteel weigering van toegang met telefoon gehad. Toegang via telefoon van mijn vrouw hetzelfde als bij mijn eigen telefoon.

2. Melding bij Tesla gedaan op 29/4, 30/4 en 2/5. Toegang verlenen via Tesla lukt dan ook niet, wel is auto “bereikbaar” via app. Toch kreeg ik gelukkig spontaan toegang na ca ½ uur op 29/4. Op 2/5 bij dezelfde situatie (was nu gelukkig thuis) verzoek reset en verwijderen USB stick. Geen verbetering merkbaar. Op 30/4 afspraak voor servicebezoek Groningen gemaakt. Omdat de auto de 30e thuis stond, op 1 mei erheen gereden, toen bleek Service gesloten t/m 5 mei (!). Was fijn geweest als dat op de 30e gezegd was…

3. Toen toegang op 29/4 geheel niet lukte, piepte de auto ook toen ik bij de parkeerplaats van de auto kwam. Is een regelmatige pieep pieep. Dit is alarm geluid, maar dan zonder knipperlicht en melding in app. Stopt na ca minuut en startte toen telkens weer. Ik had dit eerder enkele keren in februari, maar stopte daarna ook weer. Volgens mij is alarm geluid hetzelfde, maar krijg nu geen alarm melding op de app.

4. Na 29/4 is dit gepiep extreem toegenomen. Meestal werkt van het slot halen van de auto. Slechte nachtrust door gepiep in nacht naar 30 april en naar 1 mei. Aanalogie met huilbaby… Heb op 30 april de auto van het slot thuis laten staan. Nu op onregelmatige basis gepiep.

5. Bij toegang tot de auto soms dit gepiep kortstondig 4 maal. Wel gewoon toegang.

Vandaag hiervoor bij Sec Groningen geweest. Geen oorzaak kunnen vinden, wel geforceerd update van 2020.12.5 nar 2020.12.11.1. Vanavond piept die vrolijk verder.... Kan er gelukkig nu wel in.
 
Geen/beperkte toegang tot auto en/of piepen auto
1. Nu aantal keren geheel geen toegang tot auto gehad, zowel niet via telefoon, via app als via Card. Daarnaast regelmatig dat toegang via telefoon niet werkt, maar app of card (gelukkig) wel. Ca 50% van de tijd werkt alle toegang wel gewoon. Situatie sinds 29/4, daarvoor incidenteel weigering van toegang met telefoon gehad. Toegang via telefoon van mijn vrouw hetzelfde als bij mijn eigen telefoon.

2. Melding bij Tesla gedaan op 29/4, 30/4 en 2/5. Toegang verlenen via Tesla lukt dan ook niet, wel is auto “bereikbaar” via app. Toch kreeg ik gelukkig spontaan toegang na ca ½ uur op 29/4. Op 2/5 bij dezelfde situatie (was nu gelukkig thuis) verzoek reset en verwijderen USB stick. Geen verbetering merkbaar. Op 30/4 afspraak voor servicebezoek Groningen gemaakt. Omdat de auto de 30e thuis stond, op 1 mei erheen gereden, toen bleek Service gesloten t/m 5 mei (!). Was fijn geweest als dat op de 30e gezegd was…

3. Toen toegang op 29/4 geheel niet lukte, piepte de auto ook toen ik bij de parkeerplaats van de auto kwam. Is een regelmatige pieep pieep. Dit is alarm geluid, maar dan zonder knipperlicht en melding in app. Stopt na ca minuut en startte toen telkens weer. Ik had dit eerder enkele keren in februari, maar stopte daarna ook weer. Volgens mij is alarm geluid hetzelfde, maar krijg nu geen alarm melding op de app.

4. Na 29/4 is dit gepiep extreem toegenomen. Meestal werkt van het slot halen van de auto. Slechte nachtrust door gepiep in nacht naar 30 april en naar 1 mei. Aanalogie met huilbaby… Heb op 30 april de auto van het slot thuis laten staan. Nu op onregelmatige basis gepiep.

5. Bij toegang tot de auto soms dit gepiep kortstondig 4 maal. Wel gewoon toegang.

Vandaag hiervoor bij Sec Groningen geweest. Geen oorzaak kunnen vinden, wel geforceerd update van 2020.12.5 nar 2020.12.11.1. Vanavond piept die vrolijk verder.... Kan er gelukkig nu wel in.

Snap dat het geen oplossing is maar is het anders geen idee om de stekker even van de alarm horn los te trekken? (Eventueel in overleg van SeC) In het kader van de nachtrust.
 
Nee, had hem niet laten tinten, maar dat zal toch niet het probleem zijn..
Overigens heb je met de opvouwbare "glasroof sunshades" van tesla ook een aardige donkere achterruit te pakken die ook nog eens te verwijderen is:)

Is niet het probleem nee maar Tesla staat er wel bekend om dat wanneer je modificaties doet de garantie meteen weg is. ;) In ieder geval hier in NL.

In het geval van @eelcodb dus die barst terwijl de ruit getint is, daar kunnen ze al garantie weigeren als ze echt moeilijk gaan doen. Anders altijd een optie om de folie te verwijderen en dan pas naar service center te gaan. Ruit moet worden vervangen dus die folie ben je toch kwijt. ;)

Wat betreft die glasroof sunshades, wel leuke optie maar vind het er minder mooi uitzien. Liever dan getint, kun je nog normaal naar buiten kijken, alleen van buitenaf is het echt donkerder. :)
 
Is niet het probleem nee maar Tesla staat er wel bekend om dat wanneer je modificaties doet de garantie meteen weg is. ;) In ieder geval hier in NL.

In het geval van @eelcodb dus die barst terwijl de ruit getint is, daar kunnen ze al garantie weigeren als ze echt moeilijk gaan doen. Anders altijd een optie om de folie te verwijderen en dan pas naar service center te gaan. Ruit moet worden vervangen dus die folie ben je toch kwijt. ;)

Wat betreft die glasroof sunshades, wel leuke optie maar vind het er minder mooi uitzien. Liever dan getint, kun je nog normaal naar buiten kijken, alleen van buitenaf is het echt donkerder. :)
Bovendien houden die losse dingen de warmte niet buiten de auto.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Toch maar mijn eerste service afspraak ingepland na een jaar en 40dkm in de M3LR. Er komt een soort 'click' vanaf het linker voorwiel (lijkt het) bij lastwissel. Was me nooit eerder echt opgevallen, pas toen ik een keer met het raam open reed met mooi weer. Het lijkt nu ook wel steeds iets luider te worden. Tijd voor actie dus. Ook lijkt de ophanging voor te kraken, wat je erg duidelijk hoort bij lagere snelheden.
Ik lees wel meer 'klachten' van dezelfde strekking dus ik ben benieuwd. Ga er in ieder geval vanuit dat alles gewoon garantie is.
 
Goedemorgen!
Misschien niet helemaal goede topic, maar vooruit. Ik heb al sinds aflevering easy entry aan staan. Erg gemakkelijk en leuk. Maar nu bedenk ik mij, kan dit niet vervroegde slijtage geven aan alle motoren etc die de stoel verzetten? Hebben jullie er problemen mee gehad? Want als dat zo is, dan is mij die feature niet waard en laat ik 'm lekker staan op mijn stand.
 
beste, sinds de laatste update heb ik problemen met de verbinding van mijn telefoon. Ik zie het gesprek binnenkomen, ik kan opnemen maar daarna geen geluid meer. Nog mensen dit probleem ? Is ook niet altijd maar toch 90 % van de gevallen
 
Bovendien houden die losse dingen de warmte niet buiten de auto.
Spreek je uit ervaring of is dit maar gissen. Wij hebben ze nu twee maanden geplaatst en er is wel degelijk een héél groot verschil. Temperatuur loopt niet zo hoog op en je voelt de zon niet meer "branden" op je hoofd. Nog een voordeel is dat je ze in de winter eraf kan halen en netjes opbergen in de koffer.

Terug ontopic: Wij hebben een barst boven, aan de passagieszijde, in het dakglas. Nergens een spoor van impact te zien. Ook gaat het raam links achter, tijdens het rijden, soms enkele cm naar beneden. Voor beiden heb ik een service aanvraag ingediend.
 
beste, sinds de laatste update heb ik problemen met de verbinding van mijn telefoon. Ik zie het gesprek binnenkomen, ik kan opnemen maar daarna geen geluid meer. Nog mensen dit probleem ? Is ook niet altijd maar toch 90 % van de gevallen
Dit heb ik soms bij Flitsmeister meldingen die via het telefoon kanaal gaan, geen idee of dit gerelateerd is, ik dacht dat het aan Flitsmeister lag