Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Strange icon on dashboard / warning sign regenerative braking

This site may earn commission on affiliate links.
Sometimes I get a weird warning icon when regenerative braking; see attached image. I have called support and they said there was nothing wrong with my car, so I dont have to be concerned about that warning. However, a warning is still a warning and if not inportant why give warning ? So can anyboday tell me what this icon means and if I should undertake any action ? Can I solve it myself ? Should I have the car serviced ? Is it indeed as harmless as support says it is ?
Thanks for your help.
 

Attachments

  • InkedIMG_6274_LI.jpg
    InkedIMG_6274_LI.jpg
    231.2 KB · Views: 835
This indicates limited regenerative breaking. Can be caused by the low temperature, but also happens when the battery is near 100% full. It shows the warning so that you know that you might have to use the breaks, as the cars slows down less on re-gen.
 
I'm not quite sure if that issue is temperature related. Or related to how full the battery is. I had the same in summertime way over the 25's celsius driving on the highway with about 70 % charge. And I didnt get the warning today with same temp as yesterday and even less charge then yesterday. And also yesterday the warning popped up after I have driven for about 10 minutes and not immediately after depart. Though I am conviced that this warning relates to regenerative braking andall your answer sound plausible, they dont concur with my experience.

And @Xfrank: the red arrow is meant to indicate the warning icon and to avoid replies like "What icon do you mean ? or Do you have a picture to show the warning or what you mean ? etc" I was only illustrating the issue. So if you cant make an appropriate contribution to this, dont contribute at all !
 
And @Xfrank: the red arrow is meant to indicate the warning icon and to avoid replies like "What icon do you mean ? or Do you have a picture to show the warning or what you mean ? etc" I was only illustrating the issue. So if you cant make an appropriate contribution to this, dont contribute at all !

Relax ouwe. Je mag al blij zijn dat je in het Engels antwoord krijgt op het BE/NL deel van het forum.
 
@e-Rik . Het was een test om te kijken of je het Engels begrijpt. :D Het gebruik van Engels op dit forum vergroot alleen de kans op een bruikbaar antwoord. Voor het geval dat ook niet Nederlanders/Belgen de vraag lezen en er wel iets zinnigs over kunnen zeggen.

@questa . Nee icoontje is niet permanent. Maar verschijnt de ene keer een maal de andere keer drie keer per trip. Geen touw aan vast te knopen en ook niet vast te stellen welke factoren deze warning triggeren. Een keer bij het remmen een ander keer bij continue snelheid. Temperatuur maakt ook niks uit. Het icon is tussen de twee en vijf seconden zichtbaar en verdwijnt dan weer.
 
Dacht dat dit al beantwoord is. Het icoontje verschijnt als de gele stippellijn net verschenen is of verdwenen is, of soms als de gele stippellijn veranderd . Niks ernstigs verder, het dient alleen om uw aandacht te richten op de gele stippellijn en dat het remgedrag anders is dan u zou verwachten. Hij verschijnt ook aan de bovenkant als het vermogen is gelimiteerd. Na een tijdje verdwijnt het icoontje.

Is daarmee uw vraag beantwoord?
 
Dacht dat dit al beantwoord is. Het icoontje verschijnt als de gele stippellijn net verschenen is of verdwenen is, of soms als de gele stippellijn veranderd . Niks ernstigs verder, het dient alleen om uw aandacht te richten op de gele stippellijn en dat het remgedrag anders is dan u zou verwachten. Hij verschijnt ook aan de bovenkant als het vermogen is gelimiteerd. Na een tijdje verdwijnt het icoontje.

Is daarmee uw vraag beantwoord?

In ieder geval is op de foto te zien dat het icoon wordt getoond zonder stippellijn. Zo heb ik hem pas 1 keer gezien op mijn dashboard.
 
Zoals ik zei zie je het icoon ook als de stippellijn net weg is. Ik moet er ook bij zeggen dat ik hem ook eens zonder stippellijn heb gezien, dit komt dan doordat de UI pas bij een bepaalde "waarde" stippellijn gaat tekenen. Het kan zijn dat het icoontje dan alsnog getoond wordt. Dit laatste is speculatie, maar het is voor mij aannemelijk. Het komt bij mij alleen voor als ik 100% heb geladen of als het koud is (<~18gr)
 
@e-Rik . Het was een test om te kijken of je het Engels begrijpt. :D Het gebruik van Engels op dit forum vergroot alleen de kans op een bruikbaar antwoord. Voor het geval dat ook niet Nederlanders/Belgen de vraag lezen en er wel iets zinnigs over kunnen zeggen.
Hier op net Nederlandstalige deel van het forum is de voertaal Nederlands. Dat is toch niet zo moeilijk? Soms komt er een buitenlander langs die we dan in zijn of haar taal te woord proberen te staan. Maar als je het Engels niet echt goed beheerst kun je het maar beter niet proberen. Scheelt weer wat ergernis en gezeur.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Hi,
I live in the Seattle, WA area and just returned from some cycling tours in Europe, where it was fairly warm. I turned the indoor temps up to 72 and noticed the same icon referred to above. Honestly, it was not that cold outside - I just wimped out.
Wonder if that icon shows you that there's some resistive heating going on?

Bob