Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren bij de Suc in Valence.. MX met tiny house
WhatsApp Image 2021-08-11 at 22.30.47.jpeg
 
Even moeten zoeken maar is een Cahute :)


 
  • Like
Reactions: Sjon
Wat ik begreep van de beste Fransman 315 wh/km waarbij hij achter het vrachtverkeer aan hobbelde bij 95km/h. Het was een MX 75 kwh. Dus hij zal echt van SUC naar SUC moeten. Maar ik heb hem niet gevraagd of hij er ver mee moest.
En waarom was hij hier mee op pad? Op weg naar huis vanaf de aankoop? Of is dit zijn mobiele vakantiewoning? Lijkt mij wel erg bijzonder om te zien rijden :)
 
Dat is een héél goed verbruik voor zo een ding! Ik haal dat vergelijkbaar met een motortrailer waar een aerodynamische motorfiets op staat.

Dat verbruik haal je alleen als je op de deuropening van de vrachtwagen trailer rijdt. Zou er zelf weinig zij in hebben om zo weg te moeten.

Vorige week in Vallenciennes nog beetje woorden gehad met een Nederlander welke 3 plaatsen bezet hield met zijn caravan. Alle resterende plaatsen bezet en toen zei hij “ik hoef nog maar 15 min”. Misschien was “afkoppelen of wegwezen” niet helemaal netjes van me maar dan kookt het toch echt als de rest al aan de stallpairing is en je doodleuk zelf tot 95% blijft laden en totaal 4 plaatsen nodig hebt en gewoon tegen mensen zegt wacht maar even want ik ben een totale asociale rijder die met de caravan op vakantie moet.
 
Bonjour! (Om alvast in vakantiestemming te komen ;) )
Over een paar weekjes staat onze trip naar Normandië gepland. Was alvast even een beetje aan het spieken naar superchargers, en aangezien ik Kortrijk wil mijden was ik even benieuwd naar de ervaringen bij SuC Lille. Is dat (gezien de huidige maatregelen) ook nog aan te raden als sanitaire stop?
(Volgende stop is Amiens, die SuC plus supermarkt kennen we redelijk ;) )
Thanks!
 
Bonjour! (Om alvast in vakantiestemming te komen ;) )
Over een paar weekjes staat onze trip naar Normandië gepland. Was alvast even een beetje aan het spieken naar superchargers, en aangezien ik Kortrijk wil mijden was ik even benieuwd naar de ervaringen bij SuC Lille. Is dat (gezien de huidige maatregelen) ook nog aan te raden als sanitaire stop?
(Volgende stop is Amiens, die SuC plus supermarkt kennen we redelijk ;) )
Thanks!
Wat is het probleem met Kortrijk?
 
Wat is het probleem met Kortrijk?
Kon in het verleden daar rond lunchtijd nog weleens druk zijn met non-Tesla’s die parkeren op SuC plekken (waardoor er geen plek meer was om te kunnen laden), om vervolgens een pizza Hawaï of cheeseburger naar binnen te schuiven bij dat culinaire plaza. Tenzij dat momenteel niet meer van toepassing is.
 
Kon in het verleden daar rond lunchtijd nog weleens druk zijn met non-Tesla’s die parkeren op SuC plekken (waardoor er geen plek meer was om te kunnen laden), om vervolgens een pizza Hawaï of cheeseburger naar binnen te schuiven bij dat culinaire plaza. Tenzij dat momenteel niet meer van toepassing is.
Zijn al tijdje terug slagbomen geplaatst. Code van slagboom staat in navigatie.
 
Net terug uit Frankrijk (buurt van Nantes) en zijn ook in Kortrijk gestopt. De code van de slagboom staat in de navigatie, dit heeft niet iedere Tesla rijder door. Overigens vond ik de pizza best lekker hoor.

We zijn ook gestopt in Le Mans en daar zijn nu twee locaties. De nieuwe V3 locatie werkt erg goed. Zit een mooi restaurant bij Portofino, kan ik aanraden!
 
  • Like
Reactions: Faiz71 and bpsmits
Lille en daarna doorrijden tot Senlis. Beide beschikken over een groot aantal ‘stalls’ en met name Senlis is altijd lekker rustig. Kortrijk raad ik af, aangezien deze vaak redelijk druk is. Vervolgens zit in de buurt van Marne-La-Vallée ook een SC. Let op dat de navigatie in de auto niet altijd handig de SC’s kiest op je route.

Veel plezier in Disney. Kom er net vrijdag vandaag :)
 
  • Like
Reactions: job-lek
PS: laden op de parkeerplaats van Disney is nog steeds beperkt tot 4 stalls en mijn ervaring vorige week was dat ze standaard aangeven dat er geen laadplaatsen vrij zijn (‘complet’ is de mededeling), terwijl we zagen dat er soms nog wel 1 of 2 plekken vrij waren…….
 
Lille en daarna doorrijden tot Senlis. Beide beschikken over een groot aantal ‘stalls’ en met name Senlis is altijd lekker rustig. Kortrijk raad ik af, aangezien deze vaak redelijk druk is. Vervolgens zit in de buurt van Marne-La-Vallée ook een SC. Let op dat de navigatie in de auto niet altijd handig de SC’s kiest op je route.

Veel plezier in Disney. Kom er net vrijdag vandaag :)
Klasse dank