Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisterenavond 1e keer gestopt bij SUC in Aalst. Daar is er jammer genoeg enkel een piepklein restaurantje (met welgeteld 4 gerechten) in de Ibis. De Ibis bar daarentegen is 24/7 open.
Volgens de barkeepster die er maandag in de vooravond was, is er voor Teslarijders 10 % korting op consumptie. Of dit een tijdelijke actie is of niet wist ze niet.
 
Ik ging gisteren laden in Aartselaar, op stall 3B kreeg ik 68kw, terwijl ik wist dat ik meer zou moeten kunnen krijgen (niemand op 3A, batterij niet helemaal leeg/vol (80 km), al eventjes gereden, dus ook geen koude batterij). Dan verhuisd naar 3A, daar was het 60 kw en dan vertrok er iemand en ben ik op 1A gaan staan, waar ik meteen 105kw kreeg. Ik kan mij precies herinneren dat ik met die 3A of B een tijdje terug ook problemen had, is dat toeval, of iets structureel? Want zo'n supercharger-stall-stoelendans is echt wel vervelend :( En al een geluk dat ik ongeveer weet wat ik kan verwachten aan laadsnelheid, anders had ik daar bijna dubbel zo lang gestaan terwijl er nog wel vrije stalls waren.
 
ik dacht nog even dat ik je in een flits, bij het voorbijrijden, herkende toen ik wegreed - op 1A.

3 in Aartselaar geeft al geruime tijd max. 70kw. Je kan idd beter delen op 1 of 2 ;dan alleen op 3.

Jamaar, als je voorbij flitst, dan heb ik geen kans om de forumsticker of het bijhorende gezicht te herkennen ;)

Ah, dus de 3 werkt al een hele tijd niet goed en dan maken ze dat niet of hangen ze daar geen waarschuwing aan? :mad: Maar bij deze weet ik het dus wel voor de volgende keer en moet ik niet gaan proberen op de 3. Merci Dirk!
 
Jamaar, als je voorbij flitst, dan heb ik geen kans om de forumsticker of het bijhorende gezicht te herkennen ;)

Ah, dus de 3 werkt al een hele tijd niet goed en dan maken ze dat niet of hangen ze daar geen waarschuwing aan? :mad: Maar bij deze weet ik het dus wel voor de volgende keer en moet ik niet gaan proberen op de 3. Merci Dirk!

Bij echte twijfel of de supercharger wel werkt (dus als hij niet binnen een minuut of tien geklommen is in laadsnelheid, even het nummer bellen dat op de stall staat. Ze kunnen dan gelijk op afstand meekijken en als er echt iets is sturen ze direct een ploeg om hem te fixen. Of ze zeggen dat het euvel al bekend is en dat de ploeg onderweg is. (Daar dan niet op gaan staan wachten maar een werkende stall kiezen, maar het is wel zo fijn voor wie erna komt dat hij gemaakt is)
 
  • Like
Reactions: itto_be
net even naar de luithagen gaan kijken
werken zijn begonnen:
IMG_4313.jpg
IMG_4312.jpg
IMG_4311.jpg
IMG_4310.jpg
 
ik ook niet :(
Na een half jaar Tesla rijden, kwam ik er achter dat er een mailinglijst bestaat. Op mytesla is er een vakje voorzien om je in te schrijven. De setting wordt echter niet goed opgeslagen. Staat na verlaten vd site opnieuw uit. Ik heb een mail gestuurd en een paar dagen later antwoord gekregen met de melding dat ze het voor mij geavtiveerd hebben. Sindsdien krijg ik de uitnodigingen.