Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Voor 't eerst in Brugge aan het laden. Inderdaad op 2 stalls niet eens 50kW gehaald. Nu wel rond de 58kW (stal 3a) maar da's inderdaad lang wachten, zoals iemand anders hier op de vorige pagina had geplaatst, iedere x minuten 1 kW snelheid erbij, komende van 49kW bij aanvang.

Vreemd toch wel.
 
9FD5C2AD-4843-46C5-8D29-601946F33FA0.jpeg Ongeveer een jaar na stopzetting Supercharger Gent worden de geplande werken gestart aan die hotelparking.
 
Last edited:
Gisterenmiddag in Aalst was het super kalm. Even 3 wagens, maar meestal slechts 2.
We zochten eigenlijk iets om een snelle hap te eten. Laden was bijzaak. De Ibis eens getest dus.
Eerst waren we ontgoocheld over de kaart. In het weekend slechts pizza, lasagne en een suggestie.
Suggestie was hesperolletjes.
Ze hebben ons aangenaam verrast. Begeleid met voldoende sla en brood, was het exact wat we zochten.
Binnenkort nog eens gaan zien of dit geen onetime lucky shot was.
 
  • Like
Reactions: wooter
Gisterenmiddag in Aalst was het super kalm. Even 3 wagens, maar meestal slechts 2.
We zochten eigenlijk iets om een snelle hap te eten. Laden was bijzaak. De Ibis eens getest dus.
Eerst waren we ontgoocheld over de kaart. In het weekend slechts pizza, lasagne en een suggestie.
Suggestie was hesperolletjes.
Ze hebben ons aangenaam verrast. Begeleid met voldoende sla en brood, was het exact wat we zochten.
Binnenkort nog eens gaan zien of dit geen onetime lucky shot was.
En ook 24/24 open !!!
 
Gisterenmiddag ging ik na een evenement het nuttige aan het aangename paren en gingen we een hapje eten in de Pizza Hut om ondertussen wat bij te laden. Bleken alle stalls bezet terwijl er slechts 3 Tesla's stonden te laden, al de rest dus ICEd. Het lijkt me dus ook dat Tesla beter een andere locatie uitgepikt had voor zijn Supercharger want Kortrijk is op deze wijze echt problematisch om te laden. Zijn er dan geen alternatieve oplossingen om dit soort problemen aan te pakken?
Ik las op een ander forum dat in Japan er systemen bestaan met een vergrendeling die naar boven komt als een wagen parkeert op de plaats van een laadpaal en de stekker van de laadpaal wordt niet ingeplugd. Men is wel zo sympathiek dat men via een app langs welke men een betaling kan doen de vergrendeling weer wegzakt. Ik denk dat zodra men zo'n vergrendeling ziet dit al de lust ontneemt om zich op die parkeerplaats te wagen.

View attachment 355542
Alle parkeerplaatsen in Japan zijn voorzien van zo'n vergrendeling ...
 

Attachments

  • IMG_20170802_092744.jpg
    IMG_20170802_092744.jpg
    518.2 KB · Views: 69