Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Druk in Gent.
IMAG0395.jpg


- - - Updated - - -

Gent gemonopoliseerd door Nl.

IMAG0398.jpg

IMAG0397.jpg
 
Ik heb 365 werkdagen....mijn personeel....dat is iets anders....
Tesla organisatie is zo vriendelijk geweest om mij een slot te geven....ben aant laden....

Was ook een joke ;) Maar serieus dan, was in België iets aan het opzetten, echter heb besloten dit niet te doen... Er is zelfs een toilet toeslag per uur van boven de euro voor personeel op de weg :cursing: We gaan België vanuit Nederland volledig doen. Frankrijk ook géén optie, ook al zo en slecht ondernemers klimaat.
 
Gent amper 100 km kunnen laden met al die drukte....
dan maar in Nivilles....maar hier gaat het maar traag hoor.....
1419254314115180013888.jpg


- - - Updated - - -

Wel goed nieuws hier....ze zijn vaste oplaadpalen aan het installeren momenteel....

- - - Updated - - -

Yep....8 stallen....
Volgens de installateur die hier bezig is in dienst voor 10 januari....
 
Er zijn 12 wettelijke feestdagen in 2015. En in Nederland?
Aan stakingen doen maar een beperkt groepje syndicale die-hards mee, het gros van de bevolking is er niet in geïnteresseerd.

Wij hebben er 9 waar de meeste vrij op zijn, echter altijd 2 op een zondag. Soms zelfs 4 (Kerst en nieuwjaarsdag) maar dat is het dus. In Nederland is het wettelijk NIET verplicht om je personeel vrij te geven met doorbetaling salaris. Er bestaat geen wettelijk recht op en vrije dag op feestdagen in Nederland (wat overigens vele niet weten). Wat wel geregeld is, is dat je een bedrijfssluiting mag hebben en dan moeten werknemers een vrije dag inleveren. Doe je de bedrijfssluiting op een officiële vrije dag, dan MAG je geen salaris of dag inhouden. Dat is het enige verschil met een wettelijke feestdag en een "gewone" werkdag. Wij zijn bijvoorbeeld 2de kerstdag gewoon aan het werk op de zaak. In vele branches is er een CAO waar overigens wel op deze dagen vrij is, met salaris. Echter, in mijn branch bijvoorbeeld is er (gelukkig) géén CAO.

In België is iedere feestdag welke niet valt op een zondag een gratis verlofdag. Het komt ook nog geregeld voor dat er word verwacht dat indien een feestdag op een zondag valt, je een compensatie dag ervoor terug krijgt.

Ik was dus bezig met een locatie in België, met 2 mensen op kantoor en 2 buitendienst.... Het ging in het begin alleen maar over de rechten van personeel, vrije dagen, toiletvergoedingen etc.... Was er snel klaar mee. Nu ben ik nog een kleine werkgever, laat staan wat een Tesla oid moet denken over België en ondernemersklimaat.
 
SuC Nivilles

20141222_142353.jpg
20141222_142409.jpg
20141222_142530.jpg
20141222_142539.jpg
20141222_142900.jpg


- - - Updated - - -

Foto's van Nivilles, vandaag 22/12/2014.
Zou operationeel moeten zijn tegen 5 à 6 januari.
De tijdelijke laadpaal is nog steeds te gebruiken.
Ze wilden ze eigenlijk klaar hebben tegen kerst....maar de vergunning was niet rond geraakt.
 
het lijkt wel of ze van iedere opstelling iets unieks willen maken, nu staan ze weer schuin:smile:

Zo zag ik ze ook staan in Dartford UK gisteren, de vier in aanbouw. Schuin Is echt beter. Ik had in Dartford echt moeite met steken op de 2 welke recht stonden en wel al operationeel waren. Ook deze hier bij Nijvel (is bij de exit zo te zien) moet je ander haaks steken, en nu schuin. Die belijning zal zeker nog wel worden aangepast.

b4eddf7eeb3a5d70bc54c26a8b503f2a.jpg
 
:D

Sinds een dikke maand ineens Gent SuC and Aartselaar (bijna af) - nu Nijvel van 2 tijdelijke naar 8 permanente superchargers... Wel makkelijk voor de nieuwe Teslarijders.
Extra respect voor alle vroege vogels die al +1 jaar rondrijden met een MS zonder SuC's in de buurt!

Ga proberen bij de (on)officiele opening erbij te zijn in Nivelles...
 
Ik was dus vandaag ook zo'n brave Hollander op doorreis (naar Lille) die nietsvermoedend bij de SuC Gent aankwam en daar een stuk of 40 andere Tesla's aantrof, grotendeels hongerend naar een lading om de andere kant van de Noordzee te kunnen bereiken. Na een lunch en nog een 10 minuten wachten gelukkig met hulp van een aardige Tesla-medewerker een plekje kunnen bemachtigen. Wel mooi alle mogelijke lakkleuren kunnen vergelijken.
 
Status SuC Nivelles / Nijvel

This is the current status at the SuC Nivelles / Nijvel:

1) The temporary SuC is still active; I haven't seen it exceed 76kW so it's still pretty slow.
IMG_20141222_194200.jpg


2) The new installation is near the entrance / exit barrier of the parking of the hotel. There are eight stalls with very, very wide parking spaces inbetween.
It looks like the SuC hardware is in place.
IMG_20141222_194259.jpg

IMG_20141222_194344.jpg

3) This looks like it is the cable that will feed the installation. Pretty impressive thing, as thick as the arms of our 5-year old.
But regrettably not yet connected to the grid.
IMG_20141222_194446.jpg


Cheers!

Kim