Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Je zou eigenlijk iets magisch moeten hebben waarbij de navigatie weet dat je op en af gaat rijden, en het ding je al naar de supercharger stuurt om zeker te zijn dat je terug geraakt. Maar eerlijk gezegd is dat heel wat werk, voor een functie die de meeste mensen niet gaan gebruiken want hoevelen van jullie gebruiken Waze en stellen jullie thuisadres in als bestemming en dan viapunt als bestemming als je thuis voor zo een rit vertrekt? Zelfs ik doe dat niet.
 
Dat doet ie toch? Als je verder moet, geeft de nav aan dat je moet laden. Het enige dat ik echt mis aan de nav is dat je op je telefoon al een bestemming kunt invoeren. Dat kan wel met de superchargers, maar nog niet met een willekeurige bestemming.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Dat doet ie toch? Als je verder moet, geeft de nav aan dat je moet laden. Het enige dat ik echt mis aan de nav is dat je op je telefoon al een bestemming kunt invoeren. Dat kan wel met de superchargers, maar nog niet met een willekeurige bestemming.
Ik bedoel dat als ik Dusseldorf ingeef in de navigatie, dat ding geen rekening houdt met dat ik niet alleen tot in Dusseldorf moet geraken, maar ook nog terug. Als de navigatie dat weet, kan ie bijvoorbeeld aanraden om bij te laden in Urmond alvorens door te rijde naar Dusseldorf, zodat ik nog genoeg zou hebben om van Dusseldorf terug naar Urmond te rijden om daar terug te laden.

Er is natuurlijk wel de indicator van hoeveel batterij je nog over zo hebben als je terug naar plaats van vertrek zou rijden, maar die reset telkens de navigatie een herberekening doet (doordat je bijvoorbeeld van de route afwijkt of hij door file een andere route gaat berekenen.)
 
Ja dat is een idee. Zelf heb ik wel eens voorgesteld dat de Tesla letters op de stall gebruikt worden om zoiets aan te geven.
Alle vijf brandend = volle mep beschikbaar, tot en met eentje brandend = gepaarde stall gebruikt de volle mep. (Alle vijf gedoofd = storing :D).
Ga je nou met mijn idee aan de haal?? Superchargers in Nederland (NL)
 
Ga je nou met mijn idee aan de haal?? Superchargers in Nederland (NL)
Hetzelfde idee zingt al langer rond, H.
Excuses voor de verwarring.

Zoiets bedacht ik in augustus 2014, maar was nog wat rudimentair
Still not userfriendly enough.
My idea:
* every stall has three indicator lights:
-> green: take this stall, you have full capacity
-> orange: take this stall if no green one is available, you are sharing capacity with some other stall
-> red: out of order or occupied
En naar eigen zeggen verzon dit forumlid al iets dergelijks in 2014:
I suggested this over a year ago on Tesla Motors' forum. What I think would be cooler would be to have the newer stalls with the lighted TESLA logo to be able to have different colors. All green on a stall would indicate maximum power. All red on a stall would be inoperable or unavailable. Then to differentiate among the various stages of reduced power, have the the following:

TESL [green] A [yellow] reduced power at around 80%
TES [green] LA [yellow] reduced power at around 60%
TE [green] SLA [yellow] reduced power at around 40%
T [green] ESLA [yellow] reduced power at around 20%.


This could be a little tricky on a bright day, and the older installations would have to be retrofitted with the newer lighted ones.
...
 
  • Like
  • Love
Reactions: daud, Radd and is3
Moet ook niet gekker worden met deze X rijder en aanhangwagen bij de sec in Dordecht

Vind ik ook jongens, ik ontkoppel altijd ;)
Off-topic: Het verbruik met deze trailer in de zomer is 300 Wh/km met 92 km/h. Net wat meer dus vergeleken met 132 km/h zonder trailer. Hij is wel lang maar gestroomlijnd en het frontaal oppervlak is klein. Het verbruik viel me reuze mee.

IMG-20180729-WA0005.jpg