Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, zou wel fantastisch zijn. Maar ik denk echt dat er hier in de regio nog wat gaat komen. Het is een groot gaat tussen Horst-Eindhoven-Urmond-Moers.

Humor ?
Zoek het gat.:D

Screen Shot 12-30-18 at 10.18 PM.PNG


Horst-Urmond : 69,0 km
Eindhoven-Moers : 88,9 km
;)
 
Designer Outlet heeft natuurlijk nog een mooi aantal destination chargers, maar, verder staat er zo te zien niets op de planning voorlopig: Bezoek een Store | Tesla Nederland

Die zijn super handig in Roermond! Zeer ruime plekken en met Kerst werd iedereen de andere kant opgeleid. Totdat ik met m'n MS kwam, toen gingen de verkeersregelaars mooi aan de kant en lieten mij er door. Vonden mijn kinderen wel ff wat :)
 
Ook de regio Nijmegen/Wijchen is een gat. Van waar ik woon is het ca. 50 km naar Zevenaar, 50 Km naar Zaltbommel en 50 km naar Horst.
Toen wij hier ooit gingen wonen, had ik geen vermoeden dat het zo centraal gelegen zou zijn. :D
Ik hoop dat er ooit nog een komt. Dat er bij Den Bosch een tweede komt in Rosmalen, snap ik niet helemaal.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik snap wat je schrijft, maar wat ik bedoel, is dat er rondom Den Bosch en Eindhoven wel meerdere SuC zijn en rond Nijmegen geen enkele. Er komt er nog een in Veghel. Deze regio hier is een knooppunt van autosnelwegen met enorm veel files en dan zou ik het niet raar gevonden hebben, als er hier een kwam.
Vanaf februari zullen we zien wat Model 3 doet met de beschikbaarheid van de superchargers.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ook de regio Nijmegen/Wijchen is een gat. Van waar ik woon is het ca. 50 km naar Zevenaar, 50 Km naar Zaltbommel en 50 km naar Horst.
Toen wij hier ooit gingen wonen, had ik geen vermoeden dat het zo centraal gelegen zou zijn. :D
Ik hoop dat er ooit nog een komt. Dat er bij Den Bosch een tweede komt in Rosmalen, snap ik niet helemaal.

Superchargers zijn bedoeld voor bijladen tijdens lange ritten, niet voor lokaal laden. Ze 'horen' dus niet bij iedereen in de buurt te zijn. Daarom kunnen we volgens mij ook niet spreken van een 'gat', tenzij het gaat om een doorgaande route waar Superchargers meer dan 250 km uit elkaar liggen. De Supercharger bij Rosmalen is niet bedoeld om Teslarijders in die buurt te bedienen, maar Teslarijders die over de A59 rijden.

Een uitzondering zijn natuurlijk mensen die niet thuis kunnen laden omdat ze geen oprit hebben en ook geen laadpaal in de straat. Voor hen is een Supercharger in de buurt een uitkomst. Maar dit is niet waar Tesla ze in eerste instantie voor bouwt - dat zegt het ook zelf - en dus niet iets waar het bedrijf met zijn beperkte middelen rekening mee moet houden. Bij het bouwen van nieuwe stations moet voldoende dekking voor doorgaande ritten voorlopig voorop blijven staan.
 
Last edited:
Zeeuwen rijden geen Tesla? Misschien komt Tesla erachter dat er in de zomer een heleboel staan, net zoals in Friesland.
Ja en nee. Er komt een supercharger in Bergen op Zoom om doorgaand verkeer van en naar Zeeland te voorzien, maar lokale Tesla rijders zullen net zoals nu naar een lokale laadmogelijkheid moeten uitwijken.
 
Superchargers zijn bedoeld voor bijladen tijdens lange ritten, niet voor lokaal laden. Ze 'horen' dus niet bij iedereen in de buurt te zijn. Daarom kunnen we volgens mij ook niet spreken van een 'gat', tenzij het gaat om een doorgaande route waar Superchargers meer dan 250 km uit elkaar liggen. De Supercharger bij Rosmalen is niet bedoeld om Teslarijders in die buurt te bedienen, maar Teslarijders die over de A59 rijden.

Een uitzondering zijn natuurlijk mensen die niet thuis kunnen laden omdat ze geen oprit hebben en ook geen laadpaal in de straat. Voor hen is een Supercharger in de buurt een uitkomst. Maar dit is niet waar Tesla ze in eerste instantie voor bouwt - dat zegt het ook zelf - en dus niet iets waar het bedrijf met zijn beperkte middelen rekening mee moet houden. Bij het bouwen van nieuwe stations moet voldoende dekking voor doorgaande ritten voorlopig voorop blijven staan.
Het gaat ook om een goede spreiding. Voor mij geldt dat ik op de rit Venlo - Leeuwarden vv de SuC Zwolle twee keer moet aandoen, omdat deze voor de retour-rit ongunstig is gelegen. In mijn geval geldt dan dat een SuC meer in de buurt van Leeuwarden gunstiger is en ik dan met 1 SuC kan volstaan. Ik kan me voorstellen dat dit ook mogelijk geldt voor mensen die vanuit de Randstad een rit naar Nijmegen en terug moeten maken. Een SuC in de regio Nijmegen kan daar aan bijdragen.
 
Ik vind een goede dekking als er om de 50 km eentje zou zitten. Als je over Eindhoven naar Duitsland rijdt, moet je in Eindhoven laden, wil je lekker gas kunnen geven. Je wilt Moers of Erfstadt kunnen halen. Dus door de A67 bij Venlo te voorzien, geef je in Eindhoven meer ruimte, toch?
 
Er zijn legio routes waar je dan nog altijd geen supercharger hebt. Ik heb een paar weken geleden van Belgisch Limburg naar Dusseldorf en terug gereden en dan is de supercharger in Urmond ook de enige supercharger op de route en moet je genoeg kWh hebben om eens je Urmond passeert, genoeg te hebben tot Dusseldorf en terug. En op het oog is dat toch een goed voorziene regio, met Urmond, Eindhoven, Horst bij Venlo, Moers en Erfstadt.
 
  • Like
Reactions: Radd