Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ben 1 keer in Gouda geweest, en dit zag je natuurlijk wel aankomen. Niet echt een superhandige locatie...niet direct aan de snelweg (als ik me dit goed herinner) en een ICE-paradijs. Ben meer voorstander van ergens achteraan parkeren, wat meer low profile dus. Een KFC of McDonald's bezoeker vragen of hij 10 meter extra wil lopen...word je ook niet vrolijk van.

Ik heb daar vanochtend vroeg geladen en dan is de slagboom dicht, dus alle ruimte. Afgelopen woensdag rond 18u was het anders. De laadpalen nemen ook echt een groot deel vd parkeerplekken in, zeker zodra de uitbreiding geactiveerd wordt. Afstand tot de snelweg valt wel mee.
 
Hier een 75D 09/2018. Gister geladen op 108 KW bij de SUC te Moers, Duitsland. Dus geen 97kW. Toch vanwege de update? Dit bij een paal nog zonder de model 3 CCS lader.
Kan bevestigen dat er wat verbeterd is! Kreeg vandaag in Urmond 106 kW piek op mijn 75D van februari 2018 (350V pack) Voorheen nog nooit meer dan 97 kW gezien. Mooi! Versie 2019.12.1.1.1.1.1.1 :)
 
  • Informative
Reactions: Jelger
AF9C7A7A-DF64-4C0C-9C39-0A53FF384862.png
 
  • Informative
Reactions: Jelger
Vandaag in Zwolle met mijn M3 kwam ik aan met 13% en ging 10 minuten later weg met 34%.

In het begin stond hij even op 60kW te laden en vrij snel daarna naar 92kW.

Weet iemand wat de reden kan zijn dat hij niet door schakelde naar 120kW?

Het was erg rustig in Zwolle. Ik stond bij 3B en bij 3A stond niemand. Onderweg had ik de navigatie al 45 minuten voordat ik er was ingesteld op de SuC in Zwolle dus de accu had op temperatuur moeten zijn door de laatste update.
 
  • Helpful
Reactions: GeertBroekmans
Wat is de gemiddelde tijd dat iemand staat te laden bij de VdV? Is dat weleens onderzocht?
Voor pakweg 20 minuten laden is een bak koffie, liefst in “to go” verpakking, nog wel te doen. Persoonlijk zou ik meer zien in SuC locaties bij fastfood of self-service tenten. Vooral als je even kort wilt bijladen. Denk dat de bereidheid om een paar euro’s stuk te slaan wel iets groter is als je ook snel de hapje/drankje kunt scoren.
 
Wel leuk vraagstuk voor VD Valk. Een Tesla eigenaar die niet komt laden maar alleen parkeren maar wel geld komt besteden in het hotel, bar etc i.p.v. van de 75% die alleen maar komen laden en lekker in de auto blijven zitten of even alleen gratis komen plassen.... welke heb je liever :)
Ga daar maar niet automatisch van uit.. Ze lopen vaak zat direct naar Oranje Rood, maar meestal nemen ze dan nog wel even het fantsoen om de auto in te pluggen..
 
Wat is de gemiddelde tijd dat iemand staat te laden bij de VdV? Is dat weleens onderzocht?
Voor pakweg 20 minuten laden is een bak koffie, liefst in “to go” verpakking, nog wel te doen. Persoonlijk zou ik meer zien in SuC locaties bij fastfood of self-service tenten. Vooral als je even kort wilt bijladen. Denk dat de bereidheid om een paar euro’s stuk te slaan wel iets groter is als je ook snel de hapje/drankje kunt scoren.

Toch zie ik bij de meeste SuC in NL het merendeel van de gebruikers die wat langer staan (dus niet die mensen die 3min verder op wonen) binnen bij VdV in de bar, lobby of restaurant. En ik moet er niet aan denken om steeds naast de Mc of KFC te moeten laden, zowel de kwaliteit van het gebruikte binnen als het frequent bezoekende publiek, is nou niet echt aantrekkelijk.
 
  • Helpful
Reactions: Duke-U