Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen week voor het eerst geladen in Bunnik. Had wat haast en niet op het kaartje gekeken dat je bij binnenkomst krijgt.
Sta je bij de uitgang en wil die slagboom niet open. Enfin, terug gereden en opgelost bij de receptie, maar ze kunnen daar qua gemak nog wel leren van Badhoevedorp....:rolleyes:
 
Net weer op de heen en terugweg bij Zwolle geweest was weer een drama net als vorige week. Vanmorgen kreeg ik nog wel 70kW maar op de terugweg max 37kW nog twee andere stalls geprobeerd en idem dito. Daarna eindelijk een stall die heel even 99kW gaf maar die zakte ook al snel weer. Kwam daar aan met verwarmde accu’s en met 25km nog in de accu. Ik zag nog meer mensen constant van plek wisselen dus was een grote stoelendans daar.
 
Afgelopen week voor het eerst geladen in Bunnik. Had wat haast en niet op het kaartje gekeken dat je bij binnenkomst krijgt.
Sta je bij de uitgang en wil die slagboom niet open. Enfin, terug gereden en opgelost bij de receptie, maar ze kunnen daar qua gemak nog wel leren van Badhoevedorp....:rolleyes:
Ik stond er laatst ook. Was binnen gereden door de openstaande slagboom. Heb bij verlaten de neus van de auto ver onder de linker slagboom gereden, die toen open ging.. Merkwaardig, maar vond 't wel best zo.
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Kan bevestigen dat er wat verbeterd is! Kreeg vandaag in Urmond 106 kW piek op mijn 75D van februari 2018 (350V pack) Voorheen nog nooit meer dan 97 kW gezien. Mooi! Versie 2019.12.1.1.1.1.1.1 :)
Heb je ook gezien hoe veel Ampere/Stroom er naar binnen ging?

kW is het resultaat van voltage en stroom en ik ben vooral benieuwd hoe veel stroom er de auto in ging.
 
Ik kom niet zo vaak bij SuCs, maar dat kun je toch niet zien? Alleen vermogen is aangegeven toch?
Als je je display op "Energy" zet en niet op "Range". Dan staat de batterij ook in procenten en dan kan je zien hoe veel Stroom er naar binnen gaat.

Zo ver ik weet ligt het limiet voor een SuC tussen de 330A en 360A, maar als Tesla dit verhoogt op de 75D's die op 350V werken dan kan dit een voorbode zijn voor de verhoging van de 100D's.
 
Als je je display op "Energy" zet en niet op "Range". Dan staat de batterij ook in procenten en dan kan je zien hoe veel Stroom er naar binnen gaat.

Zo ver ik weet ligt het limiet voor een SuC tussen de 330A en 360A, maar als Tesla dit verhoogt op de 75D's die op 350V werken dan kan dit een voorbode zijn voor de verhoging van de 100D's.

Hmm, oke. Ik heb 'm altijd op Energy staan. Nog nooit opgevallen :) Blijkbaar zijn alle screenshots op Google van auto's die 'm op range hebben staan :)
 
Iemand meer info over 150kW charging? 150kW SuperCharging in Europe

Als je zo'n type plaatje bekijkt:

https://teslatap.com/wp-content/uploads/2017/12/Supercharger-cabinet-label_600.jpg

Dan lijkt het erop dat het niet harder kan dan 135 kW

AC: 3P+N+E op 192A is 192 x 230 x 3 = ~133 kW
DC: 410 VDC * 330A = ~135 kW
Productnummer heeft het zelfs over 135 kW (SC-135)

Heb niet zo'n zelfde plaatje kunnen vinden van een US-versie (ik ga er vanuit dat daar geen "CE" label op zit)

Wel een oude gevonden:
https://s3.amazonaws.com/plugshare.production.photos/photos/11871.jpg
Die gaat niet verder dan 120 kW

Ook nog 1tje die wel specifiek EU noemt:
Photo by A Maclean

Ook niet harder dan 135 kW.

En een V3 supercharger:
https://i.redd.it/m3xqnj4sp2t21.jpg