Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Is inderdaad NH Hotel tegenover de jachthaven. Prima plek om even een afspraak te maken / flexwerken. Overigens, bij de jachthaven (even de weg oversteken) zit (voor Naardense begrippen GRIN) de hotspot Porterhouse. Goed toeven met drankje en hapje. Wel druk en niet goedkoop.
 
Is inderdaad NH Hotel tegenover de jachthaven. Prima plek om even een afspraak te maken / flexwerken. Overigens, bij de jachthaven (even de weg oversteken) zit (voor Naardense begrippen GRIN) de hotspot Porterhouse. Goed toeven met drankje en hapje. Wel druk en niet goedkoop.
Lekker eten daar bij porterhouse! Ons kantoor zit daar in de buurt dus kan ik straks mooi opladen voor of na kantoor.
 
Naarden NH Hotel 9/8/2019 20;25

0XYXACxjQmqwQP4BxBlNLQ.jpg
rMEY58rLQeKuIZS1Jt1mJg.jpg
 
Behalve dan dat veel 90 packs begrenst worden op 94 kW. Dus als je al deze snelheden haalt, dan is het feest op een onbekend moment opeens over.

En het zure is dat veelrijders zoals ikzelf het meeste profijt hebben van die snelheid, je staat er vaker aan. Als ik alleen op vakantieaan de SuC hoef dan maakt het niet zoveel uit en is het maar heel af en toe een feestje.

Zoals elders gepost, je moet maar afwachten wat die hoge laadstromen doen met onze accu’s, ik zie de eerste berichten van in laadsnelheid beperkte 100 packs nog wel eens komen.
 
Behalve dan dat veel 90 packs begrenst worden op 94 kW. Dus als je al deze snelheden haalt, dan is het feest op een onbekend moment opeens over.

En het zure is dat veelrijders zoals ikzelf het meeste profijt hebben van die snelheid, je staat er vaker aan. Als ik alleen op vakantieaan de SuC hoef dan maakt het niet zoveel uit en is het maar heel af en toe een feestje.

Zoals elders gepost, je moet maar afwachten wat die hoge laadstromen doen met onze accu’s, ik zie de eerste berichten van in laadsnelheid beperkte 100 packs nog wel eens komen.
ik haal met mijn 90D geregeld 116 of soms meer. Wel zie ik dat mijn accu volgens teslafi battery report een 8% degradatie heef, dat is best fors..
 
ik haal met mijn 90D geregeld 116 of soms meer. Wel zie ik dat mijn accu volgens teslafi battery report een 8% degradatie heef, dat is best fors..

Ik haalde dat ook altijd wel, totdat ik de grens van zoveel keer superchargen had gehaald, dat was rond 85.000 km, en het laden begrenst werd om de batterij te beschermen (tegen het in garantie stukgaan). Daarentegen heb ik een zeer lage degradatie van nog geen 4% - voor zover je dat betrouwbaar kan vaststellen.

In de praktijk heb ik geen beperktere range ervaren en is het superchargen voor mij gevoelsmatig niet merkbaar langer.
 
van der Valk Ridderkerk zijn ze naast het parkeerterrein direct bij de nieuwe 175kW laders bezig met iets wat lijkt op wat veel stroom nodig heeft. Het is echter zo groot dat ik ondanks dat we het graag zouden zien ik denk dat het geen SuC lokatie zal worden... maar toch twijfel ik. Dordrecht is altijd druk bezet en Ridderkerk is echt een mooi knooppunt.
BC018F02-8D17-48F9-ABB6-7E7A6C9705FF.jpeg
3DFAF672-8651-4F2D-9DFF-4C6B57EB5AE4.jpeg
5EA14F63-47FD-434C-AC96-ADAA75C35B1F.jpeg
AFF1197B-5D35-4581-A05F-FBB23978F441.jpeg
0FCA589C-F84D-4C6F-9B92-CB8FAB5AAF39.jpeg