Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand die wel eens bij v/d Valk in Ridderkerk laadt? Moest daar toevallig zijn, maar die chargers staan allemaal achter de slagboom van het hotel....Kun je er gratis op, of wacht je na laden nog een verrassing in de vorm van een parkeerkaartje?
yep paar keer gedaan. Aan de achterkant staan Dest. chargers. Je kan gewoon gratis uitrijden. Slagboom gaat vanzelf omhoog.
 
8F3C2920-C1F0-444C-9FC5-CC00CB98661A.jpeg

Het is zichtbaar in de navigatie. België ook naar 150kW
 
Gaat de S90D hier ook van profiteren of is dit alleen voor de 100?
Ik zag een foto van een 90 die ook op ong. 140kW aan het laden was maar kan hem niet meer vinden.

Is me niet duidelijk hoe ze die upgrade nou precies doen.
De Superchargers hadden altijd 12 stuks dezelfde 11kW laders als in de S/X. 12x11 = max 132kW.
Hier lees ik dat oudere laders worden geupgrade naar 138kW.
150 statt 120 Kilowatt: Tesla rüstet sein V2-Supercharger-Netzwerk auf
Gaat dat dan over de oudere V1 SuCs die gelimiteerd waren tot 90kW, of zijn ze tijdens de uitrol van V2 overgegaan naar andere interne laders ? (2a en 2b? :confused:). De 16.5kW laders uit de nieuwere S/X ?
 
  • Informative
Reactions: BjörnTM
Huh? 12 AC laders in een SuC die DC levert?
Yep. Je batterij lust enkel DC, maar je stopcontact thuis doet AC. Dus heb je in je auto een doos zitten die van je net-AC DC maakt.

Tesla, in hun eeuwige zoektocht naar overal de laatste cent uitpitsen, vond het handig om van de AC-DC transformers die ze inkopen voor de Model S, X en 3, gewoon 12 parallel te zetten in zo een witte utility kast, een grote blazer erop, en daarmee een supercharger te maken. 12 * 11kW = 132kW. Sinds enkele jaren zit er in de Model X en Model S geen 1 of 2 transformers van 11kW (zo geraakte men vroeger aan 22kW max AC vermogen op de oudere Model S modellen) maar met 9x16,5kW geraak je tot 148,5kW.

Met 12x16,5kW zit je overigens aan 198kW...

Maar misschien zijn de V2.0 supercharger kabels daar niet voor geschikt, en is het wachten op een stapeltje 15x16,5kW en vloeistofgekoelde kabels.

Rare Look Inside Tesla Supercharger
Supercharger SuperGuide | TeslaTap

rare-look-inside-tesla-supercharger.jpg

Edit: links en foto bijgevoegd.
 
Last edited:
ZeeuwsVlaanderen is ook nog steeds een vergeten stukje Nederland in verband met snel laadgelegenheden. Althans zoals ik het ervaren heb.

vanuit Middelburg moet ik toch eerst door Zeeuws Vlaanderen om bij de voor mij dichtstbijzijnde supercharger te komen!
Afijn, ik rijd nu 4 maanden in mijn model 3 met bijna 11.000km op de teller en ik heb nog geen 1 keer moeten laden onderweg.
 
  • Like
Reactions: M.W.
Oja, als we toch bezig zijn met Supercharger weetjes: in Zaltbommel is bij de installatie per ongeluk een cabinet neergezet van de Urban Superchargers: op stall 10A en 10B krijg je maximal 72kW (maar wel onafhankelijk van of de andere stall bezet is).
Als je daar verwacht nu een hogere snelheid te krijgen dan kan dat wel eens tegenvallen.... :)
 
AH
Oja, als we toch bezig zijn met Supercharger weetjes: in Zaltbommel is bij de installatie per ongeluk een cabinet neergezet van de Urban Superchargers: op stall 10A en 10B krijg je maximal 72kW (maar wel onafhankelijk van of de andere stall bezet is).
Als je daar verwacht nu een hogere snelheid te krijgen dan kan dat wel eens tegenvallen.... :)
Ik stond daar al een keer met een groot vraagteken op mijn hoofd. Sowieso is de nummering van de palen daar onnavolgbaar en dan nog dit. Vandaar dat zowel 10A als 10 B als enige stalls nog vrij waren en desondanks de 100 kW niet haalden...
 
AH

Ik stond daar al een keer met een groot vraagteken op mijn hoofd. Sowieso is de nummering van de palen daar onnavolgbaar en dan nog dit. Vandaar dat zowel 10A als 10 B als enige stalls nog vrij waren ...
Inderdaad, we zouden eigenlijk zelf er eens een infosticker op moeten plakken.
"Only for use during lunch or dinner" #ofietsdergelijks.
 
  • Like
Reactions: Frankvr
ik krijg steeds meer het idee dat de SuC bij Bergen op Zoom zal zjn bij de Laplace langs de A58.. wat mij op zich een rare locatie lijkt sinds die slechts in 1 rijrichting te bereiken is (vanuit BoZ naar Roosendaal)

Lijkt me wat weinig ruimte. Het blijft wel akelig stil rond deze Suc. Voor veel Tesla-rijders in Zeeland en Zeeuws-Vlaanderen is deze SuC zeer welkom. Tot nu toe moeten we het doen met 2 Fastned 50 kW stations bij Goes.
 
Via Ome Bjorn vernomen dat de SuC in EU nu 150kW zijn en dat was hier natuurlijk al bekend. Zover ik het zie zijn alle SuC's nu 150kW dus moet het wel een software update zijn. Nog steeds pairing maar toch prettig dat er nu 25kW bruto bij komt. Effectief kreeg ik eerder 118kW dus met een beetje mazzel nu de limiet dan ongeveer 143kW door de verliezen in de kabels etc. maar dan maar heel kort op een S100D.
 
Lijkt me wat weinig ruimte. Het blijft wel akelig stil rond deze Suc. Voor veel Tesla-rijders in Zeeland en Zeeuws-Vlaanderen is deze SuC zeer welkom. Tot nu toe moeten we het doen met 2 Fastned 50 kW stations bij Goes.
Waar anders, de eigenaar van die La Place is blijkbaar ook de eigenaar VdV Dordrecht. Mogelijk is er wel al rekening mee gehouden... die la Place is net nieuw.