Unit106
Member
Gisterenavond om 23:50 ook, op 1 auto na geheel leeg. Gewoon niet rond etenstijd daar willen laden!Vanochtend ging prima. Terrein vrijwel leeg achter de slagboom en hoge laadsnelheid (118kWh)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gisterenavond om 23:50 ook, op 1 auto na geheel leeg. Gewoon niet rond etenstijd daar willen laden!Vanochtend ging prima. Terrein vrijwel leeg achter de slagboom en hoge laadsnelheid (118kWh)
Mijn collega stond er voeige week nog maar niets meer gebeurt daar
Staat hij er nu nog? Hij mag wel wegrijden hoor. Wel een volhouder dat hij daar weken blijft staan in de hoop activiteit te spotten voor ons! Chapeau!
Of Leidschendam is die locatie geworden
Wat heb je toch sneue figuren zeg. Sta te laden in Dordrecht (stall 1A). Van de 16 stalls zijn er maar 4 bezet. Komt er een Model S aangereden die precies naast mij gaat staan (stall 1B). Ik was netjes aan het laden op 118kW. Op het moment dat de Model S werd aangesloten zakte dit terug naar 90kW en bleef hierop hangen.
Vraag ik de persoon waarom hij nou precies naast mij komt staan en niet een lege stall combinatie pakt krijg ik als antwoord : "dit is het minst ver lopen naar het hotel". Persoon gaat zelf vast dineren dus het langzame laden zal hem wel goed uitkomen. Heb uiteindelijk mn auto maar verplaatst naar een lege stall combinatie om netjes op 118kW verder te kunnen laden.
Ik dacht altijd dat alleen de 2e auto last zou hebben van een stall-partner maar blijkbaar heeft ook de 1e auto hier last van.
dat is wel erg snel conclusies trekken.... veel Tesla rijders weten niet eens van de A/B combinatie en het delen van vermogen.Wat heb je toch sneue figuren zeg. Sta te laden in Dordrecht (stall 1A). Van de 16 stalls zijn er maar 4 bezet. Komt er een Model S aangereden die precies naast mij gaat staan (stall 1B). Ik was netjes aan het laden op 118kW. Op het moment dat de Model S werd aangesloten zakte dit terug naar 90kW en bleef hierop hangen.
Vraag ik de persoon waarom hij nou precies naast mij komt staan en niet een lege stall combinatie pakt krijg ik als antwoord : "dit is het minst ver lopen naar het hotel". Persoon gaat zelf vast dineren dus het langzame laden zal hem wel goed uitkomen. Heb uiteindelijk mn auto maar verplaatst naar een lege stall combinatie om netjes op 118kW verder te kunnen laden.
Ik dacht altijd dat alleen de 2e auto last zou hebben van een stall-partner maar blijkbaar heeft ook de 1e auto hier last van.
Klopt, zelfs in Duitsland heb ik het aan mensen moeten uitleggen.dat is wel erg snel conclusies trekken.... veel Tesla rijders weten niet eens van de A/B combinatie en het delen van vermogen.
Laatst een man bij Gouda gesproken die al jaren Tesla reed maar dat dus niet wist.
Nee hoor, hij gaf aan hiervan te weten. Motivatie was puur de afstand wandelen. Oordeel heus niet zo snel maar dit keer sprak de persoon het zelf uit.dat is wel erg snel conclusies trekken.... veel Tesla rijders weten niet eens van de A/B combinatie en het delen van vermogen.
Laatst een man bij Gouda gesproken die al jaren Tesla reed maar dat dus niet wist.
Ik kwam aan met 75km over, zo'n 25km gereden dus nog niet echt warme accu. Vermogen daalde duidelijk door de 2e gebruiker. Na verplaatsing gewoon weer volledig vermogen. Naast een andere auto staan heb je dus niet alleen jezelf mee maar ook de ander.Je krijgt idd altijd vermogen, op vol vermogen sta je normaliter niet erg lang, in jouw geval was jij blijkbaar helemaal leeg. Maar wist die gast wel dat hij jou hiermee benadeelde?
Nee hoor, hij gaf aan hiervan te weten. Motivatie was puur de afstand wandelen..
Gelukkig komen de v3 SUCs volgend jaar (hoop ik), dan is dit ook geen issue meerIk kwam aan met 75km over, zo'n 25km gereden dus nog niet echt warme accu. Vermogen daalde duidelijk door de 2e gebruiker. Na verplaatsing gewoon weer volledig vermogen. Naast een andere auto staan heb je dus niet alleen jezelf mee maar ook de ander.
Eigenlijk een B hole (aangezien hij op 1B aansloot)Dan is het oprecht een echte A hole...
Toch niet helemaal correct, B.Tot jouw (@Unit106) bericht ging iedereen er vanuit dat de eerst aangekomen auto gewoon vol vermogen bleef houden toch? Die A- of B-hole dus waarschijnlijk ook. In die wetenschap benadeelt hij dan toch helemaal niemand behalve zichzelf? En als je dan wilt dineren en dus misschien stiekem iets langzamer wilt laden zodat je je auto niet hoeft te verzetten is dit best een snuggere oplossing natuurlijk. En zelfs als je hem verteld hebt dat je langzamer ging laden kon dat met de kennis tot dan toe niet eens aan hem liggen. De meest logische verklaring was op dat moment dat je gewoon langzamer ging laden zoals dat altijd tijdens een laadsessie gebeurt. Je bent er zelf ook pas na het wisselen naar een andere plek achter gekomen dat het (waarschijnlijk) daadwerkelijk aan hem lag, wat voor ons op dit forum ook een verassing is.
Ik was er natuurlijk niet bij. Misschien reageerde hij als een complete A-hole, maar ik wilde toch enige nuance aanbrengen.