Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
ngezien de ICE rijder het zal vergelijken met een voor hem normale rit, dus hogere snelheid in Duitsland ipv er op letten of je je verbruik haalt en ga je er van uit dat je leeg aan komt en op locatie gaat verder laden.

Dat zou ik zelf wel zo doen als je beschrijft, alhoewel ik een half uur zou laden onderweg en dan lekker gas zou geven en Audi’s en BMW’s zou plagen, maar iemand met een ICE kan het in 1x rijden qua brandstof en kan zijn auto gewoon ergens neergooien in de stad en op de terugreis 5 min gebruiken om hem weer te vullen.

Ongeacht hoe snel het laden ook is, het vergt nog steeds planning en niet iedereen heeft daar zin in merk ik wel eens om me heen.

dat merk ik ook een het is eigenlijk een non discussie, na 6 en half uur continu rijden echt niet lekker fit uit.

de eerste keer met mijn auto richting oostelijk, opmerking van reisgezelschap ' goh, ik ben fit en voel me niet moe van de rit'

ik weet het is geen vergelijk maar ik geef altijd aan dat mensen die betaald chauffeur zijn ook niet lang aaneengesloten mogen rijden. een dat met goede reden opgesteld. ik zou het ook niet relaxt vinden als een vrachtwagen chauffeur 12 uur per dag zonder rust zou rijden ...

een chauffeur moet dus na 4 en half uur al 45 minuten verplicht is om stil te staan en rust te houden. een taxi rijder den ik iets van 15 minuten per 5 uur ofzo.

je kan je dus afvragen hoe verstandig het is om 6 en half uur ineen stuk te gaan rijden. maar tja de ICE rijder blijft het vaak als argument gebruiken - in een keer 800km+ rijden - terwijl dat gewoon dom is in de denken - maar ja, het kan wel.
 
  • Like
Reactions: Mars2020 and F500e
Dat is echt gaaf om te zien, hopelijk snel ook in Apeldoorn!

Ik vind je berekening voor Berlijn nog wel wat aan de positieve kant, aangezien de ICE rijder het zal vergelijken met een voor hem normale rit, dus hogere snelheid in Duitsland ipv er op letten of je je verbruik haalt en ga je er van uit dat je leeg aan komt en op locatie gaat verder laden.

Dat zou ik zelf wel zo doen als je beschrijft, alhoewel ik een half uur zou laden onderweg en dan lekker gas zou geven en Audi’s en BMW’s zou plagen, maar iemand met een ICE kan het in 1x rijden qua brandstof en kan zijn auto gewoon ergens neergooien in de stad en op de terugreis 5 min gebruiken om hem weer te vullen.

Ongeacht hoe snel het laden ook is, het vergt nog steeds planning en niet iedereen heeft daar zin in merk ik wel eens om me heen.

Als je overdag rijdt zijn tegenwoordig die hoge snelheden in Duitsland vrijwel niet meer realiseerbaar. Naast de Stau zijn er steeds meer snelheidsbeperkingen. Wat mij betreft is mn dat laatste uitgangspunt. Ik ga in dit soort vergelijkingen er geen rekening mee houden dat je je niet aan de regels houdt. want waar blijf je dan?

En wat betreft het stuk in één keer doen.... ja dat kan, maar ik snap gewoon niet dat iemand pakweg 8 uur gaat rijden zonder te stoppen. Gevaarlijk voor jezelf en voor de weggebruikers om je heen. Overigens sinds ik AP heb rij ik gewoon de toegestane snelheid met 150 km/u op de AP op de stukken waar het onbegrensd is. Sprak van de week nog iemand die met een ipace naar Italië gaat en inderdaad aan het plannen was. Zoals we dat. 5, 6 jaar geleden ook nog deden. Met een Tesla, alle SuC’s en de info in de auto-navigatie is dat inmiddels toch amper meer nodig.

nog wat anders ... misschien kwam het hier al eerder aan de orde, maar de v3 laders zijn voor oudere S en X niet te gebruiken zonder ccs adapter. Ik zal binnenkort eens zien hoe snel mij S uit 2018 dan kan laden.
 
Als je overdag rijdt zijn tegenwoordig die hoge snelheden in Duitsland vrijwel niet meer realiseerbaar. Naast de Stau zijn er steeds meer snelheidsbeperkingen. Wat mij betreft is mn dat laatste uitgangspunt. Ik ga in dit soort vergelijkingen er geen rekening mee houden dat je je niet aan de regels houdt. want waar blijf je dan?

En wat betreft het stuk in één keer doen.... ja dat kan, maar ik snap gewoon niet dat iemand pakweg 8 uur gaat rijden zonder te stoppen. Gevaarlijk voor jezelf en voor de weggebruikers om je heen. Overigens sinds ik AP heb rij ik gewoon de toegestane snelheid met 150 km/u op de AP op de stukken waar het onbegrensd is. Sprak van de week nog iemand die met een ipace naar Italië gaat en inderdaad aan het plannen was. Zoals we dat. 5, 6 jaar geleden ook nog deden. Met een Tesla, alle SuC’s en de info in de auto-navigatie is dat inmiddels toch amper meer nodig.

nog wat anders ... misschien kwam het hier al eerder aan de orde, maar de v3 laders zijn voor oudere S en X niet te gebruiken zonder ccs adapter. Ik zal binnenkort eens zien hoe snel mij S uit 2018 dan kan laden.
De reden dat je nog plannen maakt, mijn mening, is voornamelijk om de betere wacht-momenten te prikken. Voor de ene de McDonald voor de andere een mooie wandeling.
 
Als je overdag rijdt zijn tegenwoordig die hoge snelheden in Duitsland vrijwel niet meer realiseerbaar. Naast de Stau zijn er steeds meer snelheidsbeperkingen. Wat mij betreft is mn dat laatste uitgangspunt. Ik ga in dit soort vergelijkingen er geen rekening mee houden dat je je niet aan de regels houdt. want waar blijf je dan?

En wat betreft het stuk in één keer doen.... ja dat kan, maar ik snap gewoon niet dat iemand pakweg 8 uur gaat rijden zonder te stoppen. Gevaarlijk voor jezelf en voor de weggebruikers om je heen. Overigens sinds ik AP heb rij ik gewoon de toegestane snelheid met 150 km/u op de AP op de stukken waar het onbegrensd is. Sprak van de week nog iemand die met een ipace naar Italië gaat en inderdaad aan het plannen was. Zoals we dat. 5, 6 jaar geleden ook nog deden. Met een Tesla, alle SuC’s en de info in de auto-navigatie is dat inmiddels toch amper meer nodig.

nog wat anders ... misschien kwam het hier al eerder aan de orde, maar de v3 laders zijn voor oudere S en X niet te gebruiken zonder ccs adapter. Ik zal binnenkort eens zien hoe snel mij S uit 2018 dan kan laden.
Eens, 8 uur rijden aan 1 stuk is niet normaal.
Wat niet weg neemt dat je met 1 stop van 10-15 min wat mij betreft wel naar Berlijn kan zonder dat je gesloopt bent. 2,5 u rijden, tanken plassen en weer 2,5u rijden.
Zo heb ik het altijd gedaan, maar nu met Tesla moet dat wat anders. Dat is niet erg voor mij persoonlijk maar is nog steeds aanpassen. En niet iedereen wil dat of heeft dat er voor over. Ook niet als je maar 1x 15 min hoeft te laden.

Ik heb vorige week een Model S 75 opgehaald in Berlijn, en je opmerkingen over werkzaamheden en snelheidslimieten kan ik niet zo onderschrijven. Ik werd meer beperkt door de S waarmee ik onderweg was dan de limieten want die zijn er op grote stukken nog steeds niet en druk was het ook niet. Dan rij ik toch liever mee met de Duitse vrienden op de linkerbaan met 160-180 om te genieten van iets wat over een X aantal jaren wel afgelopen zal zijn..

Dan is een model 3 Long Range of een 100D etc. toch wel fijner op zulke ritten.
 
CAC08DA8-0736-4D26-B802-193C5237F196.jpeg

ja hoor! Ze zijn net klaar!
 
  • Informative
Reactions: robertvg