Het wordt tijd voor een uitbreiding naar 16 stalls! Anders stel ik voor om bij drukte voortaan alle 'locals' (woonplaats < 40km) te weigeren :biggrin:.
Ik ben één van diegenen die relatief dichtbij wonen (Tilburg) en voor wie deze SuC in de meeste gevallen (randstadbezoeken) min of meer op de route ligt.
Laat ik vooropstellen dat ik ook vind dat iedereen die "op reis" is moet kunnen laden en dat het ongewenst is dat de plek bezet wordt gehouden door iemand voor wie het niet op dat moment "nodig" is.
Nu is het zo dat het niet gaat om het aantal kWh dat word afgenomen want de prijs die wordt betaald voor de stroom is heel laag. Daar zal Tesla niets van voelen. In feite komt een SuC het best tot zijn recht wanneer deze doorlopend met per groep 1 auto (dus 1a, 2a,3a en 4a danwel de bekende variant) bezet is.
Het is nu al zo dat ik op de door mij ingeschatte topuren daar niet heen ga, ook omdat het voor mij dan niet loont. Ook ben ik al enkele malen doorgereden vanwege de drukte.
Ik had mij waarschijnlijk teveel voorgesteld van 6.0 want ik had begrepen dat we daar ook inzicht zouden krijgen in de bezetting van de SuC. Dus: Als ik bij Utrecht rijd en ik zet de navi op Oosterhout dan krijg ik te zien hoe het zit met de bezetting (net zoiets als bij het superchargerdashboard) op dat moment en ook een prognose op basis van laadtoestand van de auto's die er staan
maar ook de auto's die die SuC als bestemming hebben ingetikt. (die connectiviteit had ik verwacht)
Dat zal dan wel iets worden voor 7.0 maar ik zie daar juist veel mogelijkheden in. Er kunnen dan alternatieven worden genoemd of gewoon door de navi worden afgeraden om daar te laden. Gewoon dat hij tegen me zegt, "Hans, doe het maar niet nu, morgen moet je toch naar Amsterdam en dan kun je om 09.30 uur gerust een halfuurtje laden." In dat geval zou ik natuurlijk gewoon thuis laden, maar het gaat om het idee.
Dus concluderend: Ik wil graag bij de SuC laden maar alleen wanneer ik daar anderen niet mee in de weg zit. Net zo goed als wanneer ik bij Zwolle stop om te laden ik niet graag zie dat zes stalls bezet zijn door locals. Dat is hetzelfde verhaal.
Wat ik absoluut niet wil is dat we, op zijn Nederlands, alles willen regelen met allerlei regeltjes en uitzonderingen op die regels (want wat als ik in verband met een spoedgeval naar een ziekenhuis in Leiden moet en geen tijd heb om thuis op 11 kW te laden? Dat is gebeurd in de periode voorafgaand aan het overlijden van mijn moeder toen ik soms twee keer op een dag de rit Tilburg - Leiden v.v. maakte en steeds Oosterhout gebruikte om snel voldoende reserve te hebben.) En dan natuurlijk dus weer uitzonderingen op de uitzonderingen, ontheffingen en ik weet wat niet al meer.
Ik denk dat ook Tesla daar niet aan wil beginnen en ik prijs ze daar dan om. Beter is het om van de huidige techniek gebruik te maken zodat iedereen die van plan is daar te gaan laden een keurig inzicht heeft in wat hem te wachten staat (gezien wat er al is en wat er onderweg is) dan dat men, wanneer men van de A27 af is gekomen op het laatste moment ziet hoe het er voor staat.
Overigens, ik gebruik nu ook, als daar niemand staat, regelmatig de SuC bij Tilburg. Kom daar ook vaak langs, is echt dichtbij voor mij.
Daarnaast komt binnenkort Endhoven erbij en zal het aantal SuC's naar mijn verwachting best nog wel groeien. Ook 12 of 16 stalls bij Oosterhout lijkt me zeer reëel.
En tenslotte, ik laad ook veel thuis. 32k kilometers in iets meer dan een half jaar is niet mogelijk met alleen de SuC's. Dan moet je flexibel zijn.