Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik geef graag een deel van het geld wat ik kwijt zou zijn aan benzine uit bij de restaurant/hotel die de supercharger locatie mogelijk heeft gemaakt. Ik besteed het geld 100x liever aan zulke innovatieve ondernemers ipv aan oliesjeiks uit het midden oosten. Ik vind dat hele verhaal met gratis koffie belachelijk, auto van 100k kopen en dan zeuren om gratis koffie.

Dat is de discussie helemaal niet! Ik heb t gevoel dat ondernemers alla vd Valk maar ook enkele franse "suc facilitators" niet weten waar ze aan toe zijn. Als ze ons als eindgebruikers komen vragen wie de stroom gaat betalen,en of ze nu wel of geen gratis koffie moeten geven dan schort er duidelijk iets aan begeleiding IMHO. Dat heeft niks met zeuren over die gratis koffie te maken...
 
Dat is de discussie helemaal niet! Ik heb t gevoel dat ondernemers alla vd Valk maar ook enkele franse "suc facilitators" niet weten waar ze aan toe zijn. Als ze ons als eindgebruikers komen vragen wie de stroom gaat betalen,en of ze nu wel of geen gratis koffie moeten geven dan schort er duidelijk iets aan begeleiding IMHO. Dat heeft niks met zeuren over die gratis koffie te maken...

Het feit dat ze niet weten wie de elektriciteit gaat betalen zegt toch ook wel iets over hen zelf. Als Tesla bij mij op de parkeerplaats (ideaal gelegen tussen hier en the Middle of Nowhere) SuC's wil plaatsen, dan mag je er van uitgaan dat ik dat weet voor er een spa de grond in gaat! Ik kan mij niet voorstellen dat er geen schriftelijke overeenkomst is waarin alles beschreven is.
 
Het feit dat ze niet weten wie de elektriciteit gaat betalen zegt toch ook wel iets over hen zelf. Als Tesla bij mij op de parkeerplaats (ideaal gelegen tussen hier en the Middle of Nowhere) SuC's wil plaatsen, dan mag je er van uitgaan dat ik dat weet voor er een spa de grond in gaat! Ik kan mij niet voorstellen dat er geen schriftelijke overeenkomst is waarin alles beschreven is.

Ik denk dat de mensen die dit soort vragen stellen, niet dezelfde zijn die ook het contract hebben getekend met Tesla. Dat heeft vooral met interne communicatie binnen het betreffende bedrijf te maken.
 
Waarschijnlijk wel, ja. Deal zal tussen Tesla en 'hoofdkantoor' zijn. Vestigingsmanagement kent dan de details niet.
Herinner mij vergelijkbare discussies met Nederlandse McD. vestigingen over de loyaliteitsprogramma's 'van het hoofdkantoor'.
 
Waarschijnlijk wel, ja. Deal zal tussen Tesla en 'hoofdkantoor' zijn. Vestigingsmanagement kent dan de details niet.
Herinner mij vergelijkbare discussies met Nederlandse McD. vestigingen over de loyaliteitsprogramma's 'van het hoofdkantoor'.

Van der Valk zijn allemaal zelfstandige entiteiten vlgs mij met ieders hun eigen directie/mmt/p&l
Ja, als iemand bij mij van die palen zou komen plaatsen zou ik ook willen weten wie wat zou betalen, schijnbaar gaat er in de laadpalen industrie wel t een en ander mis.
Sprak een tijdje geleden een Renault garage houder en die had een paal van NMT maar nog nooit geld gezien.
Hij geloofde wel in de hele EV beweging dus betaalde hij t maar zelf, en mochten wij er ook laden (uiteraard hebben we wel geld achtergelaten).

Ik hoop alleen maar niet dat Tesla t verkocht heeft als lokmiddel om mensen met dure auto's je terrein op te krijgen en dat die heel hun beurs komen leegschudden bij VDV of eenieder welke uitbater. Want dan kunnen straks wellicht de SUC's net zo hard weer verdwijnen.. Just my thoughts
 
Met het snel groeiend aantal SC's in Duitsland, rond Kopenhagen, in en rond London, begin ik het zo langzamerhand moeilijk te begrijpen te vinden dat we in de Randstad gewoon nog altijd NIETS hebben. Iets langs de A4 (maar niet te dicht bij Schiphol anders wordt het er te druk) zou toch logisch zijn?
 
Heb vernomen dat er SC's komen bij de het nieuwe SEC in A'dam. (Zullen de Tesla Taxi's ook wel blij mee zijn denk... )

Met het snel groeiend aantal SC's in Duitsland, rond Kopenhagen, in en rond London, begin ik het zo langzamerhand moeilijk te begrijpen te vinden dat we in de Randstad gewoon nog altijd NIETS hebben. Iets langs de A4 (maar niet te dicht bij Schiphol anders wordt het er te druk) zou toch logisch zijn?
 
Stond een week geleden bij Senlis, Frankrijk ook een rode franse taxi te SuC-en.

Klopt! Diezelfde rode taxi heb ik ook gezien eind oktober. Het is een taxi uit Senlis zelf zag ik. Als die daar regelmatig staat te laden (of er komen nog een paar taxi's bij daar) dan kan het wel eens druk worden in Senlis met maar 2 stalls :eek:. Staan wij op doorreis (waar de SuC voor bedoeld is) bij een SuC te wachten op lokale taxi's die een slim business plan hebben opgezet .....
 
meer Taxi's... ach zo groot is Senlis niet.. en laat'ie elk etmaal een half uur laden.. dat is dan pakweg 1% van de beschikbare tijd in een etmaal -;)

Klopt! Diezelfde rode taxi heb ik ook gezien eind oktober. Het is een taxi uit Senlis zelf zag ik. Als die daar regelmatig staat te laden (of er komen nog een paar taxi's bij daar) dan kan het wel eens druk worden in Senlis met maar 2 stalls :eek:. Staan wij op doorreis (waar de SuC voor bedoeld is) bij een SuC te wachten op lokale taxi's die een slim business plan hebben opgezet .....
 
Met de uitrol in Zweden blijkt het maar weer eens dat wij in NL de "pech" hebben dat wij zoveel openbare laadpunten hebben. Zweden heeft minder inwoners en minder Tesla's dus het SuC netwerk is voornamelijk ingegeven om mensen te overtuigen om een Tesla te kopen aangezien er afdoende laadmogelijkheden zijn. In Nederland is die noodzaak er niet. Het klopt inderdaad dat steden zoals Amsterdam en Rotterdam niet op de grote Europese routes liggen maar welke wel in Zweden? Ik denk dat er uiteindelijk nog wel een stuk of 5 bij gaan komen in NL want we blijven Hollanders en zullen daarom de huidige SuC gaan bezetten in onze drang naar "gratis" waardoor de buitenlandse gebruikers op doorreis mogelijk gaan klagen aangaande de drukte.
 
Met de uitrol in Zweden blijkt het maar weer eens dat wij in NL de "pech" hebben dat wij zoveel openbare laadpunten hebben. Zweden heeft minder inwoners en minder Tesla's dus het SuC netwerk is voornamelijk ingegeven om mensen te overtuigen om een Tesla te kopen aangezien er afdoende laadmogelijkheden zijn. In Nederland is die noodzaak er niet. Het klopt inderdaad dat steden zoals Amsterdam en Rotterdam niet op de grote Europese routes liggen maar welke wel in Zweden? Ik denk dat er uiteindelijk nog wel een stuk of 5 bij gaan komen in NL want we blijven Hollanders en zullen daarom de huidige SuC gaan bezetten in onze drang naar "gratis" waardoor de buitenlandse gebruikers op doorreis mogelijk gaan klagen aangaande de drukte.

Zweden heeft weliswaar minder inwoners, maar is wel 15x zo groot. Afstanden tussen steden is vaak groter dan de actieradius van de Model S en dat zeker in de (Zweedse) winter.
 
Zweden heeft weliswaar minder inwoners, maar is wel 15x zo groot. Afstanden tussen steden is vaak groter dan de actieradius van de Model S en dat zeker in de (Zweedse) winter.

Had nog getwijfeld of ik dit zo meenemen... Als je de grote van NL en BE neemt, en vergelijkt met de regio in Zweden waar de meeste SuC staan, heb je het over 6 in NL/BE en 10 in Zweden. 3 andere zijn richting het minder bevolkte gebied.
 
Had nog getwijfeld of ik dit zo meenemen... Als je de grote van NL en BE neemt, en vergelijkt met de regio in Zweden waar de meeste SuC staan, heb je het over 6 in NL/BE en 10 in Zweden. 3 andere zijn richting het minder bevolkte gebied.
Ik denk dat het koude klimaat er misschien ook voor zorgt dat er meer behoefte is aan SuC's? Ik bedoel, in meer dan de helft van het jaar rijd je met een 60 ipv een 85kWh batterij in het noorden vanwege de kou...