Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
gRW0n4H.png


Heb dit even uitgerekend. Iedere minuut dat je aan 100kW hangt ipv 72kW verdien je 0,47kWh meer accucapaciteit. Echter moet je ook loskoppelen, wisselen en inpluggen. Als je dat in 1 minuut tijd kan, dan is dat 1,2kWh dat je misloopt. Na 3 minuten heb je dat verlies al weer ingehaald en daarna heb je er iedere minuut profijt van :). Ik zeg dat het de moeite waard is.

Maar alleen als die nieuwe Stall daadwerkelijk boven de 100 gaat. Ik heb ook wel eens gewisseld van 70 naar 70. Wel een minuut van mijn leven die ik nooit meer terug krijg :)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik lees net dat de model 3 een gigantisch verkoophit is nederland. Dat betekent dus ook dat het nu ook gigantisch druk zal worden bij de superchargers
Ik maak het ondanks die bijna 11.000 model 3's nog steeds zelden mee dat op een lokatie meer dan 50% bezet is. Bovendien zal de laadsnelheid nog verder omhoog gaan van de 150kw/uur naar 250kw/uur en zitten er nog een aantal lokaties in de pijplijn.
 
Ik lees net dat de model 3 een gigantisch verkoophit is nederland. Dat betekent dus ook dat het nu ook gigantisch druk zal worden bij de superchargers
Ik heb de M3 nu een half jaar en 2x in NL een supercharger gebruikt. 1x om even te proberen omdat ik hem net had en de 2e keer omdat ik met spoed naar een storing moest. Voor de rest altijd thuis opgeladen of bij een supercharger tijdens de vakantie.
 
Dat denk ik ook, maar toch denk ik dat het bij de superchargers aanmerkelijk en waarneembaar drukker gaat worden (of eigenlijk al aan het worden is.)
Niet persee.
3/4 van de verkochte Model 3 is de Long Range.
En met de toenemende range heb je: 1) minder snelladers per auto nodig, 2) je hebt minder publieke laders per auto nodig, en 3) de laadsnelheid van thuis of op lokatie laden wordt ook minder kritisch.
En vergeet tot 200kW laden bij Ionity en Fastned niet.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Gisteren eindelijk eens de nieuwe limiet kunnen testen bij SuC Breda want vorige week in Antwerpen kreeg ik niet vol vermogen. Stall 4a/b leek het niet te doen en daarna op 3b aangesloten. Die deed het wel en na 2 minuten haalde ik 138kW en 8 minuutjes later zat ik op 134kW en had ik genoeg om de weg te vervolgen. Dat scheelt toch gemiddeld 18kW.
 
  • Like
Reactions: wooter
Ik heb een 2017 MX (HW 2.0) en was blij verrast vorige week in Duitsland 138kW te halen. Ik dacht dat dit voorbehouden was tot nieuwere Tesla's, maar blijkbaar is het maximale vermogen nu voor de oude ook hoger. Circa 650km/u (stelt weinig voor tov een M3, maar toch netjes).
 
Kwam vandaag langs Zwolle en zag op het scherm dat de SUC daar inactief was. Kon deze overslaan maar had niet met dit scenario rekening gehouden. Houden jullie altijd een plan b achter de hand, bijv. Voldoende resterende range om nog ergens anders terecht te kunnen? Of komt dit zeer sporadisch voor?
 

Attachments

  • B418FE15-0B7B-4BB5-8E7F-244024F5AE3F.jpeg
    B418FE15-0B7B-4BB5-8E7F-244024F5AE3F.jpeg
    479.3 KB · Views: 86
Kwam vandaag langs Zwolle en zag op het scherm dat de SUC daar inactief was. Kon deze overslaan maar had niet met dit scenario rekening gehouden. Houden jullie altijd een plan b achter de hand, bijv. Voldoende resterende range om nog ergens anders terecht te kunnen? Of komt dit zeer sporadisch voor?
Als allen stallen eruit liggen, wordt dit aangegeven. Zelf een keer mee gemaakt in Duitsland.
 
  • Informative
Reactions: Klaas