dvotion
Member
Was gezellig!
+1
Leuk om ervaringen & meningen uit te wisselen
Ik kijk uit naar de rally
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Was gezellig!
Alle 8 zijn 'n weer bezet. Tijd voor een reservatie systeem
Tel ik er 8?? Da's 1 procent van alle Model S-en in Nederland!
Is er een bijeenkomst ofzo? Nu al zo druk... Zit helemaal vol :-(
moet nog 120km... Nu maar wachten op plaats.
Even naar binnen lopen bij de A-C. Je herkent ze aan hun grijns!
ik zat zaterdagavond op 644 km/uur
Wordt er een standaard factor gebruikt voor het omrekenen van kw/uur naar km/uur? Als niet dan vergelijken we appels met peren.
Ik zou eigelijk verwachten dat Tesla uitgaat van het gemiddelde verbruik bij omrekenen.
Had overigens wel 2 of 3x dat hij stopte met laden en weer overnieuw begon en snelheid moest opbouwen.
Ook kwam er later nog een rode aanrijden, die wilde helemaal niet laden op de SC, gaf een rood lampje.
Ik denk dat dit komt doordat als iemand de charge port opent met de knop op de kabel, het laadprocess tijdelijk stopt. Heb hetzelfde effect geconstateerd bij de open charge port zender.
ik heb het ook gehad, en was helemaal alleen, 's nachts. En ik heb geen grapjas gezien met Fuzzy's sublieme charge-port-opener.
Interessant punt, echter denk ik dat ze de US laders gebruiken en niet de EU laders (gokje!).Het is bekend dat Tesla gebruikt maakt van standaard laders parallel geschakeld. Om een 120kW lader te krijgen moet je 11 laders van 11kW stapelen.
Stel dat die laders pas 11kW leveren als ze op 16A werken maar dat Tesla ze (net als in onze auto's) "begrensd" heeft, in dit geval stel op 14A, dan kom je precies op 105kW uit.
Een hoop speculatie, maar heb ik een punt hier wellicht?
Met z'n allen bij een Supercharger parkeren en na koffie/shakes bij de Mac gelijktijdig vertrekken heeft ook nadelen: de hele reis naar huis met een open laadklepje rijden, omdat tijdens het wegrijden iemand anders zijn auto afkoppelt (en dus op de knop van de laadkabel drukt) :wink:
Misschien moeten we trouwens een volgende keer voor koffie/fris bij AC binnenlopen. Zij zijn degenen die Tesla die plaatsen aanbieden en het is lullig, en wellicht zelfs contraproductief, als we dan en masse richting McDonald's trekken.