You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zwaaaaar offtopic, maar: Nee, dit laadstation heeft een vaste Type 2 kabel. Je prikt die kabel dus gewoon in de Model S.hier kun je dus gewoon laden met "de kabel van Loek"?
Er is wat tijd overheen gegaan, maar verveelde me gisteravond eindelijk genoeg om de gegevens van 70 screenshots in een Excel over te zetten Hieronder de grafiek van een laadsessie van 29km tot 343km typical range. Ik heb hem op "energy" gezet en daaruit bleek onomstotelijk dat er in die stand geen sprake is van "gemiddeldes": de V*A curve viel zo precies over die van het door de auto gerapporteerde laadvermogen dat ik hem niet in de grafiek heb opgenomen. Wat raar is is het "dipje" in de laadstroom aan het begin van de laadsessie. Ik had een rit van 50km (range mode) achter de rug toen ik aankwam, dus "verwarmen van de batterij" klinkt niet helemaal logisch - maar wie weet. De hoogste meting die ik heb gezien was trouwens 108kW.Die indruk heb ik absoluut. Ook al bij gewoon thuis laden. Als ik even in de auto blijf zitten terwijl ik het laden al heb gestart (gewoon omdat, nou ja, je weet toch ) en ik laat de climate control aan staan, dan rapporteert hij een flink lagere laadsnelheid dan normaal. Als ik dan na een paar minuten de CC uitzet, wordt de "estimated time to charge" wel al heel snel aangepast, maar de laadsnelheid kruipt maar heel langzaam naar boven. Ik heb toen wel eens het laden gestopt en weer gestart, en inderdaad: estimated time blijft hetzelfde, maar de indicatie van de laadsnelheid is wel meteen veel hoger.
Eind van de middag ga ik mijn eerste "range mode/hypermiling" rit maken, kom waarschijnlijk met nog 10km range bij Zevenaar aan. Ik ga hem op "energie" zetten en veel screenshots maken. Maar ik vermoed dat ook met "energy" de laadsnelheid het "gemiddelde over de sessie" aan zal geven. De omrekeningen tussen energy, rated en typical die de auto doet lijken mij heel basaal, ik geloof niet dat de een accurater is of meer informatie geeft dan de ander.
Jammer dat de Superchargers nog niet erg betrouwbaar zijn. Tesla mag nog wel even de puntjes op de i zetten, want de luxe om even wat andere palen te proberen als een of twee andere het niet (goed) doen zal verdwijnen als er steeds meer S'en op de weg komen (en een paar dagen geleden waren dat er al 1.148 in Nederland, als ik De Volkskrant moet geloven).
Gisteravond wilde 2a (geloof ik, zal vanavond even checken) bij Zevenaar niet - kon de stekker niet genoeg naar binnen duwen. Plekje daarnaast (3a?) deed het wel gewoon. Misschien een idee om een Google Docje of zo te maken waarin we, voorzien van datum, kunnen aangeven wanneer er een probleem is met een charge slot? Over de tijd zou het een goed beeld kunnen scheppen van de betrouwbaarheid van SC's. Ook ben ik wel benieuwd of het voorkomt dat de ene MS wel een probleem heeft bij een specifiek charge slot, maar de andere MS niet.Jammer dat de Superchargers nog niet erg betrouwbaar zijn. Tesla mag nog wel even de puntjes op de i zetten, want de luxe om even wat andere palen te proberen als een of twee andere het niet (goed) doen zal verdwijnen als er steeds meer S'en op de weg komen (en een paar dagen geleden waren dat er al 1.148 in Nederland, als ik De Volkskrant moet geloven).
My Model S charging in Oosterhout
View attachment 39863View attachment 39864View attachment 39865View attachment 39866
View attachment 39867View attachment 39868
First time on friday
View attachment 39869
Second time on saturday for back to home ( 340 kms driving)
View attachment 39870
Gisteravond wilde 2a (geloof ik, zal vanavond even checken) bij Zevenaar niet - kon de stekker niet genoeg naar binnen duwen. Plekje daarnaast (3a?) deed het wel gewoon. Misschien een idee om een Google Docje of zo te maken waarin we, voorzien van datum, kunnen aangeven wanneer er een probleem is met een charge slot? Over de tijd zou het een goed beeld kunnen scheppen van de betrouwbaarheid van SC's. Ook ben ik wel benieuwd of het voorkomt dat de ene MS wel een probleem heeft bij een specifiek charge slot, maar de andere MS niet.
Wie weet hoe de ceremonie eruit ziet?
Ik,.... Jij hebt vast te vaak geladen. Alleen is helaas een uurtje geleden mijn Tesla opgehaald ivm diverse storingsmeldingen:crying:. Ben benieuwd of ik m terugkrijg op tijd:frown:.En wie zijn uitgenodigd? (Ik heb niks ontvangen)