Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan niet opmaken of de SC in nederland al aan hun max zitten, maar als ze zo groot zijn in relatief zo'n korte periode, dan moet je nadenken over de ontwikkeling in de nabije toekomst.

misschien naïef, maar ik denk echt wel dat Tesla rekening zal houden met het gebruik van de superchargers om (straks) na te gaan waar er bijkomende nodig zijn.
(eens de grote routes uitgerold zijn)

dus ja, als je in de buurt van een SC komt : laden ! dat is gratis is, is leuk meegenomen.
mij gaat het er vooral om dat het laden snel gaat.
 
Vandaag even staan kletsen met Hotmint (uit Groningen!) die toevallig ook aan het laden was in Oosterhout. Mooie witte P85.
Ik had visible Tesla draaien deze keer. Onderstaand de grafiek van het laden:
supercharger-120114.PNG
 
Van voldoende mensen vraag ik me af hoe ze aan een rijbewijs zijn gekomen. Ik verbaas me hier dus niet echt over.

ik heb daar een radicale mening over : beperkte geldigheidsduur van rijbewijs, 5 jaar.
in de laatste 6 maanden mag je opnieuw examen doen, om verlenging te bekomen voor 5 jaar.

de verkeersregels én de verkeerssituatie veranderen zo snel, dat vele zondagsrijders een opfrisbeurt kunnen gebruiken.
 
Vandaag even staan kletsen met Hotmint (uit Groningen!) die toevallig ook aan het laden was in Oosterhout. Mooie witte P85.
Ik had visible Tesla draaien deze keer. Onderstaand de grafiek van het laden:

Erg leuk om bekenden van het forum tegen te komen!! Kort maar gezellig! En wat zag jouw auto er enorm vet uit zeg!! Zelden zo'n mooie glans gezien. Ik ga zeker na denken over zo'n opti coat behandeling! Jammer dat er maar zo weinig in het noorden rond rijden, even kletsen met een mede tesla eigenaar is altijd leuk. Hoop trouwens dat het volgende week flink gaat sneeuwen! Heb steeds meer het idee dat ik mijn winterbanden+(redelijk lelijke velgen) deze winter voor niets heb gehaald! :smile: Maar ja, heb ze in ieder geval alvast!
 
Sommigen snappen er helemaal niets van ... 'Er staat toch dat je er max. 30 min. mag parkeren?'. Hoe leg je dit uit???

agyduvu9.jpg

Toch begrijp ik een paar dingen niet:

Waarom staan er P borden, terwijl het L(aad) plaatsen zijn?
Superchargers zijn primair bedoeld om lange afstanden te rijden. Een half uur laden is onvoldoende om van SC naar SC te rijden. Waarom dan maximaal een half uur?

Wie begrijpt dit wel? Die chauffeur van die Panda doet mijns inziens in zijn onwetendheid niets fout.
 
Toch begrijp ik een paar dingen niet:

Waarom staan er P borden, terwijl het L(aad) plaatsen zijn?
Superchargers zijn primair bedoeld om lange afstanden te rijden. Een half uur laden is onvoldoende om van SC naar SC te rijden. Waarom dan maximaal een half uur?

Wie begrijpt dit wel? Die chauffeur van die Panda doet mijns inziens in zijn onwetendheid niets fout.

Klopt. Volgens de borden doet de Panda niets verkeerd. Dat is toch vreemd? Waarom geen EV only borden?
 
Toch begrijp ik een paar dingen niet:

Waarom staan er P borden, terwijl het L(aad) plaatsen zijn?
Superchargers zijn primair bedoeld om lange afstanden te rijden. Een half uur laden is onvoldoende om van SC naar SC te rijden. Waarom dan maximaal een half uur?
Helemaal leeg kom je nooit aan. Afstanden tussen de SC's is max 250 km. Half uur laden is 300km. (min of meer)
 
Nou niet helemaal kwam ik vandaag achter. Ik plan een trip naar Genève en de laatste SC (Lully Zwitserland) is 353km van de vorige (Aichstetten). Ik twijfel of ik dat ga halen....

Hier al naar gekeken: http://www.erouting.net ??

Opgezet door Tesla-rijders. Ze houden ook rekening met hoogteverschillen op de route. Heb er zelf nog geen concrete ervaring mee, maar vind het wel veelbelovend.Je moet je eerst aanmelden om van alle features gebruik te kunnen maken.
 
Hier al naar gekeken: http://www.erouting.net ??

Opgezet door Tesla-rijders. Ze houden ook rekening met hoogteverschillen op de route. Heb er zelf nog geen concrete ervaring mee, maar vind het wel veelbelovend.Je moet je eerst aanmelden om van alle features gebruik te kunnen maken.

Thanks ben het nu aan het proberen. Moet mij inderdaad aanmelden bij een groep om met de superchargers te kunnen "rekenen", nu wachten op toegang :D