Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Aan mijn slechte iphone foto's is ook al een aparte thread besteed :(
Ik kan het hebben hoor.
Geen award ontvangen vandaag. Wel een gratis cappuccino.
Ach jij KAN tenminste superchargen. Ik kreeg mijn Tesla zaterdag terug, ivm een paar storingsmeldingen was ie woensdagavond opgehaald. Men heeft het complete accupakket vervangen schijnt:frown:. Ik dacht kom laat ik ook maar eens een stukkie gaan rijden. Gebeld of een vriend in Zutphen thuis was met de lunch, ik was er om 12 uur. Mooie demo rit gemaakt, hij is helemaal om:biggrin:. Accu lekker leeg gereden en met nog een km of 40 te gaan bij de supercharger in Zevenaar aangekomen. Kon ik gelijk ook even demonstreren hoe mooi dat gratis laden is. Krijg ik de melding "superchargen niet mogelijk":scared:. 3 palen geprobeerd. Tesla helpdesk kon m'n probleem op afstand helaas niet oplossen. In een sukkelgangetje terug naar Zutphen. De Tesla op 350m afstand aan een 11kw paal kunnen zetten. Ook maar voor het diner bij ze aangeschoven:mad:. Uiteindelijk om 7 uur voldoende geladen om weer thuis te komen. Maar goed dat we met de kerst niet met het gezin richting Oostenrijk zijn gegaan om te stranden bij de 1e supercharge poging. Hopelijk wordt t snel opgelost.:crying:
 
Aan mijn slechte iphone foto's is ook al een aparte thread besteed :(
Ik kan het hebben hoor.
Geen award ontvangen vandaag. Wel een gratis cappuccino.

Trek het je niet aan Maurice. Dat ik jouw foto's heb gebruikt is volledig toevallig. Op dit forum had ik er nog zo wel een paar honderd kunnen scoren :)
Je woont een eind uit de buurt, maar zou je eens boven Amsterdam belanden, maak ik graag een paar goede foto's van je MS.
 
Trek het je niet aan Maurice. Dat ik jouw foto's heb gebruikt is volledig toevallig. Op dit forum had ik er nog zo wel een paar honderd kunnen scoren :)
Je woont een eind uit de buurt, maar zou je eens boven Amsterdam belanden, maak ik graag een paar goede foto's van je MS.

No hard feelings hoor. Ik ga binnenkort ook eens een poging wagen om wat betere foto's te maken.
 
Gevonden op Twitter: een recente foto van het supercharger dashboard

View attachment 40348

Oosterhout doorgestoten naar plek 4, en Zevenaar plek 7 :)

Wel leuk om te zien hoe ze die Texanen gevangen houden in hun eigen Lonely Star State.:smile:

En 'fly-over-country' is voor de MS kennelijk ook 'drive-around-country'.

En Europa staat bij Tesla nog niet echt op de kaart...

Verder vooroordeel bevestigend dat de Nederlanders de grootste free-loaders zijn.
 
Goh, zeg tegen een nederlander dat iets gratis is...
Ik denk dat de nederlanders het eerste hun "pre-pay" investering om gratiz te laden bij een Supercharger hebben opgebruikt.
We halen die amerikanen, die hun auto al meer dan een jaar hebben, in met gemak :biggrin:

Heeft ook wel te maken met de relatief hoge Tesla intensiteit in Nederland. Relatief erg veel auto's voor een klein gebied. Alleen in CA kan ik me voorstellen dat dit op bepaalde plekken vergelijkbaar is...
Toch heb ik niemand nog horen klagen over wachtrijen ..
 
Wat voor storing meldingen "Auto heeft onderhoud nodig"? en kwamen deze storingen na een range charge?
Nee, ik heb dinsdagavond de laatste update geïnstalleerd. De auto was 60% vol en stond niet aan de lader. Ben woensdag niet weggeweest. Toen ik s 'avonds de auto op de oprit verplaatste kreeg ik de meldingen: Auto heeft onderhoud nodig, laat veersysteem nakijken, verlaat uw voertuig, spanning 12V batterij laag. Zaterdagochtend auto retour ontvangen met naar verluid een nieuw accupack; er zou een verbinding niet goed gezeten hebben. Later op de dag met bijna lege accu geprobeerd te laden bij station Zevenaar. Kreeg toen de melding Superchargen niet mogelijk. aan een 11kW paaltje laadde hij wel. Na 4 uur kon ik weer naar huis:mad:.