Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Dit is natuurlijk wel mijn grote angst: Ik wil in September met vrouw en de kleine (dan net 1 jaar oud) naar het Lago Maggiore. De enige logische route is op dit moment Wilnsdorf, bad rappenau, Egerkingen.... Zuinig rijdend wel te halen, maar als er dan dus 1 al dan niet demonstratief zugeparkt is, dan heb ik geen alternatieven....

Een situatie als deze hebben we nog niet eerder gezien en daarom zal het nog wel een uitzondering zijn. Op zich kan ik me wel voorstellen dat men, als die plekken op een rij toch leeg zijn, daar de auto's neerzet om bijvoorbeeld een foto te maken. De eigenaren zullen ook wel niet ver uit de buurt zijn en, net als wij met onze Tesla, doorlopend een oogje in het zeil houden. Ziet men dan een Tesla die wil laden dan lijkt het mij sterk dat men niet bereid zal zijn plaats te maken. Over het algemeen is er belangstelling voor een Tesla, juist uit de hoek van de liefhebbers als deze en dus is er ook kans op een positief gesprek zoals we dat al zo vaak hebben meegemaakt.

Ze zullen er ook niet erg lang staan en een groep als deze is er niet op uit om problemen te krijgen. Dus ik zou me er niet door laten weerhouden.

Het maakt ook verschil op welk tijdstip je reist. Ik rijd graag ook in de nacht en dan zal dit zeker niet voorkomen. Voorlopig enkel "eenzaamheid" als enige bij de zes of acht stalls :)

Mooie supercharger inderdaad!
 
Klopt, toen ik terug kwam 40 min later, was alles leeg.
Het was wel zo beleefd geweest om even iets van een tel. Nr achter te laten. Het was niet te zien of Testa's moesten laden.
Hoe dan ook. Op de terugweg morgen ga ik eens lekker eten bij connie's dinner. Zag er erg appetijtelijk uit dat eten EN ze hebben een aparte tafel gereserveerd voor Testa eigenaren
 
Net wel iets vreemds in Oosterhout. Ik kom aanrijden, met nog 211 (typical) op de teller. Begint op 80kW en zakt naar 60kW binnen paar minuten. Stond er helemaal alléén. op Stal 2A. Verplaats ik hem naar 1B, met 288 typical komt hij niet boven de 53kW uit. Op 313 typical naar 46kW en op 322 zit ik op dezelfde snelheid als met een Zoë op een AC lader (43kW). Vorige keer zat ik op 95kW met 185km Typical. Kloppen deze waardes?
 
Net wel iets vreemds in Oosterhout. Ik kom aanrijden, met nog 211 (typical) op de teller. Begint op 80kW en zakt naar 60kW binnen paar minuten. Stond er helemaal alléén. op Stal 2A. Verplaats ik hem naar 1B, met 288 typical komt hij niet boven de 53kW uit. Op 313 typical naar 46kW en op 322 zit ik op dezelfde snelheid als met een Zoë op een AC lader (43kW). Vorige keer zat ik op 95kW met 185km Typical. Kloppen deze waardes?

Nee hoor, dat is niet vreemd. Die waardes komen heel goed overeen met de grafiek die één van onze mede forumleden (Merijn) heeft gemaakt over het laadverloop. Kijk maar op Tesla | Home. Naarmate de range in km op de teller groter wordt neemt de laadsnelheid af.
 
Nee hoor, dat is niet vreemd. Die waardes komen heel goed overeen met de grafiek die één van onze mede forumleden (Merijn) heeft gemaakt over het laadverloop. Kijk maar op Tesla | Home. Naarmate de range in km op de teller groter wordt neemt de laadsnelheid af.

Bij nader inzien, ik had altijd mijn instellingen op km staan, en nu op kW. Ik zie dat het inderdaad wel klopt. Maar als ik op de zaak op 11kW ga laden, dan gaat het laatste stukje sneller dan als ik dus met DC op de SUC aan het laden ben. Ga dit maandag eens ff checken. Had vandaag nl een full charge gedaan om te testen ivm mijn aanstaande trip naar Parijs. Als ik het zo zie kan ik beter full vertrekken vanuit woonplaats (Omgeving Rotterdam) en in één keer 200km doorrijden naar Nijvel/Nivelles en daar op 68kW gaan laden. Oosterhout is 24km omrijden.

Overigens, heb wel gemerkt dat typical in mijn geval ondanks een heel stuk 130km/u rijden 95% overeenkomt met daadwerkelijk verbruik vanuit Oosterhout naar huis (80 km). Tijdens het laden bleef hij op 398 hangen, en heb hem maar op een gegeven moment afgebroken. Pas na 6km ging hij naar 397.

Als ik op 103 KM/u rij, typical = daadwerkelijk. Valt me echt niet tegen met 21"

Heb wel even mijn schema aangepast met laadtijden. Ga binnenkomt 4500 km trip maken.. best wel spannend.
 
Dit is natuurlijk wel mijn grote angst: Ik wil in September met vrouw en de kleine (dan net 1 jaar oud) naar het Lago Maggiore. De enige logische route is op dit moment Wilnsdorf, bad rappenau, Egerkingen.... Zuinig rijdend wel te halen, maar als er dan dus 1 al dan niet demonstratief zugeparkt is, dan heb ik geen alternatieven....
In zo'n geval loop ik naar binnen en vraag ik of ik m weg zal zetten(slepen) voor ze of dat ze het liever zelf doen:cool:. Als ik geen idee heb van wie de auto is laat ik het kenteken omroepen ivm schade, komt de eigenaar ook altijd snel aanlopen:rolleyes:.
 
valkzwolle.jpg


Zwolle is er bijna klaar voor!
 
Het nadeel wat ik zie aan SuperChargers bij Hotels is dat S'en (en toekomstige X'en en 3's) er langer zullen staan. Mensen parkeren de auto, gaan eten (of er zelfs overnachten) en laten de auto er dan zo maar een paar uur staan.

In de VS gebeurd dit al bij bioscopen. S aan de lader en naar de bioscoop.
 
Het nadeel wat ik zie aan SuperChargers bij Hotels is dat S'en (en toekomstige X'en en 3's) er langer zullen staan. Mensen parkeren de auto, gaan eten (of er zelfs overnachten) en laten de auto er dan zo maar een paar uur staan.

In de VS gebeurd dit al bij bioscopen. S aan de lader en naar de bioscoop.

Ik denk dat juist en EV rijder dit zal begrijpen. Je gaat laden, en als hij vol is, verplaats je hem. Ik heb een e-mail gekregen vanuit het Mercure Hotel op mijn vraag of ik na het laden nog een parkeerplaats moet reserveren:
Further to your booking made for the night of 22nd August 2014, we inform you it is not necessary to book a place on the parking.
There is parking place near the supercharger Tesla and the hotel is in a motel style we give you a room near bulding where is the supercharger.

Ook heb ik eens ergens gelezen dat je een soort QR code kan maken, die je achter je voorruit kunt plakken met instructies. Als iemand die barcode dan scanned, zal er een SMS en/of e-mail worden verzonden naar je zonder dat de persoon die scanned je details kan zien (Gaat via rrn online systeem) Ik heb lopen zoeken, maar kan het niet meer vinden, iemand die dit weet? Is namelijk de perfecte oplossing.
 
Je kan makkelijk op http://nl.qr-code-generator.com/#info_dynamisch een QR code aanmaken waarbij je een sms laat versturen naar je eigen gsm nummer.


Ik denk dat juist en EV rijder dit zal begrijpen. Je gaat laden, en als hij vol is, verplaats je hem. Ik heb een e-mail gekregen vanuit het Mercure Hotel op mijn vraag of ik na het laden nog een parkeerplaats moet reserveren:
Further to your booking made for the night of 22nd August 2014, we inform you it is not necessary to book a place on the parking.
There is parking place near the supercharger Tesla and the hotel is in a motel style we give you a room near bulding where is the supercharger.

Ook heb ik eens ergens gelezen dat je een soort QR code kan maken, die je achter je voorruit kunt plakken met instructies. Als iemand die barcode dan scanned, zal er een SMS en/of e-mail worden verzonden naar je zonder dat de persoon die scanned je details kan zien (Gaat via rrn online systeem) Ik heb lopen zoeken, maar kan het niet meer vinden, iemand die dit weet? Is namelijk de perfecte oplossing.
 
Ik denk dat juist en EV rijder dit zal begrijpen. Je gaat laden, en als hij vol is, verplaats je hem. Ik heb een e-mail gekregen vanuit het Mercure Hotel op mijn vraag of ik na het laden nog een parkeerplaats moet reserveren:
Further to your booking made for the night of 22nd August 2014, we inform you it is not necessary to book a place on the parking.
There is parking place near the supercharger Tesla and the hotel is in a motel style we give you a room near bulding where is the supercharger.

Ook heb ik eens ergens gelezen dat je een soort QR code kan maken, die je achter je voorruit kunt plakken met instructies. Als iemand die barcode dan scanned, zal er een SMS en/of e-mail worden verzonden naar je zonder dat de persoon die scanned je details kan zien (Gaat via rrn online systeem) Ik heb lopen zoeken, maar kan het niet meer vinden, iemand die dit weet? Is namelijk de perfecte oplossing.

'SuperchargerQR' voor iPhone, iPod touch en iPad in de App Store op iTunes

Maar de recensies zijn niet heel positief. Nog te weinig gebruikers en werkt niet altijd goed.