Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Het gaat mij er met name om dat je nu tesla eigenaren teleurstelt en een negatieve SUC ervaring geeft.
Bij het plannen van een skitrip in de krokusvakantie hou je rekening met eventuele druk bezette SUC's (zoals Wilnsdorf), maar een flinke wachtrij op een gemiddelde werkdag verwacht je niet.
Ook met 12 of 16 stalls is dit taxi probleem niet zo maar opgelost volgens mij. Op mijn skitrip vond ik het al jammer als de laadsnelheid niet maximaal was omdat je een stall moest delen.
 
Het gaat mij er met name om dat je nu tesla eigenaren teleurstelt en een negatieve SUC ervaring geeft.
Bij het plannen van een skitrip in de krokusvakantie hou je rekening met eventuele druk bezette SUC's (zoals Wilnsdorf), maar een flinke wachtrij op een gemiddelde werkdag verwacht je niet.
Ook met 12 of 16 stalls is dit taxi probleem niet zo maar opgelost volgens mij. Op mijn skitrip vond ik het al jammer als de laadsnelheid niet maximaal was omdat je een stall moest delen��.

Uitbreiden lijkt me ook niet slim, we hebben meer aan nog meer SuperChargers met zeg 6 of 8 stalls ipv een paar hele grote.

Plaats er één langs de A4 of bij Utrecht en je maakt mensen blij.


Betreft SuperCharger snelheden, ik heb een topic in het internationale gedeelte gemaakt over hoe ik het vind aanvoelen na 72.000km: SuperCharging starts to feel slow
 
Vanmiddag tussen 15:30 en 16:10 uur geladen bij SuC Amsterdam. Het was er weer erg druk met taxi's, maar er waren steeds wel 1 of 2 plaatsen vrij.

Goed nieuws vond ik dat dit de eerste keer was dat in Amsterdam het laadvermogen met 100 kW (met 7 stalls bezet) 'normaal' was, na 3 keer eerder laden met slechts tussen de 50 en 65 kW. Sta dus gelukkig nog niet op een of andere 'afknijplijst' van Tesla :)
 
Gisteren mijn T in Tilburg opgehaald, had zijn eerste service, na mijn opmerking dat Oosterhout door A'dam wel van de troon gestoten zou worden werd gemeld dat men afspraken aan het maken is met de Taxi branche daar om de druk daar te verminderen, men realiseert zich dus dat A'dam oneigenlijk belast word door taxi's die een klant oproep afwachten aan de lader, deze laatste opmerking is mijn interpretatie.
 
Gisteren mijn T in Tilburg opgehaald, had zijn eerste service, na mijn opmerking dat Oosterhout door A'dam wel van de troon gestoten zou worden werd gemeld dat men afspraken aan het maken is met de Taxi branche daar om de druk daar te verminderen, men realiseert zich dus dat A'dam oneigenlijk belast word door taxi's die een klant oproep afwachten aan de lader, deze laatste opmerking is mijn interpretatie.

aannames klopt niet: deze taxi's worden niet opgeroepen maar doen dienst als Schiphol taxis en kunnen alleen passagiers ophalen van Schiphol en rijden meestal leeg terug.
 
En dan is een snelle laadmogelijkheid voor deze jongens (nog dichter) bij de plek waar ze moeten wachten de beste oplossing. Als ik hen was zo ik met Tesla rond de tafel gaan zitten en kijken hoe er zsm een Suc-(achtige) laadmogelijkheid op Schiphol gerealiseerd kan worden. (Daar gaan wij vervolgens allemaal ook staan natuurlijk. Want wij hebben ook voor de Suc-optie betaald...:tongue:).
 
En dan is een snelle laadmogelijkheid voor deze jongens (nog dichter) bij de plek waar ze moeten wachten de beste oplossing. Als ik hen was zo ik met Tesla rond de tafel gaan zitten en kijken hoe er zsm een Suc-(achtige) laadmogelijkheid op Schiphol gerealiseerd kan worden. (Daar gaan wij vervolgens allemaal ook staan natuurlijk. Want wij hebben ook voor de Suc-optie betaald...:tongue:).

Misschien is het een idee als ze bij hun blauwe collega's informeren hoe die dat toch geregeld hebben.....
 
[humor aan]

Beste Basvk,:eek:

Ik heb in mijn business case rekening gehouden met deze SuC:wink:, en mijn P85D is onzuiniger dan mijn P85 (eerste periode 230 wh/km ipv 200 en dat ligt echt niet aan mijn rijstijl:wink:) en daarom vind ik het niet prettig dat jij die nu ook wil gaan gebruiken.:biggrin:

[humor uit]

- - - Updated - - -

- - - Updated - - -

grond ligt al een tijdje open in eindhoven. dat er een SUC komt is geen geheim meer, vraag is wanneer... iemand?

Gaat niet heel lang meer duren. Bel maar een keer om bij te praten:wink:
 
[humor aan]

Beste Basvk,:eek:

Ik heb in mijn business case rekening gehouden met deze SuC:wink:, en mijn P85D is onzuiniger dan mijn P85 (eerste periode 230 wh/km ipv 200 en dat ligt echt niet aan mijn rijstijl:wink:) en daarom vind ik het niet prettig dat jij die nu ook wil gaan gebruiken.:biggrin:

[humor uit]
Je denkt toch niet dat ik rekening ga houden met wat particuliertjes of wat? :-D