Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Telekom Ladestrom - new kid in town

This site may earn commission on affiliate links.
Zonet deze laadpas eens uitgeprobeerd bij een van de talrijke Allegolaadpalen in België. De 11 kW laadpalen die je in heel wat dorpen en op parkings tegenkomt. Activeren van de laadpaal werkte perfect, dus de pas werkt ook in België op die Allego's. Die geven trouwens 3f19A. Goed nieuws is dat, want dergelijke laadpalen kom je veel tegen.

1549566808_android.jpg
 
Ik wil me net gaan aanmelden voor deze laadpas, maar dan moet ik een vinkje zetten bij:

Nu kan ik het wel privé betalen en weer doorbelasten aan de zaak, maar handig is anders.

Volgens mij bedoelen ze dat de stroom niet voor je business moet zijn. Oftewel het verschil tussen een auto op de zaak en een auto voor de zaak. Toeren als zzp of op de bv is oké maar taxiën dus niet.

Overigens is de TL-laadpas over een maand (4 cent/min) alleen nog interessant t.o.v. thuisladen bij DC-laders omdat die zgn. smart straatpaaltjes plots bedenken dat je maar een paar Ampère krijgt plus een idle fee. In NL is bevestigd dat Allego DC & AC werkt en FastNed DC niet.
Mijn beleid:
- zoveel mogelijk thuis i.v.m. gemak (‘s ochtends vol) à 24 cent/kWh
- zo nodig SuC’s onderweg
en indien onontkoombaar
- 11AC Allego (60 min. x 4 cent = 240 cent/~10 kWh = ~24 cent/kWh + idle fee!)
- 50DC FastNed => Maingau (30 cent/ kWh)
- 50DC Allego => Telekom Ladestrom (60 min. x 4 cent = 240 cent/~40 kWh = ~6 cent/kWh)
 
  • Informative
Reactions: EurekaUltd
Volgens mij bedoelen ze dat de stroom niet voor je business moet zijn. Oftewel het verschil tussen een auto op de zaak en een auto voor de zaak. Toeren als zzp of op de bv is oké maar taxiën dus niet.

Overigens is de TL-laadpas over een maand (4 cent/min) alleen nog interessant t.o.v. thuisladen bij DC-laders omdat die zgn. smart straatpaaltjes plots bedenken dat je maar een paar Ampère krijgt plus een idle fee. In NL is bevestigd dat Allego DC & AC werkt en FastNed DC niet.
Mijn beleid:
- zoveel mogelijk thuis i.v.m. gemak (‘s ochtends vol) à 24 cent/kWh
- zo nodig SuC’s onderweg
en indien onontkoombaar
- 11AC Allego (60 min. x 4 cent = 240 cent/~10 kWh = ~24 cent/kWh + idle fee!)
- 50DC FastNed => Maingau (30 cent/ kWh)
- 50DC Allego => Telekom Ladestrom (60 min. x 4 cent = 240 cent/~40 kWh = ~6 cent/kWh)


De allego straatpalen van 22kw en 10kw heb ik er nog geen een mee gemaakt die het deed
 
  • Disagree
Reactions: FairFrank
De 99kW gratis heb ik bijna opgemaakt, vergeet dit niet op te maken voor 1 april.

Na 1 april zal ik de kaart nog steeds gebruiken. Ik sta wel eens bij een paal van Ecotap waar ik met 17kW laad. Dan is het toch goedkoper dan 34 cent per kWh te betalen.
 
De paal stat op de allego app, maar het is een Nuon paal volgens mij.

Ecotap heb ik net kunnn laden met deze pas


Fijn dat u het nu nagekeken heeft. Dank daarvoor.
Ja, er is verschil tussen paaltjes- en serviceproviders. Check dus altijd eerst de paalboer voordat je stelt met welke laadpassen je kunt oogsten.

In NL zijn bij mijn weten nu Allego-laders via Telekom-Ladestrom te gebruiken.
 
Het vervelende is wel dat als je op de allego app kijkt dat die palen van Nuon en andere partijen daar wel weer worden weergegeven. Als ik hier ook een paal aanvraag krijg ik antwoord van allego.nl maar is het dus wel een Nuon paal als hij geplaatst wordt.
 
Zojuist mail ontvangen ...
Ik zal de niet ontvangen pas daarom ook niet gaan gebruiken .

Je kunt ook laden met de app. QR-code of nummer ingeven.

Enkele alinea's uit de e-mail:

"Ab April 2019 wird unser Ladestrom-Angebot einen neuen Namen tragen: GET CHARGE."
"Tarifmodell ab 3. April:
An bevorzugten Ladestellen ladet Ihr dann AC mit 29 Cent/kWh und DC mit 39 Cent/kWh.
An sonstigen Ladestellen ladet Ihr zukünftig mit einheitlich 89 Ct/kWh."


"Anfang April erscheint die neue GET CHARGE App, die es Euch ermöglicht, nach bevorzugten Ladestellen zu filtern und diese bevorzugt zu nutzen. Die Telekom Ladestrom App wird Anfang April automatisch von der GET CHARGE App abgelöst. "

"Wer schon jetzt zu den bevorzugten Partnern gehört und viele weitere Informationen rund um GET CHARGE findet Ihr ab sofort unter telekom.de/get-charge."

"Dafür wollen wir uns bedanken: Am 1. und 2. April 2019 kann die gesamte Telekom Ladestrom Community an allen Ladepunkten in unserem Netz kostenlos laden!"

Op de website:
"GET CHARGE wird im Lauf des Aprils erfreulicherweise auch an Ladepunkten von Fastned verfügbar sein. Bereits ab 01. April 2019 ist GET CHARGE an Ladestellen von ladenetz verfügbar."
 
Dat is apart, ik heb daar als gebruiker helemaal geen bericht over gehad van ze dat de tarieven veranderen of aangepast worden. Of is het alleen voor nieuwe klanten?? Of ik krijg het bericht misschien nog via mijn mail. Ik neem aan dat als je zulke prijsveranderingen maakt dat je wel van tevoren je klanten er even van op de hoogte stelt.
 
Dat is apart, ik heb daar als gebruiker helemaal geen bericht over gehad van ze dat de tarieven veranderen of aangepast worden. Of is het alleen voor nieuwe klanten?? Of ik krijg het bericht misschien nog via mijn mail. Ik neem aan dat als je zulke prijsveranderingen maakt dat je wel van tevoren je klanten er even van op de hoogte stelt.
Ik heb helaas vandaag ook per mail de nieuwe tarieven ontvangen. Jammer hoor...
 
An bevorzugten Ladestellen ladet Ihr dann AC mit 29 Cent/kWh und DC mit 39 Cent/kWh.
An sonstigen Ladestellen ladet Ihr zukünftig mit einheitlich 89 Ct/kWh."


Wat zijn in dit geval de zgn bevorzugten Ladestellen ?

BEVORZUGTE

  • Allego
  • Fastned*
  • Innogy
  • Ionity
  • ComfortCharge
  • ChargeCloud
  • Bosch
  • Digital Energy Solutions (DES)
  • LastMileSolutions
  • Stadtwerke Lindau
  • Enio
  • EVH
  • ...
Mooie lijst met Allego, LastMileSolutions (Ecotap), Fastned. Wel de vraag of Nederland er ook onder valt.

Totnutoe zie ik de Nederlandse transacties sowieso niet gefactureerd. Ik gooi de kaart dus zeker nog niet weg.