Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app 4.x

This site may earn commission on affiliate links.
Dan heb ik blijkbaar het master account. Ik weet niet of dat gebruikelijk is, of een omissie van de leasemaatschappij.
View attachment 762124
Geen idee eigenlijk. Misschien iets met het achterliggende type van leasing?
Ik heb ook een tijdje de master gehad bij m'n vorige model en toen is Leaseplan dit om beginnen te gooien naar de secondary.
Toen ik de acceleration boost aankocht, stond die ook op naam van Leasplan (het factuur)
Waarschijnlijk om tegen te gaan dat men opties op de wagens begint te smijten zonder toestemming.
Wel zuur en daarom ben ik dan maar voor de Performance gegaan omdat ik er niet zeker was dat ik na de aankoop zelf de boost erop kon smijten.
 
Alphabet. Maar ik ga niet klikken op "Toevoegen"...:)

Welk voordeel heeft het hebben van het Master account? Er speelt door mijn hoofd wel eens de gedachte om de MS over te nemen aan het eind van de leaseperiode. Als ik de huidige voordelen van premium connectivity en gratis super charging kan behouden, zou het zeker meewegen in die beslissing...
In principe kan dan de leasemaatschappij eigenlijk aan alle info.. waar je bent, hoe snel je rijdt, auto openen,.. vind het zelf maar een enge gedachte. Heb het even gehad op de wagen die niet geleased is maar waar het bedrijf deze wagen had aangekocht. Na wat discussies ivm wie betaald nu de supercharger kosten heb ik volledige eigendom gekregen. Het was toen en nu nog niet mogelijk om de supercharger betaling via 2de account te laten lopen.
 
In principe kan dan de leasemaatschappij eigenlijk aan alle info.. waar je bent, hoe snel je rijdt, auto openen,.. vind het zelf maar een enge gedachte. Heb het even gehad op de wagen die niet geleased is maar waar het bedrijf deze wagen had aangekocht. Na wat discussies ivm wie betaald nu de supercharger kosten heb ik volledige eigendom gekregen. Het was toen en nu nog niet mogelijk om de supercharger betaling via 2de account te laten lopen.
Is dat geen privacy dingetje? Tesla heb ik toestemming gegeven maar met de leasingmaatschappij heb ik (rechtstreeks) geen uitstaans, zelfs in de car policy staat dit niet gestipuleerd. Ik ga het eens navragen bij leaseplan hoewel ik een weinig zeggende reactie terugverwacht. Trouwens verbruikscijfers kan men evengoed via hun geleverde kaarten nagaan.
 
Trouwens verbruikscijfers kan men evengoed via hun geleverde kaarten nagaan.
Bij diesel en benzine konden ze dat perfect. Maar bij elektrische auto’s niet.

Je laadt namelijk niet altijd op met hun pasje. Bijvoorbeeld op 220, bij een Supercharger of bij een gratis laadpaal.

Een leasemaatschappij heeft dus geen (goed) zicht op het stroomverbruik van hun elektrische auto’s. Nu krijgen ze op deze manier inzicht in het verbruik van hun Tesla’s. Dat is waardevolle informatie. Hoewel het de vraag is hoe ze deze data in hun vooroorlogse back-office gaan krijgen natuurlijk.
 
Alphabet. Maar ik ga niet klikken op "Toevoegen"...:)

Welk voordeel heeft het hebben van het Master account? Er speelt door mijn hoofd wel eens de gedachte om de MS over te nemen aan het eind van de leaseperiode. Als ik de huidige voordelen van premium connectivity en gratis super charging kan behouden, zou het zeker meewegen in die beslissing...
Ik ben benieuwd hoe snel ze er achterkomen als je FSD besteld. Ik denk dat ze het terugdraaien of dat je uiteindelijk zelf de rekening gaat betalen:)
Het voordeel van een master account is beperkt. Tot heden kon je alleen de extras als FSD bestellen als je een master account had, sinds kort heb je dus ook de mogelijkheid de laadhistorie te zien.

Premium connectiviteit s gekoppeld aan de auto en niet aan de gebruiker. Gratis supercharging weet ik niet hoe dat geregeld is.
 
Bij diesel en benzine konden ze dat perfect. Maar bij elektrische auto’s niet.

Je laadt namelijk niet altijd op met hun pasje. Bijvoorbeeld op 220, bij een Supercharger of bij een gratis laadpaal.

Een leasemaatschappij heeft dus geen (goed) zicht op het stroomverbruik van hun elektrische auto’s. Nu krijgen ze op deze manier inzicht in het verbruik van hun Tesla’s. Dat is waardevolle informatie. Hoewel het de vraag is hoe ze deze data in hun vooroorlogse back-office gaan krijgen natuurlijk.
ik laad thuis ook met hun pasje hoor maar ik snap je punt enkel gaat het hier wel iets verder dan verbruiksgegevens natuurlijk. Fijn dat ze dat willen weten maar we geven op die manier toch iets teveel info weg.
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe dit gdpr/pii gewijs ineen steekt. Data tussen 2 partijen wordt gedeeld en een 3° gaat ermee lopen 🤔
 
Ik ben benieuwd hoe snel ze er achterkomen als je FSD besteld. Ik denk dat ze het terugdraaien of dat je uiteindelijk zelf de rekening gaat betalen:)
Het voordeel van een master account is beperkt. Tot heden kon je alleen de extras als FSD bestellen als je een master account had, sinds kort heb je dus ook de mogelijkheid de laadhistorie te zien.

Premium connectiviteit s gekoppeld aan de auto en niet aan de gebruiker. Gratis supercharging weet ik niet hoe dat geregeld is.
Het wordt verekend met de visa kaart die aan je wagen hangt (ik heb dus betaald) maar de factuur stond op naam van leaseplan….was “vreemd”.

Voor premium connectivity weet ik het dus ook niet voorlopig. Ik kan het niet selecteren indien het komt te vervallen. Nu bij de vorige heb ik er bijna 2 jaar van kunnen genieten (ik heb hem niet 4 jaar gehouden) zonder te betalen dus ik vermoed dat dit in de leaseprijs zit. Staat ook als meegeleverd pakket in het display.
 
Bij diesel en benzine konden ze dat perfect. Maar bij elektrische auto’s niet.

Je laadt namelijk niet altijd op met hun pasje. Bijvoorbeeld op 220, bij een Supercharger of bij een gratis laadpaal.

Een leasemaatschappij heeft dus geen (goed) zicht op het stroomverbruik van hun elektrische auto’s. Nu krijgen ze op deze manier inzicht in het verbruik van hun Tesla’s. Dat is waardevolle informatie. Hoewel het de vraag is hoe ze deze data in hun vooroorlogse back-office gaan krijgen natuurlijk.
Superchargen stuurt Tesla periodiek automatisch door naar de leasemaatschappij. Thuisladen gaat via de backoffice van TheNewMotion en alle andere laadsessies gaan (bij mij) via een tag van The NewMotion en worden ook automatisch verrekend. Alle laadsessies lopen dus via de leasemaatschappij en zo hebben ze dus volledig inzicht in verbruik, net als vroeger bij een ICE met tankpas.
 
Superchargen stuurt Tesla periodiek automatisch door naar de leasemaatschappij. Thuisladen gaat via de backoffice van TheNewMotion en alle andere laadsessies gaan (bij mij) via een tag van The NewMotion en worden ook automatisch verrekend. Alle laadsessies lopen dus via de leasemaatschappij en zo hebben ze dus volledig inzicht in verbruik, net als vroeger bij een ICE met tankpas.
Bij jou wel. Maar dat is dus niet bij iedereen zo.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
Ik heb gratis superchargen dankzij een referral code destijds. Bij een eventuele overname zou ik gratis superchargen best graag behouden. Is volgens mij gekoppeld aan de eigenaar. Als de eigenaar verandert, vervalt dit recht volgens mij. Wat ik me dus afvraag: als ik de auto overneem van de leasemaatschappij, komt Tesla er dan achter? Ik kan met mijn huidig (blijkbaar master account) toch gewoon alles blijven doen?
 
Ik heb nu 4.5.1. maar als ik details bekijken druk krijg ik heel kort een submenu waarna ik een grijs scherm krijg met het Tesla teken. Verder komt ie niet.
Hij loopt niet vast want ik kan het gewoon sluiten etc maar er komt niets op mijn scherm.
Ik heb nog een Samsung S7 maar dat zou het probleem toch niet moeten zijn.
 
Ik heb nu 4.5.1. maar als ik details bekijken druk krijg ik heel kort een submenu waarna ik een grijs scherm krijg met het Tesla teken. Verder komt ie niet.
Hij loopt niet vast want ik kan het gewoon sluiten etc maar er komt niets op mijn scherm.
Ik heb nog een Samsung S7 maar dat zou het probleem toch niet moeten zijn.
Dit probleem heb ik met een s10 ook. Dus nee dat ligt niet aan je telefoon.
 
Ik heb nu 4.5.1. maar als ik details bekijken druk krijg ik heel kort een submenu waarna ik een grijs scherm krijg met het Tesla teken. Verder komt ie niet.
Hij loopt niet vast want ik kan het gewoon sluiten etc maar er komt niets op mijn scherm.
Ik heb nog een Samsung S7 maar dat zou het probleem toch niet moeten zijn.
Idem, met 4.5.1.864. Een halve seconde lang een lijst met onderwerpen en dan een zwart scherm met een Tesla-T. Android OnePlus telefoon
 
  • Like
Reactions: Hbrink