Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app 4.x

This site may earn commission on affiliate links.
Wat mij opvalt is dat als ik de app open het resterendr bereik direct wordt weergegeven terwijl de koppeling met de Tesla pas zeg 15 seconden later plaatsvindt.
Dat is de range van de vorige synchronisatie. Kan van mij soms van een dag geleden zijn.
Na de koppeling wordt die range aangepast naar de actuele situatie.
Als die verschilt zie je die verspringen. Als je echter om het kwartier de range checkt verschilt die niet en valt het niet op.
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Vraagje over de oplaadstatistieken. Ik laad aan een stopcontact totdat er een paal wordt geplaatst bij mij parkeerbox. Ik heb alles ingevoerd zoals bij mij de prijzen zijn. Dus 0.22ct thuis, 0.30ct bij publiekelijk en 0.27ct sg. Nu staat er dat ik gisteren 26kwh heb geladen en dat het mij €6 heeft gekost. Dat klopt toch niet? Ik betaal 0.22ct per kwh.
Wie kan mij hiermee helpen? En de dagen daarvoor kloppen ook niet.

Anderen ook last van of doe ik wat verkeerd? Hoor het graag.
 

Attachments

  • CB69C3DC-0274-4AA1-8CCE-421C62C0FE41.png
    CB69C3DC-0274-4AA1-8CCE-421C62C0FE41.png
    242.9 KB · Views: 89
  • DCE9E9CD-9989-42D8-9D7F-D9BBDF84E601.png
    DCE9E9CD-9989-42D8-9D7F-D9BBDF84E601.png
    227.3 KB · Views: 67
Vraagje over de oplaadstatistieken. Ik laad aan een stopcontact totdat er een paal wordt geplaatst bij mij parkeerbox. Ik heb alles ingevoerd zoals bij mij de prijzen zijn. Dus 0.22ct thuis, 0.30ct bij publiekelijk en 0.27ct sg. Nu staat er dat ik gisteren 26kwh heb geladen en dat het mij €6 heeft gekost. Dat klopt toch niet? Ik betaal 0.22ct per kwh.
Wie kan mij hiermee helpen? En de dagen daarvoor kloppen ook niet.

Anderen ook last van of doe ik wat verkeerd? Hoor het graag.
In jouw screenshot staat 27kWh
27 x 0,22=5,94. Zal afgerond wel juist zijn. Kent geen decimalen.
Verschil is te klein om laadverliezen te zijn. Die zal je er zelf nog moeten bij tellen.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Dat grafiekje oplaadstatistieken is wel handig, alleen mis ik nog wel even het aantal kilometers gereden erbij, hoop dat ze dat nog toevoegen.

Een als de developer toch het scherm open heeft staan zet dan een dag gemiddeld van het verbruik en buitentemp min max er nog even bij 🤩
Klopt, echter kun je het zelf wel
Omrekenen volgens mij; 17,7kwh staat gelijk aan 100km. Qua verbruik is dat dan natuurlijk lastig te zien.
 
Klopt, echter kun je het zelf wel
Omrekenen volgens mij; 17,7kwh staat gelijk aan 100km. Qua verbruik is dat dan natuurlijk lastig te zien.
Ja, dat is vast volgende een norm en een vaste waarde per auto of wltp of iets dergelijks.

Maar ;
1. Dat is niet met mijn rijstijl...
2. Ook precondition, het voorverwarmen en het paar procent laadverlies zou toch ook een factor zijn
 
  • Like
Reactions: telsa013
Zou ook handig zijn indien ze de locatie "WERK" mee nemen. Ook daar kan ik net als thuis gratis laden. De overige zijn dan de openbare laadpalen.

En nu maar wachten tot mensen gaan zeggen waarom ze in vredesnaam al die "irrelevante gegevens" toegevoegd hebben, omdat ze door de bomen het bos niet meer zien en het bovendien allemaal achter onduidelijke knopjes verscholen zit. ;)
 
Wat doet dat "details bekijken" onderaan de app? Ik krijg kort wat gegevens te zien, maar na een halve seconde wordt het hele scherm leeg met alleen een Tesla-T. Ik vind het een stomme bug, maar ga niet moeite doen om het te fixen (zoals data weggooien of opnieuw installeren), als het toch niet nuttig is.
 
Wat doet dat "details bekijken" onderaan de app? Ik krijg kort wat gegevens te zien, maar na een halve seconde wordt het hele scherm leeg met alleen een Tesla-T. Ik vind het een stomme bug, maar ga niet moeite doen om het te fixen (zoals data weggooien of opnieuw installeren), als het toch niet nuttig is.
Geeft alle auto details en eventuele upgrades aan (FSD, interieur, Kleur, Type, etc.), dus alle gegevens die je eigenlijk ook in de auto kan zien. Daarnaast ook (rechts daarvan) de diverse garantie termijnen en dekkingen.

Denk hooguit dat je het mist als je het op dat moment wil weten en niet naar de auto wil lopen. In principe blijft het gewoon staan als je er op klikt, dus denk dat er bij jou inderdaad een bug is
 
  • Like
  • Informative
Reactions: job-lek and Stream