Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app 4.x

This site may earn commission on affiliate links.
4.4 is inmiddels uit, nieuwe features:

Laadstatistieken na opladen
IMG_20211214_194759.jpg


Switchen van % naar km door op getal te drukken
IMG_20211214_221044.jpg
 
4.4 is inmiddels uit, nieuwe features:

Laadstatistieken na opladen
View attachment 744345

Switchen van % naar km door op getal te drukken
View attachment 744346
Ik zie aantal "geladen km" staan ipv kWh.
Wellicht afhankelijk van instelling auto? (% of km)
Ik kan in de app wel switchen tussen km & % maar dat wijzigt "geladen km" in app niet.

Nb; app krijgt meer meer (zichtbare) vernieuwingen dan software auto momenteel
 
Mijn telefoon staat op taal Britsh English en ra ra ik had £.
Omgezet naar Nederlands en kreeg €.
Handig om een relatie te leggen tussen taal en valuta 😳.

Deze functionaliteit is kennelijk nog niet helemaal goed doorontwikkeld. Bij de tariefinstellingen kan ik alleen maar kiezen uit 50+ Amerikaanse staten.
 
Last edited:
Mijn iPhone staat op English (UK) maar Region staat op Netherlands en ik zie in bijv. Account -> Charging de bedragen met het euro teken. Net geupdate naar 4.5.1-864 maar ik zie dat nieuwe Charge Stats menu nog niet (ook niet na force close van de app).
 
Last edited:
Mijn telefoon staat op taal Britsh English en ra ra ik had £.
Omgezet naar Nederlands en kreeg €.
Handig om een relatie te leggen tussen taal en valuta 😳.

Deze functionaliteit is kennelijk nog niet helemaal goed doorontwikkeld. Bij de tariefinstellingen kan ik alleen maar kiezen uit 50+ Amerikaanse staten.
Taal staat bij mij ook op Engels en valuta stond meteen goed op €
 
Ah, op mijn Android phone moest ik de taal van English (US) veranderen naar English (Netherlands) - nu zie ik wel eurotekens in de app. Nog steeds redelijk gelimiteerd (bijv alleen laatste 31 dagen stats), maar dat wordt vast beter in de volgende versies.
 
  • Like
Reactions: job-lek
CBE6B4C5-48EB-46E1-BDA2-BFFC3A7AEEDC.png
47BE70A3-3A55-44C1-9B83-AE849555BD4B.png
Volgens de nieuwe app zou ik 879kWh hebben geladen in de afgelopen 31 dagen. Teslamate zegt echter dat ik maar 730kWh heb geladen. Volgens de starter van dit topic wordt dat verklaard doordat de app het verbruik afleidt uit de gereden kms in de afgelopen 31 dagen ipv het werkelijke gebruik.

Ik heb volgens Teslamate 4629 km gereden in de afgelopen 31 dagen. Dat zou met de 879 kWh van de app een gemiddeld verbruik zijn van 879/4629=188Wh/km. Bij 730kWh was dit 730/4629=158Wh/km zijn. Dat sluit wel weer aan bij de gross en net verbruikscijfers die Teslamate laat zien.

BD1BE743-0C7E-4ABE-AA1A-91715B7E77B4.png
 
Last edited:
I got the updated app yesterday and was interested in the charging data. I was very shocked to see that in the last 30 days the app said I saved $105 in gas costs. (428 kWh, spent $61, gas equivalent $166).

In the app, it does not use the actual miles driven (which it should be able to get). Rather, I believe it calculates it based upon the kWh used.

I used 428 kWh. At 25 kWh/100 miles (EPA numbers), this is 1712 miles. At 33 MPG, this is 52 gallons of gas. $3.20 per gallon in MN, it's the $166 that the app indicated I would have spent on gas, giving me a $105 savings.

I estimate that in this time period, I drove maybe 400 miles. When I had an ICE, I never filled up more than once every three or four weeks (10 gallon tank and 35 MPG). Using the same prices and mileage, I would have spent about $40 on gas, which is less than the Tesla costs. Remember, this is MN where is has been below zero many day.

Why would Tesla put out an App update to a bunch of tech-savvy customers that is blatantly misleading?

BTW, my car is nearly three months old and has 2,264 miles on it. I did two longer trips in December (300+ miles each), so I know my January miles are low

Thanks,
Jeff